Gå til innhold

Klær i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ute - klær bruker barna deres i barnehagen? Og hvordan klær sender dere med? Synes det er fryktelig vanskelig å vite hva de skal ha på , og med, seg når det er - grader på morgen og +15 på ettermiddagen

Skrevet

Nå om dagene varierer jo temp veldig så hun har med seg det meste, har endel fast som henger der, så slipper jeg og være så obs på de dagene de skal på tur.

Vintersko og cherox

Regnjakke og bukse

Hel ulldress og tynn overtrekksdress

En mellomtykk dress

Så er det opp til personalet hva de velger. Og det er fint med noen alternativer, for om de blir våte tidlig på dagen må hun ha et alternativ for ettermiddagen. (I regnvær er det garantert at hun setter seg i vannpyttene)

• 2 uker senere...
Skrevet

Spør de ansatte i barnehagen!

Jeg har sagt til foreldrene i barnehagen jeg jobber i at ungene skal ikke ha bomullsklær eller fleeceklær utendørs. De skal kun ha ull og superundertøy/ulvangsokker. Barn har rett på å ha muligheten til og være tørre og varme i barnehagen.

Jeg har også sagt at skulle de likevel dukke opp i strømpebukser, kommer jeg til å klippe av enden! Å kle av samtlige klesplass fordi man må av med strømpebuksa som er våt bare på beina, er både bortkastet tid og frustrerende for både barnet og de ansatte. Det er synd på de barna som er ute på tur og blir våte og fryser på beina. Det er så mye enklere å bare tre på nye ullsokker. Strømpebukse er innebukse som passer best sammen med lørdagskos hjemme foran peisen.

Nå er dette en barnehage hvor vi er ute fra vi åpner til vi stenger, selv om det er kaldt ute. Foreldrene er fornøyde med tilbakemeldinger om de er aldri så strenge fordi det er barnet som er i fokus og jeg vil bare gi alle barn muligheten til en positiv opplevelse til det å være ute!

Jeg kunne skrevet mange sider om hvordan barn i alle alderstrinn burde være kledd men jeg bare sier det kort: spør de ansatte i barnehagen!

Så setter jeg min lit til at de er kompetente på området med klær :)

Skrevet

Du har sagt til foreldrene at barna ikke skal ha???? Det er da vel foreldrene som bestemmer hva slags klær barna skal ha. At du kan anbefale, er noe helt annet, men skal ha?? Godt du ikke jobber i mine barns barnehage. Er ikke uenig i at ull er bra, bare måten du fremlegger det på som får meg til å steile.

Skrevet

du har ingen ting i en barnehage å gjøre om det er slik du er..

Det er foreldrene som bestemmer hva barna skal ha på seg og ikke...

Har selv barnet mitt i en såkalt utendørsbarnehage..

han har superunderøty,ull,fleece,strømpebukser..ja..han har hele spekteret av klær..

Alt etter vind og vær!!

Om han skulle hadd bare det beste hver dag hele uken hadde det ikke funket... men er det kaldt så må han ha noe som holder han varm, er det vått må han ha noe som holder han tørt, er det varmt må han ha noe som holdet han avkjølt...

Til normale "tørre" dager så er det strømpebukse som gjelder..har også dem uten føtter som han bruker når det er mildt og vått.

fleece har han plenty av så jeg blir ikke å kjøpe noe mer ull enn han har før det er bevist at det trengs... fleece funker det og...alt med måte!

knurr.....

forestn..et tips til støvler...på europris selger de forete støvler.. de er geniale!!

man kan si så mye man vil at det skal være så dyrt og flott,men etter å ha ødelagt par etter par med støvler testet vi dem fra europris..de er faktisk TETTE!!! og varme...

helt fantastisk!!!

I kombinasjon med regnklærne så blir han faktisk IKKE våte på beina..

Skrevet

Jeg grøsser av svaret til anonym oppi her. Er sikker på at dette mennesket ikke jobber i vår bhg, og jaggu er jeg glad for det!

Kan ikke akkurat ha mye positivt å bidra med på jobb.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Til anonym, tydeligvis barnehageansatt:

Ja, da er jeg glad du ikke jobber i "vår" barnehage!

Mitt barnehagebarn har problemer med ull. H'n blir helt desperat av kløe, og begynner nesten å gråte bare h*n ser en ullgenser. Så her er det bare fleece som gjelder. Og mitt barn har aldri vært kald når jeg har hentet i barnehagen.

Angående undertøy så gjelder det samme: Ull går ikke. Og jeg har prøvd det aller beste, mykeste ullundertøy jeg har greid å få tak i. Jeg har kjøpt merinoull, jeg har kjøpt ull/silkeblanding, jeg har kjøpt alpakka. Og barnet blir helt fortvilet når h*n ser disse plaggene. De stikker og klør.

Når det gjelder strømpebukser så tar jeg på mitt barn strømpebukser når det passer meg. Hvis de ansatte i barnehagen velger å ødelegge mitt barns klær, da kommer jeg til å kreve at de kjøper nytt. Og jeg vil gå til høyeste hold i kommunen om nødvendig. Faktisk så kler jeg ikke på av hensyn til de voksne i barnehagen, men av hensyn til barnet.

For øvrig er jeg enig i at man kan spørre de ansatte om tips til påkledning, men da håper jeg man treffer på noen som er litt mer ydmyk enn Anonym oppi tråden her.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg jobber også i b.hage, og er så lei alle dritt klær som foreldre sender med barna..jeg hadde nok ikke gått så langt som å klippe i stykker str.bukser, men nok klær, og varme nok klær blir det aldri nok av!!!

foreldrene er ikke ute i timesvis som vi ansatte i b.hagen er, og kjenner ikke nok til ute området i b.hagen, og om vær foholdet, blåser det mye, er det kaldere der enn hjemme osv..

Vi får ikke sagt det nok til mor og far hva vi trenger..men synes ikke vi kan fortelle dem at de SKAL kjøpe ditt og datt...men....det er ungene som fryserm ikke mor eller far!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...