aprilspire Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Det virker som lillegutten har hoven pung? Noen som kjenner til det?
Histepist Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Nei desverre, men jeg ville nok tatt en telefon til legen å forhørt meg!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Yepp, jeg kjenner til det litt i allefall. Gutten vår hadde en liten vanncyste på ene testikkelen når han ble født. Den kommer og går litt, men jeg skulle ikke bekymre meg sa barnelegen : "Det er relativt vanlig hos menn i denne alderen...." som han sa. Men hvis det er første gang du oppdager det kunne det jo være greit å la en lege se på det? Jeg fikk beskjed at dersom den ikke var blitt borte innen 6 mnd så kunne de operere den bort, men den er altså helt ufarlig :-)
mamiladi Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har akkurat lest om temaet.. Jeg fikk en bok i gave som inneholder all info om småbarn :-) Har en 6mnd gammel sønn så da var det relevant. Jeg hadde gått til legen med det. Det er visst flere ting som kan skje med testiklene som gjør at pungen hovner opp. Testikkelstrengene kan vri seg eller det kan være brokk, uansett er det viktig at legen ser på det. Det kan nemlig bli akutt hvis blodårene er i klem.
aprilspire Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 takk for tilbakemeldinger. Jeg skal ta kontakt med lege i morgen og få sjekket det. Bekymret mamma :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå