Athene75 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Nå er jeg ikke gravid igjen, men har noen spørsmål som jeg lurer på i tilfelle jeg skulle bli det. Har bare ca 4 måneder igjen før jeg skal tilbake i jobb. Men om jeg skulle bli gravid nå, så får jeg være i jobb rundt 4 måneder før ny permisjon. Når jeg da har 80 prosent permisjonslønn, hvordan blir det da neste gang? Vil ha 100 prosent da, men noen av de 80 prosent månedene vil da også telle vel...slik at jeg i snitt får mindre enn 100 prosent lønn. Lurer på også hva som skulle skje om jeg evt ble sykmeldt før jeg begynte å jobbe igjen? Hadde problemer med bekkenet forrige gang, så en evt neste gang må jeg vel forberede meg på at jeg kan bli sykmeldt tidligere enn forrige gang. Var sykmeldt de siste 4-5 månedene av forrige svangerskap ( mellom 50 og 100%) og lurer da også på om jeg må tjene meg opp retten til sykepenger igjen ved å jobbe så og så lenge før jeg kan bli sykmeldt på nytt? Håper selvfølgelig at jeg slipper å være sykmeldt så mye ved ett neste svangerskap, men slikt vet en jo aldri før en er oppi det. Noen som har peiling på regler og slikt i forhold til desse spørsmålene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå