Gå til innhold

Maling på lerret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi/ mine barn har malt litt på lerret. Vi bruker akryl maling. Kjøpte en pakke med sånn malings palett og pensler på europris. Kjøpte forøvrig både maling og lerret på europris også.

Min erfaring er at ungene får male med kun noen få farger omgangen, ellers blir alt brunt.

Bruk 1 pensel til 1 farge.

Sitt ved siden av. Lurt å ha en type malings forkle på ungen, og klut klar. Mine barn er veldig flinke å tørke i klærne om de får på fingrene.

Vi har ikke drevet med dette så lenge, tror det er ca 1,5 uke siden de malte sitt første maleri, så jeg har ikke særlig erfaring. Bare prøv deg fram.

Forresten hvor gammel er hun?

Om hun er under 2-3 år ville jeg grunnet lerretet først med en farge og latt henne male når det var helt tørket.

Dette fordi det blir penest om hele lerretet er fullt, og de små har ofte ikke tålmodighet til å "gjøre seg ferdig" eller forståelse for at hele må dekkes.

Ok, er kjempegøy. Har sett at det kan bli fint om man grunner alikevel, og jeg har grunnet et par lerreter som ungene skal få male på, med et par utvalgte farger, og jeg skal ha maleriene samlet på en vegg.

Lykke til. Kjempeflott med malerier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...