My_sunshine Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 jenten min på 4,5 mnd har så stygg hoste. Var hos legevakt i dag, og fikk resept på Efedrin mixtur som jeg må gi henne. Syns så synd på hun, og håper medisinen virker relativt fort. Noen som har positiv erfaring me dette?
mizz25 Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Positivt ja,ungen slutta ho host,eller det ble litt bedre... Men ungen ble stressa å virka som han gikk på stoff,om du skjønna... Fant ikke roen te å sov osv...
Julimams Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Seriøst? Efedrin er jo dop! Det brukes som slankemiddel. Man får gallopperende hjerte og greier... Er ikke lov i Norge å selge. Men virker det så er jo ingenting bedre enn det=) Og legen vet jo best, og følger forhåpentligvis godt opp, så det er nok ikke skummelt. Men det er ikke rart om de blir stressa. Det kan være forstyrrende for hjerterytmen. Les fra anidoping Norge her: http://www.antidoping.no/files/%7BB96E16F3-40DC-4013-BBE8-D3705F5D6956%7D.pdf
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg bruker det på begge mine små når det trengs. Dem har vært plaget med falske krupp og gir dette ofte så fort som mulig når dem begynner å blir forkjølet og hosten kommer. Mest for å prøve å få bukt på det før det går virus bak strupehode..Han minsten brukte det i mange uker av gangen,men dette må være i samråd med lege.Det er ikke anbefalt å bruke det alt for lenge sammenhengende. Så effekt har det. Det kan slå begge veier det med effedrin. Dem kan bli turbo som mizz25 over her sier.hehe. Mens mine 2 blir trett og litt "sløv"/ slapp av det..
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Ikke lov å selge i norge? da er det jo rart at ALLE apotek i norge selger dette på resept.
Julimams Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 På resept er det jo lov. Man får jo morfin på resept, men det er jo ikke lov å selge det uten det.
Julimams Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Bare jeg får oppklart dette: Jeg er ingen hysterisk som skal skremme folk til å ikke gi barna hostemedisin! Jeg ble bare overrasket at efedrin brukes i hostemedisin, det visste jeg nemlig ikke. Skulle også kommentere hvorfor barnet ble hyper. Okei=) God bedring til alle små!
Mamma`n til Frøya ;) Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Efidrin i den dosen som gies til små barn er selvførgelig ikke farlig. Frøya fikk også det da hun var 4 mnd gammel p.g.a hoste og tett/slimete i brystet. Virket kjempebra med en gang & det var vi glade for da det hørtes ut som hun holdt på å kveltes på natten. Men det er rett at det står på dopinglisten ja, p.g.a at man får økt ogsygenopptak da det sikkert åpner opp luftveiene, men da i mye større dose. God bedring Ikke artig når de små er syke nei.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå