Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 fant ut at jeg var gravid for en liten måned siden.. er nå ca 17 uker på vei.. far til barnet sårer meg en del.. han ønsker ikke å fortelle dette med graviditeten til sine foreldre.. greit nok enda... De bor et stykke unna oss så vi møter dem ikke annet enn i feriene våre.. Nå til jul ønsker han ikke at jeg skal være med han hjem for han er redd for at familien skal finne ut at jeg er gravid.. Dette sårer meg veldig.. det som er litt rart er at her hjemme synes han det er helt greit bare mellom oss to. men blir sint når han får høre at noen i min familien har fått hørt at vi venter barn.. hva skal jeg gjøre? kan jo ikke fjerne barne heller da:( har jo blitt så glad i den lille<3
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Hei, Ser at det er en stund siden du skrev dette innlegget, og jeg håper du har fått det litt bedre siden da. Tenkte jeg skulle fortelle om min erfaring med det samme. Jeg var 18 år, bodde langt hjemmefra med en samboer, og ble gravid på p-piller. Jeg ville beholde barnet, men samboeren min var nok ikke av samme oppfatning, selv omhan aldri sa noe rett ut. Først stakk han på hytta noen dager. Da han kom hjem igjen, flyttet han ut på sofaen, og så på meg med tydelig vemmelse, som om jeg hadde en parasitt eller noe han ikke ville komme i nærheten av. Det endte med abbort, en svært vanskelig og komplisert sykehistorie som endte med erstatning. Samboeren min og jeg kom aldri over dette, og vi gikk fra hverandre. I ettertid har jeg forstått at den eneste som virkelig bør få uttale seg i en slik sak, er DU som mor. Om du selv er en oppegående person med stort hjerte og kjærlighet for barnet ditt, er det eneste som faktisk betyr noe. At kjæresten din er en idiot og ikke takler dette, har i bunn og grunn ingenting med saken å gjøre. Ønsk barnet ditt velkommen til verden, alle små fortjener å være ønsket og elsket. Barnet ditt har ikke bruk for en far som ikke ønsker det. Dette klarer du på egenhånd! Jeg skulle ønske noen hadde tatt denne samtalen med meg da jeg var i din situasjon:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå