Gå til innhold

Barnehagen er INGEN oppbevaringsplass!

Anbefalte innlegg

Skulle ønske at barna hadde engasjerte foreldre som brydde seg om barnehagenshelhet og innhold, og ikke minst barnets hverdag!

Det er altfor mange foreldre som haster/ rusher inn til barnehagen for å få levert ungen sin før karrieren må opprettsholdes, er det like viktig eller viktigere enn din egen familie?

Sier ikke at alle foreldre er slik, men jeg sier at det er for mange som er slik. Jeg som ansatt ser for mange barn som bærer av foreldrenes stress når de kommer til barnehagen og har en dag på avd. de er stresset, irriterte, utoldmodige, og ikke minst utilpass.

Kjære vene, er det ikke bedre å ta seg litt bedre tid om morgen før jobben venter, la heller barnet ditt spise matpakka i barnehagen da vel, eller i verstefall ta med dagenstøy til barnehagen i stedet for at alt er kledd på feil. Stakkars de små som lever i slikt evig mas.

Nok om det ... men så er det nok en gang de foreldrene som gir blanke i å lese, innhete informasjon, være engasjerte, lese mnd. brev/skriv, møte opp på foreldresamtaler, kommer for seint, gidder ikke å ringe å gi beskjed om barnet skal ha fri eller er sykt, kommer forseint til arrangement som skal holdes løpet av dagen... Det er utrolig slitsomt å måtte gjenta seg selv... Eller som ikke bryr seg om andre barn som går på "øyensteines" avd. men er så egoistiske at de kun ser sitt eget barn, hva i all verden er det for noe da, for en oppførsel?

Greit nok at dere betaler for plassen og det er det, men skulle ønske at dere faktisk var litt mer engasjerte i barnets liv og vel i barnehagene. Det er masse spennende som skjer og barnet lærer. Barnet er som regel tilstede i barnehagensvirksomhet... men er dere foreldre det ?

Er sikkert mange som venter på plass som ikke får plass men som hadde vært mer tilstede enn det dere er!

Full skjerpings og gjør noe med den dårlige samvittigheten deres i stedet!?

Fortsetter under...

Betenkelig og veldig upassende!!

Jeg opplever stort sett engasjerte foreldre i barnehagen hvor jeg jobber. Innlegget ditt oser over av bedrevitenhet, fordømmelse og generalisering av en stor gruppe mennesker. Kanskje du opplever at foreldre haster om morgenen fordi de ikke liker å være i ditt nærvær? For du høres jo ualminnelig sur og bitter ut!

Syns det er synd at så mange bhg ansatte tror at bhg er et sted man tilbringer 7 1/2 timer av dagen sin, på å snakke, drikke kaffe og klage på foreldre.

Istede for å bruke tid på de vi er der for, nemmelig barna.

Jeg syns ofte at de ansatte som klager mest på foreldrene, er de som er minst engasjerte, som syns det er godt når barna blir syke og reiser hjem tidlig fordi da blir det mindre jobb.

Heldigvis har de fleste jeg har jobbet med vært veldig glad i jobben sin, og fantastisk med ungene, men er altid en lattsabb eller to som bare sladrer og drikker kaffe.

Å hvis du nå tenker. HEI sånn er ikke jeg, å vet ved deg selv at du ikke er sånn. Da er det ikke "deg" jeg sikter til, så ingen grunn til å bli fornærmet eller forsvare seg, mener nå de som er late, å det er faktisk formange av dem, selvom det kanskje bare er 1 eller 2 i en bhg med 5 avdalinger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...