Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har to kandidater til far til mitt barn. Han ene vil ikke ha noen kontakt, han andre vil gjerne ha kontakt med ungen når h*n er født. Ellers vil han av og til vite hvordan det går under vegs. Vi har ikke møttes siden jeg fortalte at han kunne være en kandidat. Bare skrevet til hverandre på Facebook. Nå sto det melding om at han ikke lengre var listed as single. Var litt slag i trynet å lese det med en gang. Jeg vet at det aldri kan bli noe mer mellom meg og han. Like vel var det litt ekkelt å lese. Men når jeg nå får tenkt meg litt om, er jeg glad på hans vegne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #2 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg synes det er dårlig gjort å gå inn i et nytt forhold, offentliggjøre det og alt, når man har ei som går gravid med ens barn... Synes også det er merkelig at kvinnfolk vil bli sammen med en mann som venter barn med en annen kvinne også. Kan de ikke bare vente litt? Håper virkelig ikke BF her går inn i et nytt, seriøst forhold nå imens jeg er gravid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138934701
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #3 Del Skrevet 19. oktober 2008 Han har nok neppe fortalt henne det. Han sa til meg at han ikke kom til å si det til noen før han viste helt sikkert om han er faren eller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138935492
Storegull og lillegull i magen Skrevet 19. oktober 2008 #4 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg synes han kunne fortalt deg det først, sånn at du hadde sluppet å lese det på facebook.. Skjønner at det var et slag i ansiktet! Jeg er helt enig med deg anonym, skjønner ikke damer som blir sammen med gutter som som venter barn med en annen dame.. For det første så er det så utrolig respektløst ovenfor den gravide! Man vet faktisk IKKE hvordan historien henger sammen.. I mitt tilfelle, så var BF overbevist om at jeg hadde lurt han.. Selv om det var han som nektet å bruke kondom, og jeg hadde forsinket eggløsning.. Min BF flyttet inn til ei venninne 3 uker etter vi fant det ut, fordi han trengte et sted å bo, han skulle egentlig bo hos meg, men det ble jo for komplisert da jeg ble gravid (vi var ex).. Da jeg var 10 uker ringte han meg dritings og fortalte at de var sammen.. Jeg er nå 30 uker, og BF er ikke lenger sammen med den dama.. Ifølge min lege og hans bror så var det forholdet et resultat av hans panikk.. Noe BF også har innrømmet.. Det er utrolig kjipt, men vi kan desverre ikke bestemme hvordan gutta skal reagere/leve livet sitt.. Det er så utrolig mange ganger jeg har skulle ønsket jeg kunne riste MYE vett inn i hodet på min BF!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138935613
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 jeg har det også sånn... bf er på vei inn i et nytt forhold! men hun vet om at han skal bli pappa og at det er veldig ferskt mellom oss og at ting er langt fra "bra" mellom oss, også allikevel velger hun å gå inn i et forhold med han.. men jeg har ikke tenkt å gi meg, jeg skal få han tilbake;) hehe.. synes det er utrolig dårlig gjort av gutter som skal bli pappa også går de inn i et nytt forhold.. da tar de faktisk ikke mye hensyn. det er 13 uker til jeg skal føde, han kunne faktisk ha holdt seg så lenge synes jeg.. det er gale nok at jeg går her aleine og er gravid, om han ikke skal finne seg en ny en i tillegg!! hva hadde han sagt om det var MEG som hadde funnet meg en ny.. kan vedde på at han hadde hatt plenty i mot det!! off.. ser for meg ev. barnedåp; visst de er sammen da kan han bare glemme å få ha henne med der.. hele hans og min familie skal jo være der.. ser for meg mange mulige konflikter framover.. pga henne.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138935658
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #6 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er slemt, frekkt og uten empati. Men vet du. ... det bare sier meg at du kan finne en som er bedre. Jeg var i samme situasjon, og fant verdens herligste mann et halvt år etter. Nå har vi vært gift i 6 år og han er faren til barnet. Barnets biologiske far ser vi sjelden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138937563
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kjekt for den nye dama som ikke aner noen ting da... Surprise!!!! Jeg har blitt pappa.... Det hadde jeg blitt rimelig forbanna over, for jeg hadde ikke vært interessert i en mann med en nyfødt unge/eller en unge på vei... Bortsett fra det så er kondom en fin ting, da slipper man stort sett unna både kjønnssykdommer og graviditeter med flere mulige fedre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138953446
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvis eksen min hadde fått seg dame nå, i løpet av svangerskapet, hadde jeg blitt meget såret, og for å si det rett ut: forbanna!!! Vi har et 9 år gammelt forhold bak oss, vært sammen siden vi var 16 og 17 år. Samboere i 7 år, et barn på 4 år, og snart et til. Hvis han ikke har tid til å vente med å finne ny dame til etter fødselen, så kan han glemme at jeg prøver mer på å samarbeide med han fremover... Svelger ikke flere kameler nå nei. Verste av alt er at jeg ville ikke blitt sjokkert om han gjorde noe sånt heller... Liten respekt for kvinner som velger å bli sammen med en mann som venter barn med en annen kvinne forresten... ei jeg kjenner opplevde dette. Hun ble kastet ut av BF da hun var 6mnd gavid. I løpet av en mnd tid hadde han fått en ny samboer. Hun ville være grei og la han være med på fødselen, selv om hun egentlig ikke ville ha han der i det hele tatt. Og han kom han, med den nye dama på slep... Hun som lå i fødsel nektet å slippe henne inn, så hun satt på gangen og ventet gjennom det hele. Synes så synd på henne, og tenker jeg hadde følt meg temmelig liten i en sånn situasjon... grusomt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138954248
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 22. oktober 2008 #9 Del Skrevet 22. oktober 2008 Men jenter!Hvor egosentriske går det ann å være???? Se det fra mannens side, så som i HI sitt tilfelle.Mannen er ikke sikker på om han skal bli far, fordi HI velger å ligge med to menn!Dette er et barn han sikkert ikKe har lyst på, men det er HI som har tatt valget som kanskje vil få følger for barnefar resten av livet!Og på toppen av det hele, skal han legge kjærlighetslivet på is i flere måneder fordi HUN har valgt å bære frem barnet?!?Jeg synes denne respekten dere alle snakker om må gå andre veien og!Det er vi kvinner som tar valget, mennene har ingen ting å si, selv om dette er noe som vil påvirke DERES liv! Og om det hadde vært andre veien, HUN hadde fått seg kjæreste, hadde det da vært respektløst ovenfor barnefar?! SKJERP DERE, DAMER!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138955691
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #10 Del Skrevet 22. oktober 2008 Litt enig i det når hun ikke vet om det er hans barn. Men jeg synes det er noe helt annet. Her feks ble jeg forlatt i uke 15, pga at samboer plutselig fant ut at han ikke ville ha flere barn likevel... Har jeg VALGT da??? Jeg mener at han bør vise den respekten og ikke involvere seg i noen ny så lenge jeg går gravid med hans barn JA. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138959181
Storegull og lillegull i magen Skrevet 22. oktober 2008 #11 Del Skrevet 22. oktober 2008 Helt enig Anonym! Pga mellomblødninger ga min lege meg nye p-piller hver måned, tror jeg fikk 4 forskjellige merker på 4 forskjellige måneder.. Dette førte til at jeg fikk bivirkninger av p-pillene og måtte slutte.. Jeg begynte da med mini pille, men siden det var hormonene jeg reagerte på, så måtte jeg slutte med dem også.. Satte derfor inn kobberspiral, selv om jeg har store blødninger og smerter under mensen.. Ville ikke bli gravid, og dro faktisk til en privat gyn, da min gyn hadde 3 mnd ventetid.. Jeg levde på smertestillende i 2 uker, da orket jeg ikke lenger og tok den ut.. Jeg fortalte BF hvordan ting lå ann, og at det eneste alternativ var kondom. Det gadd han ikke.. Så da ble det til at vi ikke brukte noe.. Jeg sa til han flere ganger at jeg ikke likte at vi ikke brukte noe, men han sa