Gå til innhold

puppenekt etter grøtstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er 5 mnd og veier 7 kg.

Har nå begynt med maisgrøt etter anbefaling av hs. Vi er nå kommet opp i 1 porsjon av 1 dl mm/mme morgen og kveld, samt 1/2-3/4 most banan midt på dagen. Han er tydelig sulten, og sitter og gaper som en liten fugleunge :)

Men han har nå begynt å nekte å ta puppen... Stritter imot og blir sint. Dette fører jo til at han ikke får i seg så mye væske iløpet av dagen. Han tisser, men jeg merker jo at han ikke har like våte bleier som tidligere. Avføringen er også blitt tørrere, men det kan kanskje ha sammenheng med at han har begynt med mer fast føde.

Prøver å pumpe meg for å bruke i grøten, men føler at melkeproduksjonen begynner å avta...

Hvor mye væske trenger han i løpet av dagen tror dere?

For å gjøre problemet større så nekter han selvfølgelig å ta flaske også, tenkte kjøpe tutkopp og prøve det for å gi han mer væske. Bør jeg da gi mm/mme eller vann?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,det skjedde her å... Puppenekt gradvis,å til slutt va han ferdig med puppen... Dæm ska vel ha ca 600 ml melk hver dag. Noen vil rett og slett ikke ha mere pupp etter man begynner med fast føde..

Skrevet

Sånn var det her også, måtte gi pupp på soverommet for at han skulle ta endel. Han nektet å ta flaske og tuttekopp, og væske måtte han jo ha. Etter noen mnd med puppenekt, ble han puppegal :) Etterhvert tok han også tuttekopp. Ga vann på den siden han ammet litt utenom. Han fikk malt i grøten for det ble såpass tørr og hard avføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...