Gå til innhold

Noen som har lagt på seg??

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 12+0 og har ikke lagt på meg noe som helst enda... noe jeg er veldig glad for.. forrige svangerskal la jeg på meg totalt 30 kg.... så er super fornøyd med at kg holder seg borte... men har jo fått den store kule på magen allerede da.. føler meg skikkelig oppblåst hele tiden!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936965-noen-som-har-lagt-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales ikke å drive aktiv slanking under svangerskap, kfr. sunt kosthold.

Men det er jo en veldig lur tid å legge om kostholdet å starte å spise sundt dersom man har et dårlig kosthold. Å starte å trene litt moderat hvis man ikke gjør det fra før av. Har stor tro på at det hjelper til med å gjøre fødselen bedre.

Tror også det kan være greit å lese litt om svangerskap og trening, eller ha en time med en personligtrener som kan sette opp et program, så man ikke trener uheldig.

Min jordmor sa, gå i allefall en tur på 30 minutter hver dag.

En studie som ble utført ved University of Cambridge i 2004 kom fram til dette:

Dersom moren slanker seg, programmeres fosteret til å overleve på mindre mengder mat. Når barnet senere får spise så mye det vil, øker risikoen for sykelig overvekt og fedmerelaterte sykdommer som hjerte- og karsykdommer og diabetes

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=212269

Jeg syns det høres litt vel ekstremt ut jeg da men, men igjen hva vet vel jeg.

Tror på at bevist slanking og å gå gravid ikke hører sammens. Barnet får vel det det trenger (har jeg hørt), men det kan gå veldig utover mor å hun kan bli veldig sliten og utslitt av det. Å det er greit å ha litt overskudd etter fødselen.

Når ammingen starter (dersom du skal amme da) da blir de nok større, men ikke sikkert da.

Gikk fra b cup til d cup jeg, fra førsvangerskap til amminga godt i gang.

Jeg må si at jeg liker ikke store pupper, pent å se på, men veldig vanskelig å sove med.

Annonse

Jeg er 11 uker og har gått opp 2 kilo. Jeg spiser mindre enn før fordi jeg er så kvalm, men jeg er heller ikke i bevegelse i det hele tatt. Holder meg mest mulig hjemme, mens jeg til vanlig farter rundt overalt. Tror det er derfor jeg har gått opp litt. Synes kke det gjør så mye foreløpig, men har ikke tenkt å legge på meg mer enn de vanlige 12 kiloene. Håper på et mer aktivt 2. trimester, merker kvalmen er litt mindre steil nå enn for et par uker siden, og er allerede mer på farta.

10 uker og har lagt på meg 1- 2 kilo. Bare på magen (har tatt bilder fra uke 5 og uke 10). Jeg er jo ikke akkurat slank over magen fra før, men det gjør meg egentlig ingen ting. Bruker tshorter som ikke strammer, så synes det ikke. Får bare håpe magen kommer snart og i alle fall til jul:) Da skal jeg briefe med magen min til hele familien min sør på :D

Får begynne å gå turer i stedet for å lese bøker. Det er mitt eneste tips til meg selv i alle fall. Og det er visst normalt å legge på seg litt. Eller gå ned litt...

11 uker og har gått ned 3-4 kg. Matlysten er ikke på topp om dagen, men har merket litt bedring de siste dagene. Har dessverre fått vondt i bekkenet allerede, så gåturene er vanskelige å gjennomføre.. Håper det kommer seg slik at jeg får vært i litt mer fysisk aktivitet. Føler meg som en slapp fiskebolle.. ;-)

jeg har ligget på 70 kg før jeg ble gravid. forrige uke lå jeg på 72 en stund.. men i slutten av forrige uke var jeg mye dårlig.kastet opp (+++) og nå veier jeg 67 :S jeg er 12+5

føler meg uvel når jeg ikke spiser og bli fort svimmel.. skal til legen på GU på onsdagen.. jeeij

Jeg slet også med bekken løsning sist svangerskap, når er så hardt plaget at man har gangvansker får man gratis fysio etter henvisning fra legen.

En ting som kan være greit når man har bekkenløsning, er en slik sykkel hvor man "sitter" å sykler. Altså ikke sånn standar innesykkel, men sånn at man har beina mere foran seg.

Takk for tips! :-) Skal til legen for første svangerskapskontroll på fredag og tenkte å be om henvisning til fysio da. Håper det roer seg så det går an å være litt i aktivitet. Klarer jo å gå, men merker jeg blir verre etterpå...

Har lagt på meg 3 kg. sånn ca. Litt kjedelig, for skulle gjerne drøyd vektøkningen litt lenger, men når man må spise hele tiden for å ikke bli kvalm, og sunn mat ikke smaker, så er det vel sånn det går... Håper det stabiliserer seg sammen med formen framover (er 11+5).

Annonse

Jeg er 9+4 og har gått opp 3-4 kilo. De kom når kvalmen startet for tre uker siden. Jeg må spise for å døyve kvalmen, det er ille! Bare jeg blir det minste sulten, kommer kvalmen som en intens fyllesyke eller som jeg skulle spist dårlig mat. Det kan bare stoppes med mat, og da må det være noe kroppen fort plukker opp. Det har blitt en del pizza og raske karbohydrater, men jeg kan ikke hjelpe for det. Ikke greier jeg å trene heller, puppene mine har blitt enorme og jeg kan våkne på natta av at det svir i dem. Dessuten tisser jeg opptil tre ganger hver natt! Herregud. Jeg er bare dritsliten og føler meg vaggete, skjønner ingenting når folk sier de elsker å gå gravid. Samboeren min savner vår daglige sex, men jeg orker ikke, føler meg elendig. Noen som har det likedan?

bare kjapt om bekkenløsning.. fysoterapi kan dra laaaaaangt unna meg med.. bortkastet tid.. jeg greide ikke å gå over gulvet.. å da er jeg kun 3mnd på veg, pga det dumme bekkenet.5 behandlinger ho fyso.. INGEN resultater.. og EN, og da sier jeg EN gang til kiropraktor.. og vi snakker dag og natt.. helt sykt!! han jeg var hos er både fysoterapaut og kiropraktor.. og han sa at, det mest effektive er å få knekt ting på plass.. rett og slett.. og vist ikke han kunne hjelpe meg.. kunne ingen det.. så heldigvis.. han er en gud.. det funket i allefall på meg! som en drøm..:)

nå har jeg vert der to ganger.. og nå kjenner jeg det bare litt vist jeg går mye..mye... så dette anbefaler jeg virkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...