Gå til innhold

Astma eller bare langvarig hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jenta vår har hostet i noen uker så og si hver natt, og kun litt om dagen (egentlig i det siste da har det vært feber/4.barnesykdom).

Men som sagt nesten hver natt, både rett etter vi har lagt henne og hun kan våkne av å hoste.

Nå lurer jeg på om dette kan være astma. Ingen piping i brystet eller hoste ved anstrengelser, og det er for det meste slimhoste.

Har lest litt på nettet og funnet ut at det enten er:

- langvarig hoste i virus perioden

- astma (symptom hoste ved legging/natten)

kan legge til at hun har gått i BGH i 2 mnd nå og det har begynt etter det..

noen med erfaring?

skal kontakte lege, men vil bare høre hva dere har opplevd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datteren vår har holdt/holder på samme vis. hoster veldig mye om nettene, slik at hun vokner og gråter av det. Hører at hosten er vond for henne. Hun har holdt på slik i nesten 2 mnd. Vi var til legen med henne i forrige uke, men legen sa at hun ikke feilte noe annet enn vanlig forkjølelse. vi fikk resept på hostesaft og det har bedret seg noe, men hosten er der fremdeles.

Hun har også gått i bgh i 2 mnd, og og så fort hun begynner å bli litt bedre bedre er det andre barn der som er forkjøla så blir hun smittet igjen. vond sirkel.....

Skrevet

Vansklig å si, men våres gutt hadde det slik i 3-4 mnd. Konstant hoste og snørr, og forverring av hoste tetthet etter leggetid. Fikk prøve astmamedisin i 1 mnd og han ble helt fin, og symptomene kom igjen 1 uke etter at vi sluttet med medisin. Så han har nok en astma ja. Du får gå til legen å høre om det vedvarer over lengre tid.

Skrevet

Hei minni09.

Jenta vår er snart 16 mnd gammel, og har hostet voldsomt den siste tiden. hun har gått i bhg siden midten av august mnd. Vi endte på barnelegevakten mandag kveld da hun hostet blod. Det ble tatt røntgen og blodprøver, og alt var bra. Blodet kom fordi hun hostet så ille at et blodkar sprakk. Slimhoste. Våknet om natten, og sov lite. Ville heller ikke spise. Dagen etter hadde vi time hos øre, nese og hals spesialist, da man mistenkte falske mandler, samt konstant væske i mellomøret på begge ørene. Spesialisten sa at han så hun hadde stor falsk mandel, og at hun trolig må legge inn dren, men at barneastma først skulle sjekkes ut da han var usikker på hva alt slimet kom av. Dagen etter igjen var vi hos fastlege, som mente alt var bra med min lille pike. bare vanlig forkjølelse. Dette slo vi oss ikke til ro med og reiste på volvat. De undersøkte henne nøye, og fant ut at hun har bronkitt og trolig barneastma. Hun følges opp videre i forhold til dette. Fikk medisin, og er så mye bedre. Hosten nesten borte.

Lykke til.

Skrevet

jøss... (liten mus)

jeg har faktisk tenkt tanken selv.. at selv om fastlegen sier at alt er fint og at det bare er vanlig forkjølelse (noe vi selvsagt håper), så skal jeg ikke gi meg med det om det vedvarer.

Vi har også Volvat medlemskap, så får vurdere å gå dit om en stund dersom vi får samme svar fra vår lege, og om det ikke gir seg.

takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...