Anne83 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Er 23 uker på vei og er litt plaget med "sting-lignende" smerter rett under venstre ribbein. Har hatt dette i 3-4 uker nå, og renger med det er normalt ettersom magen vokser og krever sin plass. Noen som har kjent det samme?
kaffeglad Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hei, Jeg har kjent det samme - hadde det ganske mye i noen uker også gikk det gradvis over. Kommer tilbake av og til. Er i uke 27 nå, og kan tenke meg at det var rundt uke 20 - 25 det var verst. Jeg snakket med jordmor om det, og hun så litt rart på meg og jeg tror hun tenkte for seg selv at "hvis dette er den verste plagen du har å komme med, så skal du være fornøyd..." Alt endrer seg i mageregionen, det er jo ikke så rart hvis det blir litt liten plass. Men har lest et annet sted at hvis det er veldig vondt kan det være noe med bukspyttkjertelen eller svangerskapsforgiftning, så vær litt på vakt. Men så lenge det bare er litt vondt tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over. Håper det snart går litt over for deg også!
Trollunn Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har kjent dette et par-tre ganger i det siste, men bare korte stikk liksom. Ganske vondt der og da.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har hatt mye av dette siden jeg var rundt der du er nå i svangerskapet. Jeg har funnet ut at det er spark, og de er begynt å bli vonde etterhvert:-) Kjennes nesten ut som eletriske støt. Tror kanskje at når babyen sparker på bestemte plasser så kommer han borti nerver, ribbein eller muskler som gjør at vi kjenner disse stikningene. Ps: Det er smerter på høyre side en skal være obs på ift svangerskapsforgiftning og det har jeg forstått er en ganske annerledes smerte, en intens uutholdelig smerte. Jeg er forresten 35 uker på vei og babyen liker seg veeeeldig godt så langt oppunder ribbein og lunger han bare kan komme:-) Auauau.
Lucky-girl Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Hei , jeg har også hatt lignende smerter gikk en stund og trodde at det var på grunn av spilen i bhen , de begynte ganske tidlig rundt uke 16 og har hatt dem siden men i mindre grad er i uke 27 nå, var på kontroll i uke 24 tok det da opp med jordmor hun mente at det må være nerver som blir tirret (har vært gravid tidliger med tvillinger)fra forrige svangerskap jeg var redd for at det skulle være svangerskapsforgiftning men da skal man ha smerter under høyre ribben.
småsmurf Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Har også kjent dette noen ganger i de siste ukene, er i uke 25. Er som om det "svir" litt, vanskelig å beskrive. Har tenkt på om det er spark, men er usikker på om ungen når så høyt opp enda.. Men det er jo bare litt ubehagelig, så regner med at det er normalt=) Alt blir vel presset oppover uansett, så er vel noe som presser på et eller annet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå