tingeling123 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 var på uttak tirsdag forrige uke, 26 egg og fare for overstimulering. samme som sist gang... men denne gangen synes jeg buken er enda større. jeg har "mista" navlen min og det gjør nesten vondt fikk ingen tips fra st.olavs da jeg dro om hva som kan hjelpe, er det noen av dere som vet noe? hjelper det å drikke mye vann? bevegelse bra? lite lyst til å stikke hull på.... snufs... men ellers er jeg fin form, ikke kvalm, diare eller noen av de andre symptomene på overstimulering. hvor oppblåst er normalt??
AniBer Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 jeg drakk MASSE vann, prøvde å bevege meg, hvis jeg skulle ligge lå jeg på venstre siden og jeg kjøpte Imogas på apoteket... Vet hvordan du har det!! Ønsker deg god bedring!!
tingeling123 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2008 takk for tipsene!!! skulle ha spurt deg for lenge siden... hvor lenge hadde du det ille? er det i det hele tatt noen vits i å ta kontakt mend st.olavs? hva kan de gjøre? bortsett fra å stikke hull.... men vet du hva nesten værre enn ubehaget er? at jeg ser ut som 4mnd gravid! og det er lite gøy å forsøke å skjule, at folk får mistanker, at ingen bukser passer- det er helt absurd!!!
AniBer Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde det ille i en 3-4 dager, da begynte det å bli bedre.. Jeg reiste på jobb dagen etter innsetting med en mage som så ut som den var 4 mnd på vei og hadde det fryktelig vondt... Holdt ut på jobb i 2 timer før jeg måtte kaste inn håndkleet.. Fordelen var at jeg kunne fortelle hvorfor jeg så sånn ut, har jo vært helt åpen rundt dette.. Hvis de andre symptomene kommer eller det ikke gir seg ville jeg ringt St.Olav. Du kan jo for sikkerhets skyld ringe St.Olav i morgen, mulig du kan ta en blodprøve for å sjekke om du er overstimulert... Jeg drakk ihvertfall MASSE vann, gjorde nesten ikke annet enn å fly på do... Vet ikke om Imogas hjalp, men det er verdt å prøve!
-husk å være positiv- Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Tingeling123, Jeg ble overstimulert ved første forsøk. Har PCO (dvs. jeg har mange egg og større sjanse for å bli overstimulert), noe ingen fortalte meg. Legene fortsatte å øke dsprøytedosene. Den dagen jeg skulle sette inn ble hele prosessen avbrutt fordi jeg var så dårlig. Så ut som jeg var høygravid, hadde pusteproblemer, vondt i magen og skuldrene og nesten resten av kroppen, var dehydrert, kvalm og fikk ikke i meg mat, treg i magen, var som om jeg revnet innvendig hver gang jeg skulle på do, øm i buken og vannansamlinger i buken/eggstokkene/armene/armhulene. Ble innlagt etter noen dager i på sofaen med sterke smerter. Trodde alt dette fulgte med i denne prosessen jeg. Til slutt ble jeg slept opp på sykehuset av min mor og innlagt i en uke. Mitt tips er å ikke ligg hjemme å ha det vondt! Har du vondt nå, så blir det nok ikke bedre. Vet ikke hvor mye overstimulert du er men. Reis til lege, spør flere leger, krev en kontroll på sykehuset. Jeg fikk beskjed om å ikke drikke så mye, i hvertfall ikke mer enn det man skal få i seg til daglig. Jeg skulle heller ikke spise noe med salt for det binder vann i kroppen. På sykehuset fikk jeg ikke drikke eller spise på flere dager så. Lykke til dere som er overstimulerte! Føles jævlig sårt og urettferdig at dette skjer.
-husk å være positiv- Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 En ting til: Det er VIKTIG å bevege litt på seg inni mellom. Fikk beskjed fra sykehuset om at det var større fare for blodpropp ved vannansamlinger i kroppen om man IKKE beveget på seg i det hele tatt. Ikke for å skremme altså! Jeg klarte ikke bevege på meg i senga engang jeg. Lykke til!
tingeling123 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2008 uff, det hørtes utrolig forferdelig ut! så ille føler jeg meg ikke. det er det som er litt rart, føler meg bedre enn i vår (samme greia da) men magen er så utrolig stor. drakk masse vann i går kveld og i dag tidlig, og må si jeg faktisk føler meg bedre. magen sprenger ikke like mye. men det jeg synes er så merkelig er HVORFOR SIER DE INGNETING NÅR DU DRAR STYGGDÅRLIG HJEM FRA SYKEHUSET????? et lite tips om å drikke mye vann, unngå salt og bevege seg for eksempel!!!! er det så mye da? alt du får der er et "lykke til" (håper du ikke blir syk m.a.o, og hvis du blir det får du finne ut av symptomene selv!) nei, uff, hørtes jeg bitter ut nå?? bare bittelitt lei nå, spesielt siden det ble totalfrys og dermed enda lenger ventetid. men håper formen fortsetter i denne retningen, da tror jeg alt er bra om ei uke sjeleglad for at jeg har satt meg på skolebenken igjen, har litt mer tid og ro nå... ble det bebis på deg til slutt eller? frys?nye hyper-egg-produksjoner i vente?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå