elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Vesla mi er 15 mndr, og jeg leter i skojungelen etter gode sko. Synes skobutikkene anbefaler nesten alt, så jeg blir ikke klokere av det. Noen her med erfaringer? Jenta mi bruker str 20 til vanlig, hvilken størelse bør jeg kjøpe? Vokser de mye på beina i løpet av en vinter?
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Har prøvd mye av sko nå på mine 3 barn (4-5 par med ecco, 3 par med viking, 1 par med elefanten, 2 par med skofus og 1 par med noen jeg ikke husker navnet på) og min anbefaling dersom du bor på vestlandet i hvertfall er Ecco gore-tex. De er ikke de aller letteste eller mykeste skoene, men de er helt, helt vanntette, holder godt på varmen, puster og er såpass stramme rundt leggen av det omtrent aldri renner vann nedi der dersom de vasser i dammer. Godt mulig at andre sko er bedre i et annet klima, men i et klima med mye regn, vandammer og slaps er ecco uten tvil de beste synes jeg. De andre skoene er rett og slett ikke vanntette nok, bruker for lang tid på å tørke og/eller det renner for lett vann over kanten på dem. Er noen som heter Superfit som også skal være veldig gode og mykere enn ecco, men disse er med knyting og min erfaring er at borrelås er veldig mye enklere ;-)
atsjo Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Vi kjøpte gor-tex til gutten vår. Kjempe fornøyd med de så langt.. Koster jo litt mer, men tror det er verdt det. Vanntette og varme. Har hørt at det bør være 1,5 cm lengde fremom tærne så best å måle på skobutikken for å se hvilke som passer=)
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Lillebror er 14 mnd og går ikke helt enda. Jeg kjøpte vintersko til han på fredag. Så på ecco, de var mykest og lettest av skoene i butikken, men han kom nesten ikke oppi. Viking gore tex var litt videre så den satt best på hans fot. Var litt tyngre, men det får gå. Storesøster på 3 1/2 hadde viking ifjor, var veldig fornøyd, kjøpte det i år også. Vi har veldig kaldt vær, bor på fjellet og har masse snø.
Alba44 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har kjøpt Ponny sympatex og de virker veldig bra.
Pudding06&Spirepire Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Det første paret Aurora hadde var Superfit og de var supre, og nå har vi viking goretec. og er også fornøyde m disse!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Viking eller Ecco sine goretexsko er bra begge, men bør prøves, for fasongen er litt forskjellig. Hva jenta de bruker til vanlig betyr lite, da sko varierer mye i cm selv om de er samme størrelse. Ta ut sålen, la henne stå oppå sålen, og pass på at det er minst 1 1/2 cm å gå på foran. Pass også på at bredden er god nok. De skal ha plass til å bevege, til tykke sokker, til litt vekst, osv. Ja, de vokser mye i løpet av en vinter, derfor bør skoene sjekkes ofte. Tror de anbefaler minst en gang hver annen mnd for så små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå