Gå til innhold

Et vemodig innlegg fra meg, dette her..Kanskje blir det langt også, who knows ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det siste dagen jeg har et barn som jeg kan si er 2 år. For i morgen har jeg en 3 åring, uff, nå fikk jeg en tåre i øyet faktisk...blir slørete å se nå,ja! uff...blir mer og mer sentimental etterhvert som årene går, og enda verre ble jeg etter at jeg ble farmor i desember i fjor. Hva er det som skjer med dette hjertet mitt??

Aldri mer skal jeg si jeg er mor til en toåring fra og med i dag.

Jeg har vært mamma i flere år enn mange av dere dibdamer har levd. Litt merkelig tanke, men det er nå sant. Kanskje ser dere for dere ei gammel dame bak tastaturet, men det er jeg faktisk ikke. Jeg er ikke rynkete, og jeg bruker ikke tena lady, og trenger ikke gåstol. Ikke enda ;o)

Jeg må bruke briller, men egentlig trenger jeg dem ikke for å lese, men for å kjøre bil og se ting på alt fra ca to meters avstand. Så jeg bruker dem hele tiden like så greit.

Grått hår har jeg heller ikke, men jeg fikk noen grå hår her og der, da eldstejenta var tenåring. Det skal jeg ikke legge skjul på. ;o)

Jeg fødte min aller første gutt sommeren jeg fylte 18. Det var så utrolig varmt den sommeren, og jeg hadde langt, tykt hår. Og bestemte meg på sommerferien i Sverige at jeg bare MÅTTE klippe av alt sammen, for ellers kom jeg til å smelte helt bort, høygravid og varm som jeg varm. Ble guttekort klipp, og har ikke vært det siden den sommeren.

Herlighet så ung og uerfaren jeg var når nusket mitt kom til verden en onsdag andre uka i august... Jeg var som en uslipt diamant, akkurat som alle nybakte mødre er. Jeg hadde så lite erfaring med babyer, at jeg hadde bare holdt 1 nyfødt baby før jeg holdt min egen, så det var veldig nytt alt sammen for meg.

Men naturen er jo sånn at man har instinkter man følger, og da går det jo egentlig greit likevel.

Jeg ønsket meg 4 stykker hele tiden. Og jeg ønsket dem tett i tett, sånn at jeg kunne starte utdanning etter at de hadde begynt på skolen....

Oh well....her kunne jeg skrevet at shit happens, og for dere vet om meg, så fikk jeg mine neste 3 tette, men så ble det krøll i planene, og enda mere krøll, ettersom jeg flyttet ut av Norge, og enda mere krøll etter der igjen, og nå, etter enda mere krusseduller, for å gjøre en veldig lang og komplisert historie veldig kort:

I morgen fyller attpåklatten min 3 år.

Hvor ble det av alle årene imellom? Wow, de har gått så fort, at jeg nesten mister pusten!!

Bare 3 bor hjemme, og om 1,5 år flytter minstejenta mi ut, for å gå College.

Så offisielt må vel i dag bli min siste dag som dibber, siden det går fra 0-3 år. Og en gang må vel bli den siste. Og barnetmitt.com får bli neste skritt på veien, om jeg logger meg på. Har blitt mye mindre nettbruk på meg, av eget valg, og det kjennes helt riktig.

Denne uka får jeg besøk av mamma =o) Hun har sikkert med seg en hel pose med norsk mat og godteri, og jeg gleder meg som en unge.

Da skal vi feire 3 årsdagen til helga, tenker jeg, så får vi med mormor på bursdagfesten.

Takker for meg, og kos dere med barna deres. De vokser opp med lynets hastighet, og det er en ære å få følge dem mens de vokser seg store.

Man lærer så mye fra barn. Mer enn fra mange andre.

Jeg har lært tålmodighet, visdom, kjærlighet, anerkjennelse og kunnskap fra mine 6 barn.

De har vært, og er, en berikelse jeg aldri ville vært foruten.

=o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for at du delte dette med meg, det var fint å lese.

Klem fra en Lukas mamma til en annen:)

Skrevet

Tusen takk for et flott innlegg.

Er så enig med deg i at det er en ære å få følge barna på veien mens de vokser og blir store.Jeg fikk også mitt første barn når jeg knapt hadde fylt 19 og nå har jeg en attpåklatt på 2år, eldste blir snart 20....

Høres ut som du har hatt et fargerikt liv hittil ,he he.

Jeg syns du skrev veldig fint =)))

Lykke til videre i livet.

Skrevet

gratulerer med en 3 åring i hus da:)

det var kjempefint å lese det du har skrevet! håper jeg engang blir en slik mor som du synest å være! barna dine har nok mye å se opp til!

håper du du blir verende her jeg da, alltid gøy å lese innleggene fra deg :)

lykke til i livet uansett, alt godt for deg og dine :)

lambi-

Skrevet

jøss... du fikk meg jammen til å felle noen tårer nothernlights:) i min gravide tilstand er jeg så lettrørt..

fint å lese dib-slutten din:)

lykke til videre:):)

og gartulerer med 3-åring i huet!!

Skrevet

Lykke til videre Northernlights.. koselig å hatt deg her inne!

klem,

Skrevet

Lykke til videre =)

Kommer til å savne deg...

Klems fra

Skrevet

Grattis med 3-åring Northernlights!!!

Skjønner veldig godt følelsene dine, og fint skrevet. Jeg har jo også barn i alle aldre, så vet godt hvordan det er når minstesnuppa bare blir større og større...blir 3 snart hun også:-)

Her har jeg ikke vært inne på en evighet, så morro å se innlegg fra deg.

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...