at hvis det skjer noe så fikser vi det.. BF har tidligere spurt om jeg kunne slutte på pilla 2 ganger, så jeg trodde dette var noe han hadde tenkt igjennom.. Jeg var naiv, men jeg elsket jo fyren.. Men da jeg ble gravid så stakk han.. Flytta inn til ei dame etter 3 uker og de var sammen da jeg var 10 uker.. Der satt jeg.. Ikke klarte jeg å ta abort, selv om tanken var der.. Som jeg skrev tidligere så er det nå slutt mellom dem, og seriøst, jeg har blitt så sinsykt mye roligere etter dette.. Ikke det at jeg forventer at jeg og BF skal bli sammen og leve lkkelig alle våre dager.. Jeg har hatt så sinsykt mange tanker, det værste var når jeg så for meg at BF tok ungen min og lekte happy family med den andre dama.. Vi er så utrolig følsomme når vi er gravide, jeg synes faktisk at BF burde respektere dette. Det er selvfølgelig forskjellig fra forhold til forhold, men hvis en gutt vet at jenta ikke bruker prevensjon, og dropper kondom, så er han like ansvarlig som jenta! Det er så jævlig urettferdig å si at jenta bare kan ta abort.. Det er VIRKELIG ikke bare å ta abort.. Det er en avgjørelse som følger damene hele livet! Er man med på leken, så må man tåle steken!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138960259
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 23. oktober 2008 #12 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jada, jeg er helt enig i at alle situasjoner er forskjellige!Og jeg synes synd på deg som ble forlatt i svangerskapet, dette blir en helt annen situasjon.Jeg snakker om de som bare har hatt et kort forhold og far klart har sagt i fra at han ikke ønsker barnet! Jeg vet det ikke er et lett valg å ta abort, men sakens kjerne er at mannen ikke har noe valg!Jada, han kan bruke kondom, men slik er det nå, at det er kvinnen som blir gravid og som må bære frem barnet, og etter mitt syn, så har hun et større ansvar for å bruke prevensjon om hun ikke vil bli gravid (Jeg vet uhell kan skje...)!Det holder ikke bare å legge skylden på mannen, vi er da voksne mennesker,damer! Mannen kan vel være en like god far selv om han får seg en kjæreste?! Og ingen av dere svarte på om dette da gjelder kvinnen, da kan ikke hun få seg kjæreste heller, da, i respekt for mannen! Jeg har full forståelse for at det er mange såre følelser i sving når man går igjennom et svangerskap alene.Men tenk litt på mennene (gjelder ikke drittsekkene...) som får forandrett livet sitt foralltid, uten at de verken ønsker det, eller har bestemt det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138961450
Storegull og lillegull i magen Skrevet 23. oktober 2008 #13 Del Skrevet 23. oktober 2008 Vel, i mitt tilfelle fikk jeg beskjed av legen om at kondom var eneste prevensjonsmiddelet jeg kunne bruke.. Etter at jeg har fått problemer med p-piller, har jeg snakket med flere venninner, og det er overraskende mange som selv, eller har andre venninner som har fått bivirkninger av p-piller!! Jeg ble skikkelig overraska, for jeg har aldri tenkt over dette.. Har for eksempel ei venninne som var konstant kvalm ved bruk av p-piller.. Mange av oss jenter tenker at p-piller eller andre p produkter er løsningen, det er på en måte blitt slik at jenter skal gå på p-pille, fordi kondom ikke skal være et alternativ.. Guttene slipper så utrolig billig unna! Her må vi utsette oss selv for hormoner og annen dritt bare fordi de ikke gidder å bruke kondom.. Jeg synes det blir feil når man skal legge all ansvaret for prevensjon på jenter! For å referere til mitt tilfelle igjen, så var BF overbevist om at jeg hadde lurt han!!! HAN inviterte meg hjem til seg for å ha sex den kvelden, men ifølge han så visste jeg at jeg hadde eggløsning akkurat den dagen.. Hvordan i h... kunne jeg vite det? En uke etter at vi hadde hatt sex, så fikk jeg mensen.. Da mye mindre enn vanlig, så jeg tok en test.. Jeg visste at jeg var gravid under 2 uker etter at vi hadde hatt sex.. Alle jenter vet at dette ikke henger sammen!!! MEN for en dum gutt så er dette tydeligvis kvantefysikk, og umulig å forstå! Sorry, men jeg synes gutter slipper altfor billig unna! Som du sier, så er det VI som får all ansvaret, det er VÅR verden som blir snudd opp ned på hodet! Og så skal det liksom være synd på dissa gutta??? Gutter vet også at sex kan føre til graviditet, slutt å lage unnskyldninger for dem!!!! For å svare på spørsmålet ditt Østerdølen, så hadde det vært uaktuelt for meg å innlede et nytt forhold under graviditeten.. Ikke bare av respekt for BF, men også av respekt for en eventuell ny kjæreste.. Jeg tror ikke det hadde vært rettferdig ovenfor en eventuell ny kjæreste om vi hadde blitt sammen.. Jeg føler vel egentlig at den nye kjæresten da ville vært en rebound guy, og jeg ville ikke blitt sammen med den personen for de riktige grunnene.. Og en siste ting.. Pappaene kan være gode fedre med dame, men jeg har merket STOR forskjell på min BF!! Vi har mye mer kontakt etter at det ble slutt, på meldinger og ved at vi møtes.. Det er ikke lenger et anstrengt forhold mellom oss.. Nå synes jeg det er koselig om han koser med magen, noe jeg tidligere ikke syntes, med tanke på at han hadde dame.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138963070
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 23. oktober 2008 #14 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, men jeg skjønner godt at gutter kan føle at kvinnene har lurt dem, jeg (og ikke si at jeg beskylder noen av dere for å ha gjort det, for det har jeg absolutt ikke gjort!!!).Men mange gjør nettopp det, desverre! Jeg synes ikke synd på kvinner som velger å bære frem barn de vet fedrene ikke ønsker, jeg synes de er tøffe og sterke, men de har tatt et valg og da får de stå for det! Denne sammenligningen blir ikke helt det samme, men jeg håper dere skjønner hva jeg vil frem til...Hva om det hadde vært omvendt?Mor ønsket abort, fordi hun ikke var klar for dette ansvaret, mens far sier:Nei!Har du vært med på leken, må du tåle steken!Sex kan føre til barn, og det må du ta konsekvensene av!Jeg ønsker å bli far, så da må du bli mor! Mannen er ikke kvinnens eiendom, bare fordi han er "spermdonor"! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138963214
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #15 Del Skrevet 23. oktober 2008 Du vet at den meldingen der kommer opp hvis han fjerner alt også? Har lurt noen ganger når venner ikke står som gift lenger osv, men det er bare fordi de ikke vil oppgi sivilstatus.. Men du har sikkert sjekket at det står at han er i et forhold. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138963262
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #16 Del Skrevet 23. oktober 2008 jeg har bare 7 uker igjen til termin og fant ut for noen uker siden at bf,hadde gått inn i et forhold på facebook..før det så "drev vi på",så jeg ble veldig paff.. det har aldri falt meg inn å gå inn i et forhold med noen nå,jeg skal faktisk ha et barn som kommer i først rekke. også får jeg se hvordan ting utvikler seg og om jeg har tid til å pleie et kjærlighetsforhold. vil jo ikke såre noen...... når jeg spurte : hva han tenkte med ,så fikk jeg i svar at han ikke kunne slutte å leve pga av meg. skjønner ikke den dama der,har aldri møtt henne men jeg liker henne ikke. han sier han skal bli med meg hjem etter fødselen og være her de 2 første ukene. jeg lurte litt på om det var greit for henne(ikke at jeg bryr meg om det)men det hadde han ikke snakket med henne om,ser for meg at det kan bli litt drama framover. hun er ikke velkommen i mitt hus. når vi hadde sex sa var begge edru,han ville ikke bruke kondom,ble ikke det samme med den på. så han skulle hoppe av i svingen som han ikke greide å gjøre. vi bestillte abort time som jeg ikke greide å gjennomføre. så jeg synes det er respetløst og egoistisk av han(de) og ikke vente til barnet har kommet til. vi var 2 om det her. men skal vi legge ansvare på noen om prevensjon så bør kansje mannen ta det, siden vi kvinner har den siste avgjørelsen om abort elr ikke,så det ikke kommer til det.... jeg mener det er 50-50. jeg satt meg ikke i denne situasjonene alene,da hadde jeg vært godt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138963719
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #17 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er enig med mye av det du skriver her. Derfor skriver jeg jo til slutt at jeg er glad på hans vegne. Men jeg er ikke aldeles følelsesløs, derfor gjorde det inntrykk med en gang. Han og jeg var fuckfriendes. Og når det kommer til sexen, så har jeg fortalt han i klartekst flere ganger at jeg ikke bruker prevensjon, og han har sagt at han ikke ville bruke kondom. Og han lot det stå til og trakk seg ikke ut selv etter hva jeg hadde sagt. Beklager jeg klarer ikke å kjenne på meg når en mann kommer, og jeg tror jeg måtte ha brukt makt for å fått han bort. Kanskje burde jeg ikke hatt sex med han i heletatt, hvis man skal være etterpåklok. Men når han maser og stadig sier hvor god jeg er, så gir jeg etter. Har jo et behov jeg også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138964833
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #18 Del Skrevet 23. oktober 2008 Og den var fra HI. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138964839
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 24. oktober 2008 #19 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja, jeg er helt enig i at han må ta sitt ansvar, det er ikke det.Men jeg mener at han kan ta like godt ansvar, selv om han har dame. Jeg er heller ikke i mot at også vi kvinner har flere partnere, har mannen lov, så må vi få lov også! Men det er jo litt korttenkt å ha sex med to stykker når du ikke bruker prevensjon, uansett er det DU som blir sittende med ansvaret for barnet. Jeg har full forståelse for at det er mange føleleser i sving, og når jeg skrev her, var det egentlig ikke bare myntet på deg, for du skrev jo nettopp at du var glad på hans vegne.Men jeg reagerer på de som mener det alltid er så respektløst at mannen får seg ny dame, når det tydelig ikke har fungert med den han venter barn med!Det er jo tydelig at mannen ikke er glad nok i flere av damene her inne, og da har han vel full rett til å finne seg en ny partner?For uansett vil dere vel ikke han han tilbake, og da kan han vel likevell gå videre, så er dere kvitt han! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138968276
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #20 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tror du og jeg er ganske enige. Ja det var korttenkt å ha sex med to menn. Normalt er jeg ikke så korttenkt, faktisk så får jeg stadig høre at jeg er så alt for fornuftig, at jeg bør løse opp litt mer. Så når en gang en mann fikk det til å kortslutte fullstendig for meg (snakker om den kandidaten som ikke vil stille opp nå, ikke min fuckfriend), så gikk det galt. Jeg var fullstendig i en boble helt til han etterpå spurte: bruker du noen form for prevensjon? Jeg kunne bare si nei. Jeg tok angrepillen etterpå, men det hjalp ikke. Gravid er og blir jeg. Som sagt har jeg aldri opplevd at fornuften kortsluttet så voldsomt som med denne mannen. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-138970922
happy!!:-) Skrevet 10. november 2008 #21 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg fikk en sønn for 16 dager siden. Far til barnet mitt fikk seg ikke bare kjæreste mens jeg gikk gravid, men han gikk hen og forlovet seg med dama også. Han fortalte meg at både han og dama ønsket jeg skulle ta abort eller miste barnet. Dette skjedde ikke, og han har nå ikke engang sett sønnen sin annet enn på bilder. Han forlanger en dna test før han godtar at det er hans barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-139080436
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #22 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg var gravid og fant en type når jeg var 4 måneder på vei. I mitt tilfelle var det det beste som kunne skjedd. Bf var skikkelig fæl (trenger ikke gå inn på det her.) Typen har vært der for meg og min datter og vært en utrolig støtte. Han er som en far for henne. Skulle jeg sagt at vi kan møtes om 5 mnd når barnet har kommet ut? Hva er forskjelden? Livet går videre.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138933459-bf-no-longer-listed-as-single/#findComment-139094941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå