fostermor*stolt mamma* Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Tenkte kanskje vi kunne alle samles her inne? Jeg hopper inn i det og så håper jeg folk fyller inn etterhvert:) FORSAMTALE fostermor og snart prøver? samtale 2.desember
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 jeg hører til hausken. Skal starte mitt andre IVF forsøk nå i november.
b77h Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Hei Jeg skal starte mitt første forsøk på Hausken nå i slutten av oktober. Fint å høre om andres erfaringer, jeg føler meg veldig "fersk". Gruer og gleder meg :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg grua meg også veldig første gangen, samtidig som det var en spenning i kroppen. Nå er jeg nesten ett UMULIF tilfelle, så det endte selvfølgelig rett til donnders. Men en ting kan jeg si. De tar godt vare på dg, å det går nok mye bedre enn du tror. Det er dyktige folk du har med å gjøre:)
b77h Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 1000 takk for positive ord :-) godt å høre at du følte deg godt tatt vare på der - det er også litt av grunnen til at vi valgte privatklinikk. Er ikke så veldig nervøs, kanskje mest fordi det virker litt uvirkelig at vi er i gang nå, og at det snart skal skje... Lei for å høre at du ikke har fått positivt resultat ennå - håper det lykkes neste gang.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har gjennom flere år ALDRI hørt noe negativt om hausken. Så der er du faktisk virkelig i trygge hender. han hører på hva du har å si, jeg har til og med fått bestemmt hva protokoll jeg skal ha denne gangen (hva regime+medisiner). jeg sa til han at jeg hadde funne en nettside hvor jeg hadde lest at mange som var på vei inn i overgangsalderen hadde nytte av antagonist protokollen. Så det skulle vi prøve. men ikke la dg lure, jeg er ikke 40 år, jeg er 22 år;)
b77h Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 haha, ja vi er vel alle i overgangsalderen nå med disse medisinene...våknet med hetetokter her en natt (men har ikke ellers merket så mye, kun en litt heftig hodepine). Hva går antagonist protokollen ut på? Jeg er blitt satt på både kortison og blodfortynnende nå, pga leddproblemer og et litt overaktivt imunforsvar. Er ikke så glad for de medisinene, men må jo bare stole på at de vet hva de gjør. Selv er jeg snart 31 år :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 men jeg er på vei inn i overgangsalderen på skikkelug altså ikke pga medisinene. Fikk vite det da jeg var 18 år gammel. har nesten ikke flere egg igjen. jeg skal begynn epå prednisolon før forsøket, dempe immunforsvaret mitt. Ellers skal jeg gå på blodfortynnende om jeg blir gravid
b77h Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 uff, beklager at jeg misforsto deg. Ikke meningen å tulle med noe så alvorlig. Jeg trodde bare du mente overgangsalderen pga medisinene. Jeg håper virkelig det lykkes for deg denne gangen og at du får et positivt resultat :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 ingen problem, det er lov å misforstå man forventer jo ikke akkuratt at noe så unge skal være i overgangsalderen. det rammer visst 1 av 10 000 i 20 årene. det har jeg funne ut av selv, i Norge vet de lite om det desverre. Ønsker å bli gravid snarest mulig fordi jeg egentlig bør gå på østrogen for å hindre diverse sykdommer, men det kan jeg ikke gjøre så lenge jeg prøver å bli gravid
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 takk det samme, og god natt til dg også. Nå kryper jeg straks til køys
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 Heisann. Eg og hører/hørte til Hausken. Er blitt gravid for andre gang hos Hausken, første gangen mistet eg. Men denne gang satser vi på at den/de sitter. Skal på UL om under 2 uker for å se om det er 1 eller 2 som bor inni der. Alle på klinikk hausken er fantastiske mennesker, de bryr seg virkelig om deg. Og står skikkelig på for at nettop dere skal lykkes. Og så blir de så utrolig glad når de hører det har gått bra. Eg har en mistanke om at Anna på laben er gravid, for det var en ny labdame der når vi var (en mørkhudet en)og eg synes eg så en kul på magen til anna. men det var ho andre som ordnet med eggene våre denne gang, så ingen tvil om at ho kan tingene sine. Noen andre som har fått med seg noe der?? Nyskjerrig til tusen, hihi
trollemor77 Skrevet 20. oktober 2008 #14 Skrevet 20. oktober 2008 Kan noen fortelle meg hvordan første samtalen der er? Jeg har hatt 3 ICSI forsøk på Haugesund fertilitetsklinikk. Ble gravid på siste forsøk, men mistet 3 dager etter pos test. Den siste gangen var vi så heldige å få 2 på frys ett 4-delt og ett 2-delt. Tidligere har de kastet 2-delte egg. Ett /det 2-delte)overlevde (!) og ble satt inn 3-delt onsdag 15.oktober. Er nå på rugedag 5 i naturlig syklus. Altså ingen kunstige hormoner. Har kjent en del riving/stikking på hver side i underlivet, men det er nok for tidlig å kjenne noe eller??? Dette er vår siste forsøk, og jeg vil inn til Hausken om det ikke funker. Hos oss er det mannen som ikke har mer enn 20% levende sædceller fra kun en fungerende testikkel og de gidder ikke bevege seg:( Meg finner de ingenting feil med..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 20. oktober 2008 #15 Skrevet 20. oktober 2008 For dere som har hatt forsøk fra en annen plass så kommer nok Jon til å buke mye tid på hva medisiner, regime osv.. Dere ha brukt der. For han er det viktig å finne nye måter og forandre på ting som tidligere ikke har fungert. Han spør nok også om hva som feiler dere, hva undersøkelser dere har hatt osv... En går grunndig gjennom deres historie. Etterpå snakker dere nok om når dere skal starte:)
trollemor77 Skrevet 20. oktober 2008 #16 Skrevet 20. oktober 2008 OK, tusen takk for svar. Håper vi slipper på ei stund, at det funker denne gang. Lykke til alle sammen.
mortilgutt Skrevet 20. oktober 2008 #17 Skrevet 20. oktober 2008 Me var på Hausken i slutten av juni og starta med medisinering (første gong). Er no i veke 7!!! Skal til ultralyd i morgon og sjå om det er ein eller to der inne, og om alt ser greit ut. 10p til Jon Hausken & co!!! Der er ein i dei beste hender!
b77h Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 så kjekt å høre om noen det lykkes for :-) Håper alt sto vel til på ultralyden.
Fuck google, ask me Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Jeg hører også til her. Skal starte på nesespray 07.11 og er fryktelig spent. Jeg har en sønn på 4,5 år som jeg fikk ved IVF, så jeg har trua denne gangen også Lykke til dere andre også!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg hører også til hos Hausken. På to stimuleringer har jeg tatt ut totalt 33 egg! Første uttak resulterte i en ICSI/TESA/PESA gutt født i juni 2007. Negativt fryseforsøk juni-2008. Innsett av to ferskegg 11/9 (alle andre egg falt fra) har så langt resultert i at jeg ruger på 1 foster i uke 8. Utrolig hva Hausken kan få til med en "moden dame og sterilisert mann", selv om vi har to egenproduserte naturbarn fra før!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #21 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg hører vel også til her ) Var på ultralyd i dag,som viste at etter 8 dager på sprøyter er jeg verpeklar !! El sprøyte i kveld,og uttak på fredag ! Innsetting på dag 3 var noe Hausken nevnte i dag,så dette blir spennende !
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #22 Skrevet 22. oktober 2008 Så spennende med uttak allerede på fredag Vilsågjerne, da reagerer du godt på medisinene;o) Jeg hadde også innsett på dag 3 av to åttedelte egg, og de eggene som overlever så langt er ofte av ypperste kvalitet - så jeg krysser fingre og tær for deg XXXX klm
Alid@ Skrevet 24. oktober 2008 #23 Skrevet 24. oktober 2008 Hei Hausken jenter! Fikk så veldig lyst å melde meg på her hos dere da jeg også holder til hos Hausken. Er ny her inne, men ikke helt ny i ivf karusellen. Har stor tru denne klinikken og synes de virker som kjempe herlige og ikke minst utrulig dyktige folk. Vi er i gang med 1.forsøk hos dem(men blir det 3.ivf forsøket totalt) er på min 4 sprøytedag i dag. Håper virkelig at vi alle før eller siden lykkes.. Helst før..He,he. Og gratulere så mye til dem som har testet positivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå