Gå til innhold

ski og skøyter? hvor gamle var deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle var det når de prøvde første gang.. og hvordan gikk det??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste fikk både ski og skøyter da han var 4 år. Skøytene var det ikke mulig å stå på, men skiene har vært en stor suksess! ;o)

Skrevet

takk for svar.. kanskje ingen vits å kjøpe skøyter til en som ikke er fylt 4 engang da....:) kanskje det blir ski til jul...:)

flere med barn som har prøvd ski eller skøyter eller?

Skrevet

Han er bare 1,5 denne julen, men han kommer nok til å få skøyter veldig tidlig =) Når vet jeg ikke, så ikke så veldig mye svar og bli klok på fra meg gitt.

Skrevet

3 år. :D fikk i fjor. hun er en racer på ski, og har gått mange mil til sammen i barnehagen gjennom hele vinteren. gleder seg til snøen kommer og skigåing. gikk litt på skøyter også, men er litt vanskligere det. i går skal hun få skøyter i julegave.

Skrevet

Gutten vår blir tre i januar, og fikk ski og skisko i julegave fra besteforeldrene forrige jul (altså like før han ble to). Var begeistra for dem, men prøvde dem ikke ordentlig før i påska. Var ute et par ganger før det, og han var begeistret for ideen, syns skoene var fine å ha på, men nektet å gå oppå skiene :-)

Men da han prøvde i påska gikk det kjempefint. Ble leia rundt først, men gikk litt selv også. Ble noen fall, men han ville rett opp for å gå mer. Hadde det kjempemoro :-) Men rakk altså bare en gang i fjor vinter, satser på at det blir mer i vinter (og hadde altså helt sikkert gått greit å vente til denne vinteren).

Har litt lyst til å la ham prøve skøyter i vinter, men da må vi få med oss noen som er stødigere på skøyter enn meg og mannen :-)

Skrevet

Eldstemann fikk ski før han var 2 år, og skøyter var han vel 2.5 år eller så.

Gikk kjempefint det:-)

Minsta på 3, får nok skøyter til denne sesongen. Begynte på ski da hun var 2 år hun også.

Skrevet

mange som har begynt tidlig her ser jeg...:) takk for svar!

Skrevet

Ski da han var 2,5. Skøyter da han var 3,5

Det gikk helt fint det. Lønner seg å kjøpe ski som er smørefrie: de glir dårligere framover, men er fantastiske mot bakovergli. Kjøp skøyter som har spenner og ikke snøring (slalomski-spenner). Mye lettere å få de til å sitte godt på.

Skrevet

tusen takk for tips, det skal jeg huske på!!:)

syns han det var morro.. gikk det greit med skøyter med en gang?

Skrevet

ja, gikk fint. ikke fort, og litt knall og fall - men egentlig veldig bra.

Husk hjelm!!

Det kan også være OK å ha noe å støtte seg på. f.eks en bruskasse

Skrevet

ja.. må vell ha litt beskyttelsesutstyr...;)

kanskje vi skal prøve da..iallefall ski i år...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...