Sara 79 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 isåfall,kan noen fortelle meg litt om deres erfaringer? Jeg har hørt om en dame som tok modningsakupunktur 1 gang i uken fra uke 37.Hun fødte henholdsvis en dag før termin, og en dag etter termin. Hun mener selv at hun hadde "lette" fødsler-uten at hun har noe å sammenligne med da...Men hun er overbevist om at det skyldes akupunkturen. Noen andre som vil dele erfaringer?
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde to behandlinger og fikk en uker før tiden. Hadde en grei og rask fødsel. Om det var pga modningsakupunkturen får jeg jo aldri vite, men jeg har veldig tro på slikt. Jeg har flere venninner som også har fått før tiden og hatt greie fødsler. Men vet også om ett par venninner som ikke hadde lette fødsler eller fikk før tiden. Kanskje ikke alle er like mottaklige for nåler? Ikke vet jeg. Men jeg skal ha modningsakupunktur neste gang også vet jeg!
AmExx Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Vil bare presisere at modningsakkupunktur ikke framskynder fødselen. Det skal hjelpe mot en lettere og raskere åpningsfase. Og som hun over sier, ikke alle responderer like godt på akkupunktur, men har du respondert bra før, gjør du det nok på modningsakkupunktur også! En ting er sikkert, det skader ikke å prøve, og om det hjelper vil du aldri få svar på. Man har jo ingenting å sammenligne med! Jeg måtte ringe å avbestille min time jeg hadde dagen etter jeg hadde født! Så jeg har ingen erfaring. Men fra 2 cm til full åpning tok det to timer, så jeg hadde ikke behov for det denne gangen, men skal ha det før neste gang! Ingen fødsler er jo like:)
aragon Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Hadde kun to behandlinger, begynte litt sent. Fødte 3 dager over termin, men hadde en veldig rask og fin fødsel (underkant av 3 timer). Vet jo ikke om det var akupunkturen som gjorde det, men har litt troen på det....
plastblomst♀♂♂ Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde fire behandlinger med modningsakupunktur før fødselen. Lillegutt kom ut en dag etter termin. Hadde rier i ca 18 timer, men pressrier i kun 20 minutter. Hadde pressrier i tre timer med førstemann, så akupunkturen kan ha hjulpet denne gangen...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg tok modningsakupunktur. Vannet gikk 3 dager over termin. Var viktig for meg å få i gang fødselen naturlig fordi gutten satt i seteleie, og de setter gjerne ikke i gang setefødsler. Klarte dessverre ikke å føde, men det var ikke akupunktørens feil! Kommer til å gjøre det evt neste gang også. Fikk satt en del nåler mot vonde hender og bekkenløsning samtidig, og det hjalp masse! Og jeg var VELDIG skeptisk i utgangspunktet. Gikk egentlig fordi samboeren min ville at jeg skulle..... Takk til ham!
Nordhagenjentene :) Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg begynte i uke 37 og gikk en uke over før de satt meg i gang. Jeg hadde null modning, livmorhalsen (?) var bakovervendt, så her var det ingenting på gang. Riene startet 19.30 med 2 cm åpning, og frøkna var ute 01.40. INGEN på føden hadde trodd vi skulle få barn natt til fredag, heller fredag kveld eller natt til lørdag, siden de satt meg i gang kl 12 på fredagen.... Så jeg tror akupunkturen hadde noe med den raske fødselen min å gjøre.
Juli 08 + April 11 Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har stor tro på at det var modningsakupunktur som hjalp meg til en flott fødsel. Hadde to behandlinger, fikk 5 dager før termin. Jeg kom inn på sykehuset med 9 cm åpning å trodde seriøst ikke noe på de, jeg var sikker på at jeg måtte snu å reise hjem igjen for jeg kunne ikke helt tro det jeg hadde hatt var rier:) Så at det har hjelpt meg i åpningsfasen har jeg stor tro på.
sebastian + en til Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Jeg hadde 3 behandlinger og fødte 3 dager før termin. Jeg ble sendt hjem fra klinikken med 1 cm åpning , og 3 timer senere kom jeg opp igjen i ambulanse med hodet på vei ut...Om det var akupunkturen som hjalp til her vet jeg jo ikke men mest sannsynlig. Kommer ikke til å ta akupunktur igjen med neste, for jeg opplevde det ikke som en positiv opplevelse at det gikk så fort.Har også hørt at smertene er sterkere når åpningsfasen er kortere. Hvordan var fødselen til moren din, jeg spurte aldri min mor.Og hun hadde en veldig kort fødsel.Så jeg hadde vel ikke trengt akupunkturen i det hele tatt, om man skal tro på at man får lik fødsel som sin mor.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 jeg hadde 10 behndlinger fra uke 34 da jeg skulle settes i gang 16dager før. Hadde absolutt ingen effekt på meg i den hele tatt. Ikke moden i det hele tatt og brukte 2 døgn på å sette igang fødsel. Når vannet ble tatt gikk det veldig fort 0.5 time fra 1 cm til 10 cm, men da sa det full stopp. Har hatt veldig bra effekt med akupunktur på andre ting før, så hadde veldig troen, men skal aldri bruke dette igjen. for meg var det bortkastede penger og tid.
blockarella Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er vel en av dem som ikke har noe særlig utbytte av modningsakupunktur... Jeg hadde til sammen 8 behandlinger fra og med uke 38, gikk 14 dager over termin (ble ikke satt igang), laaang fødsel (to døgn med rier og veldig lang pressfase). Heldigvis var endel av behandlingene gratis på sykehuset her... :-)
Petuniamor Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Hadde tre-fire behandlinger. Gikk 16 dager over tiden og åpningsfasen tok over to døgn, så jeg tviler på at det hadde noen effekt på meg. På den annen side; tenk om det hjalp og jeg ikke gidder bruke penger på det neste gang? Grøss og gru!
mamma'n til tigergutt Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg hadde 4 behandlinger med modningsakupunktur foer foedselen, og var veldig innstilt paa at det skulle virke. Desverre er nok ikke akupunktur ment for meg, for jeg ble veldig uvell av behandlingene. Jeg ble skrekkelig kvalm og fikk vonde isninger i hele kroppen der hun satte naalene. Likevel beit jeg tennene sammen og haapet paa at det skulle bidra til en lett foedsel rundt termin... Gikk 14 dager over termin, og ble satt igang, helt umoden, hehe. Men selve foedselen gikk raskt, 12 timer fra foerste tabelett til gutten min var foedt. Tror ikke jeg kommer til aa proeve det igjen, men det er absolut verdt et forsoek. Har bare hoert positive ting om det fra venninner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå