Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært i København og spist søndagslunch på Cafe Norden. Vel, jeg var en tur innom Stork også da..

Jeg skal teste 3. November

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også teste i uke 45 : ) Mitt aller første forsøk på Nordica i dag, så da er vel testdagen min 4. november.

Skrevet

Jeg skal teste ons 5 nov. Var på Nordica denne uken :)

Huff...ventetiden er såååå lang!

Skrevet

Hei Simarier og Gulla´s mamma,

hvordan går det med dere? Merker dere noen tegn på at noe er på gang i kroppen? Jeg kjenner at magen er "tung", men det kan jo like gjerne være fordi jeg ønsker at den skal være det, som at det er noe på gang. Jeg begynner på uke 4 i dag, håper at jeg, og vi, merker noe i løpet av helgen!

Skrevet

Hei! Først vil jeg ønkse lykke til!Skal krysse fingrene for deg neste uke!

Jeg skal reise til Nordica for første gang om ca 14 dger(ved eggløsning; fikk mens idag), og e veldig spent. Har du lyst til å dele med deg om dine erfaringer? Går du på hormoner, eller er det i naturlig syklus? Jeg skal prøve i naTURLIG SYKLUS FØRST, og håper det går bra. Alle hormonprøver er bra sier min gynekolog. Vil gerne høre fra de som har vært gjennom dette noen ganger ved inseminasjon i naturlig syklus. Hvilken syklusdag ble dere inseminert? Tok dere eggløsningstest, ellr ble dere ultralydscannet av gynekolog for å bestemme eggløsningstidspunkt? MIn gynekolog anbefaler ultralyd, så jeg prøver dt.

Takk for svar!

Skrevet

Hei eliza68!

Jeg er faktisk ganske fersk i dette gamet jeg også. Har riktignok fulgt med på disse sidene i et par år, men dette er mitt første forsøk på selv å bli gravid. Jeg tok de prøvene Nordica krever pluss hormontest hos fastlegen. Følger naturlig syklus, det var Nordica som sa at jeg ikke trengte tenke på hormoner/scanning/annet nå i første omgang. Er forberedt på å reise nedover noen ganger på grunn av alderen min (39 år). Jeg ble inseminert på dag 17, og kom frem til den dagen ved bruk av fertilitetsmonitor fra Clearblue (brukt på morgenen) og vanlige digitaltester fra Clearblue (brukt på ettermiddagen). Er usikker på om dag 17 var riktig dag fordi jeg hadde utslag på testene ettermiddagen dag 16, morgenen dag 17 og morgenen dag 18.

Skrevet

Jeg skal også teste onsdag 5 nov. Jeg innbiller meg at jeg kjenner symptomer...men det kan være akkurat det...innbillning. Jeg er øm i magen og i brystene. Jeg tok dobbel pergo + otrivelle før jeg dro ned til Nordica. Kanskje det er hormonene som tuller det til for meg?

Å vente en uke + 1 dag til før test er en tålmodighetstest!

Skrevet

Leter mye etter symptomer for tiden... Hadde en del smerter på dag 3 og 4 etter inseminasjon. Nå har jeg bare ømme bryster (har hatt siden lørdag). Så får vi håpe at dette fører noe positivt med seg..

Dette er min andre inseminasjon. Jeg bruker ikke hormoner. Ble gravid på første forsøk, men mistet før jeg i det hele tatt hadde skjønt hva som hadde skjedd.. Jeg tester med CB eggløsningstester. Når jeg tester positivt om kvelden får jeg inseminasjon neste dag. Tester jeg positivt om morgenen, blir det samme ettermiddag eller tidlig dagen derpå.

Lykke til alle sammen

Skrevet

Ønsker alle dere som skal teste i uke 45 masse lykke til!!:-)

bumpi de bump, dersom du hadde negativ el test på morgenen dag 16 og positiv på ettermiddag/kveld, var det helt riktig å bli inseminert på dag 17. Det er første positive utslag som teller:-)

Skrevet

Så bra å høre det, jeg går nesten rundt meg selv om dagen fordi jeg har lurte veldig på om det var feil dag, det er betryggende å høre slikt fra dere som kan mer enn meg. Skal du prøve igjen til uken, eller?

Skrevet

Startet dagen med å ta en CB test i tilfelle jeg skulle få utslag. Den var negativ. Bedre ble det jo heller ikke da jeg fikk mensen noen timer senere - to dager før den egentlig skal komme..

Så da blir det vel et tredje forsøk en gang (forhåpentligvis i november, men pga jobb noe usikkert om jeg får det til)

Skrevet

Hei Simarier, det var trist å høre at det ikke gikk denne gangen. Føler med deg og er glad for å lese at du tenker fremover : ) Jeg er, som deg (ifølge profilen din), forberedt på at dette kan ta tid. Så får vi prøvere heller støtte hverandre så godt vi kan underveis mot målet om å bli mamma.

Skrevet

Tusen takk for det. Denne runden har vært litt mentalt slitsom. Først testet jeg for eggløsning i 10 dager (kom aldri). I tillegg var kanskje håpet skrudd litt opp siden jeg traff på første forsøk. Tror og håper at jeg skal klare å slappe litt mer av i neste omgang..

Så på profilen din at i hvert fall symptomene dine er lovende.Lykke til med testing til uka

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags eggløsningstester du bruker, men jeg kjøpte en fertilitetsmonitor fra Clearblue. Den kostert flesk (1300 kroner + testpinner). Jeg har ustabile sykluser og det ville bli krevende å lete etter eggløsningen med vanlige tester. Monitoren gir beskjed når den ønsker en testpinne, og måler fertilitet i tre faser - lav, høy og maksimal fertilitet. Første syklus vil den som regel ha 20 tester, i de neste vil den stort sett forlange 10 tester. Ulempen er at den bare måler én gang i døgnet. Når den viste høy ferilitet, måtte jeg derfor teste med vanlige CB-tester på ettermiddagen i tillegg. Monitoren blir svært dyr for meg om baby sitter på første forsøk, men rimeligere om jeg må prøve lenge. Jeg vurderte det slik at den er verdt pengene uansett dersom den kan spare meg for eggløsningstress. Men dette er kanskje gammelt nytt for deg, du vet best hva som fungerer for deg i lengden : )

Skrevet

Vanlige eggløsningstester fungerer fint for meg.

Det som skjedde var at jeg begynte å teste på den dagen iht teorien jeg skal begynne å teste i stedet for å stole på kroppens signaler. Jeg har lett identifisertbart eggløsningsslim og neste gang gidder jeg ikke å begynne å teste før jeg får det, og dermed spare meg selv for mye stress. Jeg også har uregelmessige sykluser.

Skrevet

Nå har jeg også testet, én dag for tidlig, orket ikke vente lenger. Fikk "Ikke gravid" på CBen, så mine "symptomer" må ha vært fremkalt av meg selv. Er jo ikke kjempeoverrasket, har regnet med at dette kan ta litt tid, men litt lei meg er jeg jo. Livet hadde dessuten vært mye enklere om alt hadde falt på plass på første forsøk....

Skrevet

Testdag i dag...og det var neg!

Har ikke fått mensen enda men kjenner at den er på G. Jaja, jeg gir meg ikke så lett, så nå kjører jeg igang med neste runde. Satser på full klaff til jul. Det hadde vært noe :)

Skrevet

Det var leit å høre, Mimsan. Selv om vi vet at det ikke er noen selvfølge å bli gravid, er det jo uansett en nedtur å få negativt resultat. Vi får satse på å være i mål til jul, ja. : )

Jeg har enda ikke fått mensen og føler meg som en ballong, har bedt legen om pergotime, håper at det skal øke sjansene for fulltreffer neste Købentur.

Skrevet

Bumpi de bump; Syntes det høres ut som du bør ta en ny graviditetstest...

;-)

Skrevet

Hm. ja, akkurat ja.... nå føler jeg meg som en tulling. Har vært så oppsatt på å komme videre med neste forsøk at jeg ikke har stoppet opp og tenkt. Herremeg. Har ingen test her hos meg, men skal til fastlegen i morgen tidlig for å diskutere pergo. Kanskje vi får noe annet å snakke om?

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen - tok test - og er like klok. Testen viste bare svakt positiv, så legen ba meg ta en ny test på morgenurin i morgen. Det som imidlertid er helt sikkert, er at mensen ennå ikke har kommet : )

Skrevet

Svak positiv er vel positiv? For meg høres det ut som du er gravid

Gratulerer!!

Skrevet

Takk Simarier! : )

Jeg tok en ny test i dag morges, den var også svakt positiv, men jeg vil jo også tro at det er som du sier; svak positiv er positiv. Er litt følelsesløs akkurat nå, det har vært litt mye denne uken, men det synker vel inn i løpet av helgen.

Nå må jeg begynne å dikte løgner for to 40-årslag og ett julebord jeg skal i nå i november, vil bli raskt avslørt om jeg kommer på fest uten å drikke alkohol. Men regner med å få tilgivelse når jeg forhåpentligvis kan forklare hvorfor på nyåret.

Skrevet

Gratulerer så mye med positiv test bumpi de bump!!! Så fantastisk at det ble full klaff på første forsøk for deg!!

Håper det er smittsomt med positive tester:-)

Skrevet

Takk for det, Pollyanna67! Det er ganske rart dette her, jeg var så innstilt på at jeg måtte prøve en del ganger.

Håper også inderlig at det er smittsomt : ) Både for oss som ønsker å bli mødre og for barnas del. Jeg tror det blir mye lettere for barna vi ønsker oss om de opplever at de er mange i samme familiesituasjon.

Derfor: Herfra kommer bølger av gode vibber til deg og alle andre kommende mødre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...