jaja kaja Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 prøvde i 2 år med lille tulla. fikk beskjed av både lege og homeøpat at det kunne ta lang tid med neste også..har jo ikke mens regelmessig..bare to ganger siden fødsel..men ,neida nå er det på'an igjen.. herregud..hva gjør jeg?? hva med NAV? nå har jeg 80%lønn i 12mnd.skal begynne igjen på jobb i mars.. ny termin i juni-09..får jeg da bare 80% av 80%.. noen som forstod..hm..er ikke dette litt tidlig? to så tette?
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Nei du skal da fortsette med det samme som du har nå om det er det du ønsker.. vil du ha 100% velger du det... Snakk med legen din om sykemld de 2 mnd føre neste termin eller om du velger å jobbe de 2 mnd, så vil uansett ting bli det samme som du har nå.. Ingen ting forandrer seg! Det sa de til meg.. Nå skal ikke jeg ha en til ennå, men spurte de om det hva hvis dersom OSV, og fikk dette til svar;) 2 tette? Jenta di er jo 14 mnd når hun kommer... Jeg har tenkt så det blir 12 mnd mellom de. DET er kanskje tettere? Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.....
millie+2klumper Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Ammer du? mener, ble du gravid selv om du ammet?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Samme her, termin i juni også. Blir 15-16 måneder mellom. Brukte 2 måned på nr 1 og satt på første forsøk denne gangen. Jeg skal ta ulønnet permisjon i 2 måneder, så ferie i en måned. Ringte NAV jeg og de sa at det blir 80% av 80% om jeg tar samme dekning neste gang. Men at grunnlaget blir høyere om jeg går tilbake i jobb de 3 månedene jeg har mellom. Men tar uansett 100% neste gang
jaja kaja Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 ammer ikke..aldri gjort.. hun ville ikke ha..pumpet meg i 5 uker før jeg gikk over til mme.. tok 11uker før jeg fikk mens første gang etter fødsel:)
Carla78 Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer! Ble selv gravid på nytt da småen var 7 mnd. Nå er de 1,5 år og den minste 2 mnd. Det er tett ja, men mye kos også! Og tenk så finr det er for barna!! Fikk det samme fra NAV jeg, men så var jeg sykmeldt i perioden imellom.
termin 30 mars Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Men vist du ammer nr 1 når nr 2 blir født, hva skjer da liksom... får du ikke den råmelken da? og får du like mye melk den første uka/ første 2 ukene som du hadde med nr 1? lurer på dette siden det er sannsynlig at jeg ammer når nr 2 kommer..(har lyst å amme lenge)
Synnøve_Solbakken Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Hvis du jobber noen få dager etter denne permisjonen er slutt, så tror jeg du kan få 80% av 100% stilling. Spør NAV! Og gratulerer forresten!
MaybeAgain Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 GRATULERER! Du trenger ikke bekymre deg for at de er tette. Her har vi PLANLAGT 12 mnd mellom de. Jentene er nå hhv 14 og 2 mnd. Helt supert! ) Jeg gikk (på dagen!!) fra en permisjon til den andre - snakk om flaks og perfekt timing! I første perm hadde jeg 100% lønn fra arb giver uansett i 12 mnd - dette var over 6 G, så veldig grei avtale at de dekket mellomlegget. I perm nå har jeg tatt 100% i 10 mnd, direkte fra NAV + legger til 2 års ferie og dermed blir det 12 mnd uansett ) Ring NAV - mulig reglene har endret seg i juli 2008 for utbetalinger - de nevnte noe om det for meg på tlf - men de er godt ebhjelpelig. Dersom du er tilbake i jobb ca 2 mnd før du skal ut i perm igjen blir uansett inntekten din i jobben utgangspunktet i permisjonen - de tar lønnen den dagen du går ut i perm. Kjempespennende - gratulerer igjen! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå