ruffen Skrevet 21. oktober 2008 #26 Skrevet 21. oktober 2008 Dere har min største sympati! Fryktelig å sove så lite over lang tid. MEN...hvorfor sover han på deres rom? Det er det første jeg hadde gjort noe med. Det hjalp for oss. Veldig! Og så hjalp det å være bestemt. Babyen vår begynte også å våkne masse på nettene igjen rundt 7-8 mnd og det eneste som kunne roe henne var melk. Det ble bare verre og verre. Våkna opp til 5 ganger per natt. Men til slutt så orka jeg ikke mer og bestemte meg bare for at nok var nok. Jeg sov på et annet rom og mannen min tok nettene noen dager. Og vips! Mye bedre. Etter et-par uker sov hun faktisk helt rundt, og det hadde jeg ikke trodd i mine villeste fantasier. Men vi har en storebror på 2,5 år, og har lært at dette med søvn fort kan snu. Så akkurat nå er hun inne i en litt dårligere periode med våkning pga snue og tenner. Men nå er det mye enklere å holde ut, for vi vet at det går over. Men gidder ikke være streng med en halvsjuk unge. Men to råd fra meg: Eget rom til mini. Kutt nattamming. Alle måltid. Tror ikke babyen forstår at han får mat når han våkner første gang, men ikke andre... Bedre å venne han tin at våkning på natta ikke betyr mat i det hele tatt. LYKKE TIL!
saftis Skrevet 21. oktober 2008 #27 Skrevet 21. oktober 2008 Hei, jeg har ikke lest alle inleggene, men jeg tenkte jeg skulle gi det et litteraturtips jeg har hatt stor glede av selv til mine 2 unger. Det er "Healthy sleep habits, happy child" skrevet av dr. Marc Weissbluth (koster 176 kr på capris.no). Han er søvnforsker og boka hans er en skikkelig murstein, men den er oppdelt i kapitler i henhold til ulike aldre (nyfødt, 5 uker, 2-4 mnd osv). Barns søvnmønster og behov endrer seg nemlig i takt med den mentale utviklingen. Vel, vet ikke om du kommer til å ha nytte av denne boka, men den funka i allefall glimrende på mine to (og for de jeg har anbefalt den til). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå