Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Begynte med yoghurt for noen uker siden (er nå 8,5 mnd). Er veldig populært
mizz25 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2008 ja,han har fått smakt ett par skjeer av storebroren på 2 år,likte det veeeldig godt :-) bør man vent? dæm sir jo helst vent te 10 mnd...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Hørt at man skal vente til 10 mnd, men vi har testet det ut litt, og han liker det veldig veldig godt! Blåbær yoghurten fra litago er favoritten
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har lest 6mnd, men husker ikke helt hvor. Enten var det her inne (ikke forumet) eller babyverden, eller så var det den brosjyren om mat for små mager fra helsedirektoratet. Husker at jeg stusset litt på det fordi jeg trodde det var litt tidlig, men når han var 8 mnd fant vi ut at vi kunne prøve å gi han litt.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg fikk en bok på helsestasjonen, og i den står det at de anbefaler at man venter med yoghurt, til de er 10 mnd, så jeg drøyer den litt jeg. Vet flere sier at det er greit ved 8 mnd, så det er jo litt forvirrende :s
Synnøve_Solbakken Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 De anbefaler hvertfall 10 mnd. Finnes jo så mangen fruktpureer man kan gi frem til da.
Madamina Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg brukte Nestle sine youghurter frem til 12 mnd bare for å være sikker. De inneholder ikke melkeproteiner.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Ser de fleste har fått med seg at det er 10mnd. Bare jeg som har gått glipp av den informasjonen, altså. Jaja, nå har vi gitt yoghurt i to uker så ser ingen vits i å slutte. Men hadde jeg hørt 10mnd før vi begynte så hadde nok vi også ventet. Fant hvor jeg las 6mnd, det var her inne på dib: "Fra morsmelk til andre melkeprodukter Når barnet er blitt et halvt år, kan det begynne å smake litt på yoghurt. Du trenger ikke å gi så mye, noen få teskjeer som en smaksprøve kan være en fin start. Yoghurt har en bra virkning dersom barnet har hard avføring." http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder Men ville nok satt min lit til brosjyren fra helsestasjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå