Gå til innhold

Har noen erfart at mini får bedre nattesøvn når h*n går fra 3 til 2 dupper i løpet av dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille teori er at hun vil være mer sliten og da tung i kroppen, slik at hun vil sove mer sammenhengende på natta.

Hun sover nå fra ca 1930 til 05-06-tida, med 2-3 måltider i denne perioden og ofte litt uro i tillegg... Vil gjerne at hun sover lengre enn 0500....og har mindre urolig søvn.

Men dagene er så perfekte. Vi har ingen eller veldig lite sutring med de rutinene vi har nå og hun sovner veldig kjapt alle tre duppene..og sover fra 2 til 3 timer tilsammen hver dag. Men hadde hun sovet bedre på natta hadde hun sikkert ikke trengt alle tre???

Hun er forresten 6,5 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå om dagen blir det sjelden mer enn 2 dupper om dagen.. syns ikke han sover noe bedre om natten av det eller verre for den saks skyld.. han våkner innimellom for smokken, men ellers sover han som vanlig fra 19-ca 07. han har ikke spist på natten siden han var en 4 mnd ca. han er nå snart 10 mnd.

Skrevet

mange sover lenger sammenhengende når de går over fra tre til to dupper;) så godt mulig jenta di vil sove mer på dagen da. men søvn avler jo søvn, og de dagene jeg får min til å sove godt på dagen så sover hun bedre på natten

hvis jenta di sover to-tre t på dagen sover hun kanskje dupper a ca 45 min ca?

jeg sliter veldig med å få til søvnen til tulla, skal ikke late som vi får det til..;) men har lest mye og blant annet det at for at en lur skal gjelde som en lur må den vist være minimum en t.. ellers kommer mann ikke inn i dyp søvn.. så kanskje jenta di er litt overtrøtt til natta etter mange korte " lette" dupper?

så ja, kanskje lurt å gå over til to?

Skrevet

Den siste tiden, 1-2månedene, har hun hatt første dupp på ca 1 time, neste på 1,5 time, noen få ganger 2 t, og siste på 0,5-0,75 time, så jeg synes igrunnen det er bra. Siste våkner hun opp fra rundt kl16 og vi legger henne kl 19 - sovner en gang før kl20, som regel rundt 1930.

Jeg har ikke merket noen forskjell på nattesøvnen de dagene hun sover lenge på alle duppene (dvs første 1,5t, andre 2t og siste på 1t).

Godt å lese at noen får lengre soveøkter ved å gå ned til 2 dupper, for jeg vil ikke gjøre det før vi vet at det er positive erfaringer med det. Hun kommer til å være veldig trøtt på dagtid de første dagene til hun evt sover bedre på natta, og det gleder jeg meg ikke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...