tre små... Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 hvor gamle var det når de prøvde første gang.. og hvordan gikk det??
Medium fikk guttebass Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Eldste fikk både ski og skøyter da han var 4 år. Skøytene var det ikke mulig å stå på, men skiene har vært en stor suksess! ;o)
tre små... Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2008 takk for svar.. kanskje ingen vits å kjøpe skøyter til en som ikke er fylt 4 engang da.... kanskje det blir ski til jul... flere med barn som har prøvd ski eller skøyter eller?
Turid Laila Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Han er bare 1,5 denne julen, men han kommer nok til å få skøyter veldig tidlig =) Når vet jeg ikke, så ikke så veldig mye svar og bli klok på fra meg gitt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 3 år. fikk i fjor. hun er en racer på ski, og har gått mange mil til sammen i barnehagen gjennom hele vinteren. gleder seg til snøen kommer og skigåing. gikk litt på skøyter også, men er litt vanskligere det. i går skal hun få skøyter i julegave.
Line_78 Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Gutten vår blir tre i januar, og fikk ski og skisko i julegave fra besteforeldrene forrige jul (altså like før han ble to). Var begeistra for dem, men prøvde dem ikke ordentlig før i påska. Var ute et par ganger før det, og han var begeistret for ideen, syns skoene var fine å ha på, men nektet å gå oppå skiene :-) Men da han prøvde i påska gikk det kjempefint. Ble leia rundt først, men gikk litt selv også. Ble noen fall, men han ville rett opp for å gå mer. Hadde det kjempemoro :-) Men rakk altså bare en gang i fjor vinter, satser på at det blir mer i vinter (og hadde altså helt sikkert gått greit å vente til denne vinteren). Har litt lyst til å la ham prøve skøyter i vinter, men da må vi få med oss noen som er stødigere på skøyter enn meg og mannen :-)
Mom2Two Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Eldstemann fikk ski før han var 2 år, og skøyter var han vel 2.5 år eller så. Gikk kjempefint det:-) Minsta på 3, får nok skøyter til denne sesongen. Begynte på ski da hun var 2 år hun også.
tre små... Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2008 mange som har begynt tidlig her ser jeg... takk for svar!
Kamomille Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Ski da han var 2,5. Skøyter da han var 3,5 Det gikk helt fint det. Lønner seg å kjøpe ski som er smørefrie: de glir dårligere framover, men er fantastiske mot bakovergli. Kjøp skøyter som har spenner og ikke snøring (slalomski-spenner). Mye lettere å få de til å sitte godt på.
tre små... Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2008 tusen takk for tips, det skal jeg huske på!! syns han det var morro.. gikk det greit med skøyter med en gang?
Kamomille Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 ja, gikk fint. ikke fort, og litt knall og fall - men egentlig veldig bra. Husk hjelm!! Det kan også være OK å ha noe å støtte seg på. f.eks en bruskasse
tre små... Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2008 ja.. må vell ha litt beskyttelsesutstyr... kanskje vi skal prøve da..iallefall ski i år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå