St.Sunniva Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg spiste reker under svangerskap og amming, men har hørt at det uansett ikke skal ha noe å si...
erteposen + 4 Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Er det allergi i familien mot skalldyr bør en vente til barnet er godt over året, men i svangerskape og når en ammer er det bare å spise. Er jo igrunnen bare en myte. Reagerer barnet på skalldyr gjennom mm, så vet jo en at det er noe en bør introdusere med stor forsiktighet. Skalldyr en en trigger gruppe. Vi begynte med fisk ved 10 mnd i alle fall. Ikke noe allergi, så vi starta da. Skalldyr utsatte vi til over året tror jeg pga faren.
St.Sunniva Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2008 Hun er 2 år nå, og spiser fisk :-) Ingen skalldyrallergi i familien (som jeg vet iallefall)
erteposen + 4 Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Er barnet så gammelt er det bare å gafle i vei:) Minsten reagerte på kalde reker i starten fordi han var vant med varm fisk, men det gikk seg til. Veldig praktisk med skalldyr, og ikke minst en fin kilde til protein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå