Ronja80.mor til 2 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg skal søke lærerskolen og da må jeg ha minimum 3 i matte. På vitnemålet mitt fra påbygningsfag har jeg 2 i VG1300matematikk 1MA-A, men fra grunnkurs har jeg 3 i VF1310 matematikk. Og etter hva jeg forstår så er matematikken fra grunnkurs MA-Y og inne på sonans sine sider står det: " Matematikk 1P+2P (Kunnskapsløftet) som minstekravsfag til generell studiekompetanse, erstatter 1MY etter R-94. Siste eksamen i 1MY holdes våren 2008. Varianten 1P+2P tar opp i seg det meste av pensumet i 1MY. I og med at timetallet i den offentlige skolen er øket fra 5 til 8 uketimer over to år, vil det også komme stoff i tillegg. Privatgymnaset tilbyr 1P+2P fra høsten 2008." Vil det da si at jeg har 3 i matte, eller er det 2 siden det er det som står på det endelige vitnemålet?
Monica Geller Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Du har 2,5 i snitt i matematikk, og det tilfredsstiller ikke kravet for å komme inn på lærerhøgskolen. Du må avlegge privatist eksamen i vg1340 (?) - ikke sikker på om jeg husker riktig fagkode- nå til våren. Dersom du venter lenger må du avlegge eksamen etter K-06, og da er det som du selv skriver en mer omfattende eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå