Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden nå. Etter at forsøket ble avbrutt i mai har vi tatt en pause. Men nå er det ikke lenge til vi skal igang igjen. Har fått bekreftet fra Haukeland at vi få begynne med spray i januar og at forsøk blir i februar. Kjenner jeg trengte denne pausen, for nå har vi begynt å glede oss til forsøk igjen. Nå er vi motivert. Har mest lyst å ringe og be om å få begynne nå med en gang, men jeg tror det er best å vente til januar som jeg og mannen ble enig om. Det er bare så kjedelig å gå og vente hehe... er jo bedre å gjøre noe aktivt.

Masse lykke til alle dere fantastiske damer som er igang nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen tilbake :)

Hvorfor ble ditt forrige forsøk avbrutt?

Skrevet

Ikke så godt å si egentlig. Jeg fikk bare ut 4 egg, hvor to ble befruktet. Det ene ble befruktet med 2 sædceller, så det ble ikke noe av (det blir jo for mange kromosomer). Det andre delte seg ikke, så ingen innsetting. Men jeg lurer på om det var fordi legen ikke var den mest kompetente. De har nå fått mange klager på Haukeland på denne legen. Jeg hadde et forferdelig smertefullt uttak, hun bommet masse og hun hadde problem med å finne eggene. På ul så de 6-8 på hver side. Om dette er grunnen, eller om der virkelig bare var 4 egg og de eggposene de så på ul var tomme, det vet jeg ikke. Ikke noe å spekulere videre på iallefall. Neste forsøk skal jeg skifte fra puregon til menopur, og de håper på flere egg da. I tillegg håper jeg at hun legen ikke er der lengre...

Skrevet

Heisann

Godt å høre at dere er i gang igjen,enig at det er sunt å ta en pause fra alt. Har gjort det samme og skal i gang i desember igjen,uttak 4-5. men jeg lurte litt på hvilken lege du har på haukeland?holder til der selv skjønner du.Hun som har gjort uttaket mitt har mørkt kort hår med litt krøller tro jeg,ellers høy og slank. Er det samme tro? ble bare så nyskjerrig siden du sier hun har fått klager. Selv har jeg ikke noe å utsette på de Eneste er at jeg syns det er dårlig med informasjon,kunne godt fått vite mer om hva man kan gjøre for å forbedre sjansene utenom det vanlige som "lev som normalt" de jobber jo tross alt med dette til daglig. Uansett får vi håpe det lykkes for oss begge to denne gangen, og at menopuren skaffer masse gode egg til deg:-)

Skrevet

Nei vi hadde ikke samme lege :-) Og det skal du være glad for! De hadde visst fått så mnage klager på denne legen at de skulle ta det opp med høyeste hold. Så håper det betyr at jeg slipper å få henne igjen!

Hun du fikk er hyggelig, men kan og være krass, Hun sier lite, men når hun først begynner å snakke, kommer infoen ut av henne som en foss hehe... jeg hadde henne på forsamtale og når jeg hadde UL.

De sier lite der oppe, det har du rett i. Og kan være ganske frustrerende til tider. Så jeg går til min fantastiske gynekolog ved siden av hvor jeg kan stille spm om alt. Han er visst byens beste iflg de på haukeland, og han er den eneste gynekologen jeg har vært hos som kan alt, og som anbefaler alternativ medisin og kosthold som et tillegg til det som vestlig medisin har å tilby. Vi er mange på internett som går til ham. Han tar vare på meg, og det føler jeg ikke at de legene gjør på haukeland. Sykepleierne er fantastiske da, men de kan jo ikke svare på ting som jeg lurer på, de kan bare svare på ting som handler om selve forsøket. Så vi er en liten gjeng med frustrerte fruer som møtes ca 1 gang i mnd, spiser middag og deler info med hverandre. Vi skal ha treff 30 november om du vil være med? Vi er en gjeng som til vanlig holder til inne på ønskebarn. Her er link til treff tråden:

http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=19748

Skrevet

Velkommen tilbake Kirsty:) høres ikke ut som du har hatt verdens beste opplevelse nei. det verste er vel leger som ikke kan det de gjør og som i tillegg ikke er flinke å informere. Håper innderlig dere lykkes:)

jeg bodde på sotra frem til mai, hadde bod der i 4 år da. Har nå flyttet hjem til kvinnherad (ca 3 timer fra Bergen). Hadde jeg visst om disse treffene så kunne jeg kanskje kommmt. Skal til Bergen helgen etter treffet deres:)

Uansett lykke til

Skrevet

det hadde vært veldig fint å kunne vært med på et slikt treff,kunne jeg virkelig tenkt meg.Hadde vært godt å snakke med andre som opplever akkurat det samme,men nå er det sånn at jeg bor 3 1/2 time fra Bergen så det kan bli litt styr akkurat det,dumt! Men vi er i bergen og besøker familie nå og da,så har dere treff en gang så hiver jeg meg med! Var forresten inne på ønskebarn og kikka litt,virka som det er en kjempebra møteplass og kommer helt sikkert til å melde meg på:-) Takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...