Gå til innhold

Bum Genius Øko One size...Erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å bruke tøybleier, har noen erfaringer med denne typen?? Det står at de kan brukes fra 3,5 kg, men har og hørt at mange syns de er for store da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har BG men ikke de som er økologiske..

Jenta mi på snart 6 uker bruker de og jeg syns de er knallfine.. Blir litt tjukkere enn en papirbleie, men snuppa er slank og de sitter gidt rundt lårene... Bleiene kan stilles inn øverst etterhvert som barnet blir større..

Forresten så veier hu ca. 4,5 kg nå...

Skrevet

Bruker samme som Lily... Er veldig fornøyd, men de var for store rundt lårene selv på innerste hakket til hun var 6-7 uker (veide 2990 når hun ble født).

Skrevet

kan skjønne det da.. Snuppa her veide 3720 gram da hun blei født..

Skrevet

Blir de tykkere enn libero? Lurer på å kjøpe disse som første forsøk på tøybleier, men lurer på om de er så tykke at de kan hemme bevegelsesfriheten?

Skrevet

De blir nok litt tykkere ja(ikke mye), men hemmer ikke bevegelsesfriheten for det.. De er mye mykere å ha på. Jeg syns de virker mye mer komfortable også lukter det ikke bleie av ungen.. hehe

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har vi kjøpt inn noen for å teste dem ut. Ser jo det at jeg muligens kommer til å jukse litt med tørketrommelen så lenge vi bor i en liten leilighet og det er for dårlig være til å tørke ute.

Men dere som bruker disse, bruker dere innleggspapir?

Det med lukt har jeg tenkt på mange ganger. Synes det lukter ekkelt spesielt av pampers.

Skrevet

Litt ny på dette, men har nå begynt å bruke bum genious med rispapir. Er det meningen man skal/kan bruke andre typer innlegg i disse "alt i ett bleiene"? I så fall hvilke?

Synes de blir litt mer klumpete enn libero. Er det meningen man skal brette de fastsydde inneggene i en brett bak frem til barnet blir større? Blir ikke den bretten ubehagelig når de ligger mye på ryggen?

Er ellers fornøyd. Det lukter mye mindre enn når hun bæsjer i libero og har ikke blitt sår i det hele tatt.

Skrevet

Vi har BG-bleier av begge one-size-typene, og liker helt klart den med løse innlegg best! Den er myk og god, suger opp mye fukt uten å føles våt mot huden, og den tørker veldig fort etter vask. Øko-varianten ble bestilt ved en feiltagelse, og jeg er ikke fornøyd med den. Tisset suges opp så seint at det lett renner ut av bleien, og de der bomulls-fillene føles klissvåte mot huden. Og etter vask tørker den saaakte....

Skrevet

Har ikke denne type bleie (bruker mest bg-lommebleier, da disse tørker raskere). Ja de blir mer klumpete enn engangs, men hindrer på INGEN måte bevegelsen. Lillegutt er 3mnd nå og er aldri i ro, ser ikke forskjell om han har på tøy eller engangs :-)

Er forresten veldig fornøyd med tøy, han har faktsik aldri vært sår med tøy, mot at han stadig var det med papir....Litt fler tisselekasjer enn optimal engangs (kanskje jeg ikke har funnet den rette tøybleia?), men INGEN bæsje lekasjer (har hatt rimelig mange med engangs!), -og jeg veit hva jeg foretrekker av de to ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...