Gå til innhold

Synger dere for barnet hver kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger synger dere sangen deres da? Og hvis feks barnet ikke vil sove etter kveldstellet, si kl 20, hva gjør dere da?

Jeg har prøvd annen hver dag nesten å legge han inn i senga si etter mat etter stellet kl 19-20 ca, for han sovner som en stein i armene mine, men så fort han kommer i senga er det klinkekule øyner, og det er ikke snakk om at han vil sove der.. Så jeg må ta han med ut i stua og la han sovne på sofaen. Sover ikke lenge der, og ligger til slutt å pludrer og prater og koser seg... Alltid rolig da. MEN etter maten kl 23-00 sovner han med en gang i senga si, HVER ENESTE kveld gjør han det....

Like greit å vente litt til med å legge han i senga etter kl 20? Han er 3 mnd, men egentlig bare 2......

Synger for han og, men virker som det er nyttesløst... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DER er du!! Nå kan jeg benytte anledningen til å si at jeg har prøvd å sende deg PM i en uke nå, men dataen vil visst ikke sende, så jeg ga opp til slutt...men så fikk jeg dårlig samvittighet da, siden du aldri fikk no svar... : (

Kan ikke du sende meg e-mailadr din på PM (hvis du vil)?

Min gutt dupper av i syv-åttetida, men sovner ikke for godt før 23-24tida. Bærer jeg han inn på soverommet, er det som du sier, klinkekuleøyne. Nytter ikke....så her lar vi han bare sovne når han sovner. Har prøvd å legge han kl 22 noen kvelder, for å venne han til det, men da ligger han våken en stund altså. Jeg tenker at han ikke har vondt av å ligge å pludre litt for seg selv. Han er jo blid og fornøyd, så da ser jeg ikke noe negativt i at han må ligge litt våken. Jeg har jo et ønske om å kunne legge han ennå tidligere etterhvert....

Vi synger bare ellers på dagen, v/stell og sånn. Har aldri sunget for han på kvelden, men kommer nok til å gjøre det etterhvert. Ikke sikkert det har søvndyssende effekt, men mer er en vane mange har, fordi det er koselig? : )

Skrevet

Når min gutt var så liten, sovnet han også så sent. Prøvde ikke legge han til noe tidspunkt. Sovnet som regel i sofaen eller i vogna nede i stua, så bare jeg han i seng når jeg la meg. Fra 3 mnd begynte han å bli trøtt tidligere, så en periode kl 22, så 21, nå er han 7,5 mnd og jeg legger han 19:30. Da sovner han etter noen slurker melk.

Har ikke sunget noe for lillegutt ennå, når han legger seg nå, så snur han seg tvert i sovestilling og sovner. Ville bare forstyrret ham hvis jeg skulle sunget. :-) Men våkner han på natten og ikke vil sovne igjen, synger jeg.. han har sovnet pga det ett par ganger tror jeg, ellers så gråter han og ingenting roer han, og hvertfall ikke at jeg synger, da blir han bare ennå sintere..:-)

Skrevet

Baby-i-magen ble en Tobias : )

Da har jeg svart deg på PM;)

Ja er som du sier, han er jo blid og fornøyd og gråter jo ikke når han ligger her.. Er det jeg har måttet gjøre, og bare la han ligge her på sofaen til han sovner av seg selv...

Bærer jeg han inn i senga da, blir det balluba hehe

Hmm jeg har faktisk lurt litt på det om det er søvndyssende så tidlig, det å synge for de på kvelden når de er små.. Jeg synger inni mellom da. Men han snur seg jo bare vekk og er lys våken rett etterpå!!!

Men til HVERT ENESTE stell, dag som natt, synger jeg for han, flere sanger!!! Men kan jo ikke synge da, så får hjelp fra en cd hihi.. Lav lyd i bakgrunnen hehe

Skrevet

mamman til lillegutt:

Så å prøve på noe spes leggetid egentlig er litt tidlig ennå, siden han først har den vanen å ikke ville sove i senga si føre siste måltid?

Jeg har jo fast stelletid lø 19, mat 1930... ;) Bare la han ligge å kose seg etterpå da?

Hmm det er så forskjellig det med å synge for de merker jeg!!!

Men jeg har følt meg så slem, bør jeg føle det? Jeg er jo ikke noe flink....

Skrevet

Vi har en sangstund på dagen et par dager i uka - går i Prøysens sanger her:) Ellers synger jeg "So, ro, lillemann" hver eneste kveld når hun ligger i vugga si og skal sove. Dette har jeg gjort hver natt siden hun ble født og nå smiler hun hver gang jeg synger den (og "synger" med hvis hun ikke er nesten i drømmeland allerede). Den første måneden la vi Mari når vi la oss, men så begynte vi med rutine og la henne 19:30. De siste 3-4 ukene har hun vært trøtt sånn ca 18:30, så da tar vi kveldsstellet da og hun er i i seng ca kl 19. Som regel sovner hun etter litt amming og pludring etter ca et kvarter, noen ganger kan hun ligge i over en time og ikke sovne, men da ligger jeg ved siden av henne og prater litt og synger mer. Hun spiser 2-3 ganger i løpet av natta og hun sovner igjen nesten med en gang etterpå. Det er nok ikke nytteløst å synge, da får de liksom en rutine og etterhvert når de blir større så skjønner de at når de hører nattasangen, så skal de sove :) Nå har jeg vært ohs "svigers" og rappa 4 barne cd'er så i morgen blir det sang igjen :D

Skrevet

Hadde alltid stelletid vi også på ca kl 20, så var han i pysjen når han sovnet, samme når det var. Tror også på sang og rutiner, men kanskje når lillegutt blir litt større. :-) Har rutiner når da, bare ikke sang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...