Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Del Skrevet 19. oktober 2008 Endelig tror jeg det meste er i orden hva utstyr gjelder. Nå mangler jeg bare å kjøpe bind til meg selv, og bleier til småtten, og sikkert mye annet jeg ikke har tenkt på, men tror det mest nødvendige er i orden nå - 31 dager før termin ) Baggen er ikke pakket, og føler det er 1000 ting jeg skulle gjort i huset, men dog, skulle bebis bestemme seg for å komme snart er det ingen krise. Baggen bør vel kanskje gjøres noe med snart... Men, fødte 15 dager over termin sist, så føler jeg har god tid ;o) He, he, stor bonus om prinsen skulle bestemme seg for å komme før ) Hva bruker dere den siste tida til? Skal prøve å få unna litt diverse her, men kjenner jeg trenger å spare på kreftene til det som ligger foran, så det får bli som det blir. Gleder meg noe alldeles utrolig mye til å hilse på lillebror snart, skal bli så deilig å holde vår egen lille baby i armene ) Masse lykke til fremover novemberjenter - ser det så smått har begynt å poppe opp fødselsmeldinger her - det er så koselig! Tenk så fort tida har gått, ikke lenge siden vi hadde presentasjonstråder her inne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeAE Skrevet 19. oktober 2008 #2 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er nok ferdig med det meste. .Er kun å få orden på alt saman i huset. Sekken min er nesten ferdig. Måtte ta den med i går til legen, og endte ei natt på observasjonsposten. Så det er greit å ta ting klart ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138937360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skomring Skrevet 19. oktober 2008 #3 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er så og si helt ferdig med innkjøp jeg og. Venter på noen småting butikken måtte bestille, men det er ikke noe jeg trenger med en eneste gang uansett. Kjøpt et minimum av klær, regner med jeg får en del av det i gave, så skal jeg heller handle litt mer etter babyen er kommet, synes det er så vanskelig å vite akkurat hva jeg trenger og hvor mye.. Men har nå kjøpt det vi vil trenge i begynnelsen.. Ellers har jeg begynt med rundvask, vil helst ha det ferdig før babyen kommer. 37 dager igjen til termin, så om babyen ikke kommer før tiden har jeg god tid til det. Skal ikke stresse, men bruke lang tid på rundvasken så det blir rent og pent uten at jeg må slite meg ut:-) Tenkte å pakke bagen i morgen kanskje, eller i hvert fall en av de nærmeste dagene.. Har en følelse av at jeg får før tiden, litt dumt å ha en slik følelse da i fall jeg blir gående 14 dager over termin:-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138937552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monabea Skrevet 20. oktober 2008 #4 Del Skrevet 20. oktober 2008 Oi, i følge libero.no har jeg 25 dager igjen til termin idag. =) Nærmer seg... Jeg har lyst til å pakke stellevesken i dag, tar med den til sykehuset med alt den lille trenger i tillegg til en bag til meg selv. Har handlet inn det aller meste, bortsett fra det som trengs fra apotek og dagligvare! Det skal jeg gjøre i dag tenker jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138938572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eline på vei med nummer to Skrevet 20. oktober 2008 #5 Del Skrevet 20. oktober 2008 33 dager igjen til termin... Har fått det meste i hus, men mangler bilsete (som svigers skal handle til helga) og madrass til senga av det som er vesentlig. Har ikke vasket et plagg enda, og vi har fremdeles et rom som må gjøres ferdig, så her satser jeg på at småtten holder seg inne hvertfall etpartre uker til Bagen er funnet fram i hvertfall, og jeg har sånn delvis begynt å planlegge hva jeg skal pakke, men må vel starte med pakkinga snart og Stresser egentlig ikke, er forberedt på å gå på overtid så da har jeg jo massevis med tid igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138939423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
07 +08:) +10:-) Skrevet 20. oktober 2008 #6 Del Skrevet 20. oktober 2008 Tror vi har fått tak i det vi trenger inntil videre:) men det er jo altids butikker åpen etter at vi har født så stresser ikke så mye med alt! seng skal vi drøye med, siden vi har vogge som den kan ligge oppi den første tida:) Har ellers ca 18 dager igjen så tiden går fort, har også noen små prosjekter jeg skulle ha hatt ferdig men vi får se åssen det går siden jeg finner på alt mulig annet å gjøre istedet:) fikk ihvertfall skrevet ned på papir det jeg må ha med på sykehuset så får baggen pakkes etterhvert.. tror egentlig jeg har god tid jeg også siden første fødte kom 14 dager over termin! Formen er super så ingen ting å klage på Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138939495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninna22 Skrevet 20. oktober 2008 #7 Del Skrevet 20. oktober 2008 jeg har 20 dager igjen til terminen. Tror jeg har alt det viktige på plass, mangler noen små ting. jeg har ikke kjøpt så masse klær, syns det er vanskelig å vite hvor mye jeg trenger av hver. Men de store tinga er i hvert fall klare=) Bagen til sykehuset har jeg ikke tenkt på engang, kanskje på tide å begynne snart..hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138939575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #8 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det meste er på plass her og. Det eneste er sengen som jeg har mast på samboer at han må skru sammen, men han mener at det holder med at han gjør det mens jeg er på sykehuset...han er ikke like stresset som meg at ALT må vare i boks før ungen kommer. Så jeg har prøvd og tenke litt mer avslappet på den fronten. Må bytte ventiler på hjulen på barnevognen for de er ødelagt og hjulen er tomme for luft. Ellers er alt av klær og div ting jeg hadde fra før vasket, har kjøpt noe nytt i strl 50 men venter med å vaske det til etterpå i tilfelle han må gå rett på strl 56... Pakket stelleveska med klæar han skal ha hjem fra sykehuset og bleier mm. Begynte litt smått på baggen min igår. Regner med jeg har tid til å pakke resten når fødsel ev. setter igang. Var hjemme nesten 12 timer før vi drog til sykehuset sist gang. 14 dager igjen nå..ghaaa begynner å bli litt nervøs jeg nå! Fikk på termin sist, så er spent på når det begynner denne gangen. Ellers går dagene sakte men sikkert forbi, prøver og slappe av mest mulig. Går på gravidtrening 2 ganger i uka + litt fysioterapi for bekkenløsningen som har blitt mye bedre siste uken etter at hodet har festet seg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138939955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #9 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har 16 dager igjen til terminen. Sengklærne er lagt på senga, klærne er vaska og ligger i kommoden. Vogn, bilstol osv er i hus. Bleier, olje, krem, babyvaskekluter o.l ligger i kurver på badet. Vi må kjøpe noen flere bleier og babycall, ellers er alt fikset. men det kan samboer kjøpe når vi er på sykehuset. Vuggen som skal stå på stuen er ennå ikke vasket, men ny madrass og sengklær er kjøpt inn, og blir vel fikset iløpet av uka. Har vasket kjøkken, bad, gang, stue og soverom grundig, men føler jeg må begynne på runde to nå.. Er noen uker siden rundvaskingen er gjort nå. Men merker det stadig blir utsatt, har litt mindre energi... Har også bakt slik at fryseren er full til det kommer barselvisitt.. Bagen er delvis pakket, men har ordnet meg med liste sånn at jeg ikke skal glemme noe.. Spennende tid..... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138941119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dumme mamma Skrevet 20. oktober 2008 #10 Del Skrevet 20. oktober 2008 baggen er delvis pakket, og bleier er handlet inn. Klær fra sist gang har jeg begynt å vaske og nye klær er vasket og ligger klare. Vogga står i garasjen, mangler å vaskes og montere beina. Pappaen skal kjøpe madrass når babyen har kommet. Tisselaken er kjøpt inn i hvertfall :-). Ellers tar jeg det som det kommer. Har det meste fra før tror jeg, mye kommer sikkert til etterhvert og ellers kan vi kjøpte når vi trenger. Må bestille en ullpose til til vogna da, men tar det etter fødselen for han blir jo ikke sovendes ute i vogna helt i starten uansett. Bilstol er bestilt, men ikke kommet ennå. Vogn har vi fra sistgang, men trenger vel noen små vinterdresser da storesøster er augustbarn og var litt større da vinteren kom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138943649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig-mamma Skrevet 20. oktober 2008 #11 Del Skrevet 20. oktober 2008 Her har vi 27 dager igjen til termin, men føler en del forandringer på kroppen, og tror jr kommer før tiden.. Det vi har klart er: Vuggen på stuen med dyne og trekk Litt klær, som er vasket og klart til bruk Vognen og voksipose er på plass Stellematte, håndklær og kluter på badet Vi har i sommer flyttet til en ny leilighet hvor det har vært litt å gjøre. Vi har pusset opp badet, som endelig ble ferdig i forige uke, og pusser nå opp gangen, som før håpentligvis blir ferdig denne uken. Da er det bare nedvask igjen:) heldigvis er vi omgitt av hjelpsomme familiemedlemmer som hjelper til over det hele! Takknemmlig for det!! Vi har både seng, vippestol, tripp trapp stol, hos min mor, som kommer i neste uke... Bilstolen er bestilt via forsikringen, kommer jr før den, får vi låne en av et vennepar. Mangler jeg noe da?? Er førstegangsfødende så vi får ta ting som det kommer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138944740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pruska Skrevet 20. oktober 2008 #12 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har termin om 10 dager (ul-termin 30. okt, men tror den er litt feil, derav november-klubb tross oktober-termin). Det jeg mangler nå er å hente bilsetet vi skal låne og¨å finne babysengetøyet + ekstra dyne som jeg har lett etter utallige ganger - det er søkk vekk! Ellers tror jeg alt er klart, bortsett fra meg selv, jeg drøyer helst 1-2 uker til. (c: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138936807-da-var-bilsetet-p%C3%A5-plass-og-de-siste-innkj%C3%B8pene-av-sm%C3%A5kl%C3%A6r-i-boks-o-hvor-langt-har-dere-kommet-med-forberedelsene-n%C3%A5-da/#findComment-138945673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå