Gå til innhold

Færre kynnere og mindre bevegelse i uke 32

Anbefalte innlegg

Synes jeg har gått fra uker med mye spark og bevegelse og jevnlige meget merkbare kynnere til et par uker nå med lite av begge deler. Det er ikke lenger så mye spark, merker heller at noe flytter seg rundt og kanskje vrir seg. Hikker mye, men kynnerne har uteblitt en stund. Eller kan det være at de er der, men at jeg ikke merker dem så godt mer? Ville jo egentlig tro de bare ble sterkere. Hvordan er det med dere andre i uke 32?

Fortsetter under...

åh så skönt att se att fler skriver om detta. Är og i uke 32 och har sista veckan känt reducert rörelser i magen. Imorges fick jag halvt panik då jag inte kände något alls.. klämde og tryckte på magen men de skedde inte så mye.. typiskt att jag skulle på jobb.. när jag kom dit så ringde jag legevakten og fick komma inom direkt. Där lyssnade vi på hjärtat og de slog som det skulle.. sååå skön känsla det var.

Legen sa att jag itne är ensam om att oroa mig, og att jag har all rätt att göra det då det kun är jag som känner min kropp. . og så alla dessa hormoner som spelar in.. Men att bebben i magen kanske sover lite längre än förr.. att dom kanske inte sprallar runt lika mycket utan kanske mer rullar m hela kroppen än sparkar..

Jag trodde att de skulle komma ett någolunda rörelsemönster i magen som man skulle känna igen dag efter dag.. men för mig känns de inte så..

I vilket fall så sade han att om det fortsatt kändes konstigt så skulle jag kontakta jordmor og prata med henne mer.

Så helt lugn är jag väl inte om jag ska vara ärlig.. jag känner ju att hon rör sig lite där inne men inte alls som hon gjorde för 1-2uker sia..

Jeg hadde det selv i uke 32/33 og var på sykehuset på kontroll, og alt stod bra til. Var bare det at babyen min var over gjennomsnittet og hadde derfor så dårlig plass at bevegelsene var helt anderledes enn før! Så om du ringer inn til føden tar de deg nok inn på kontroll. Bedre å få sjekket det enn å være beskymret=)

Jenta vår har også blitt veldig rolig. Men kjenner at hun rører på seg. Skal til jordmor på onsdag, så tenkte jeg skulle spørre da. Men er godt å se at vi er flere som føler at babyen har roet seg litt i uke 32.

Blir du veldig bekymret ville jeg ringt føden!

Takk for svar! Jeg er ikke veldig bekymra, for jeg kjenner at hu flytter på seg innimellom. Leste på en amerikansk side at man skal kunne telle 10 spark i timen eller noe på denne tida - men det kan jeg i alle fall ikke! DA ble jeg jo litt frustrert, men i og med at jeg kjenner liv daglig - men mindre kraftfullt - og jeg leser at det er normalt at de har mindre plass nå - OG at flere har det på samme måte - roa jeg meg ned ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...