LilleVildeogMamma Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Snuppa er 15 dager og sover mye. Jeg er redd hun skal våkne til og være våken når vi skal legge oss hvis hun sover hele kvelden idag også. Det skjedde nemlig igår. Hun våknet klokka 00.00 og var våken til 03.30. Tidligere kvelder har hun sovet om natta selv om hun har sovet stort sett hele kvelden.. Men hvordan skal man holde en nyfødt våken og er det i det hele tatt ok å prøve på det? De skal vel sove når de vil og så mye de vil eller?
Axus' girlfriend Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 jeg hadde aldri vekt henne om det var min baby - vår hs mente faktisk at ved å forstyrre søvnen tidlig så kunne det medføre urolige søvnvaner senere. ikke en risiko jeg hadde tatt. og de små har jo ingen døgnrytme i starten..tror jeg heller hadde lagt meg nedpå i en time eller to på kvelden sånn just in case...og tatt en dupp sammen med snuppa når hun dupper neste dag igjen. og jeg tenker egentlig litt det samme som deg, hvordan holder man en baby på 15dager våken om den er trett?hehe, da sovnet tuppa mi om hun hadde tenkt det ja:) mine tanker er i allefall slik at hun må få sove når hun sover, slik at hun får gode søvnvaner om noen mnd her har vi ei som sover urolig både dag og kveld (7mnd), så det er gullverdt for å si det slik:)
Histepist Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg ville nok ikke prøvd å holde henne våken... Vi prøvde det i starten, men det er helt umulig, og du får en sutrete baby! Når de er så små så skal de sove så mye de bare vil. Min HS sier det er bare bra, for søvn avler søvn. Og i starten er det vansklig å prøve å få noe orden på noe i det heletatt. lykke til
2hærligegutter Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Lillegutt her sov mye utover ettermiddagen, og våknet da litt utpå kvelden og holdt på å skulle ammes i timesvis før han sloknet for natten, da gjerne mellom 00 og 2. Begynte å vekke han kl 19 for kveldstell, gjorde han klar for så å gjøre klar storebror, så var det 3-4 timer med amming før han sloknet for natten, men på denne måten ble det i 23-00 tida i stedet for, passet litt bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå