Gå til innhold

Expat - eller noen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å miste melken min :(

De første 6 ukene har gutten min vært kjempeflink, og han har lagt på seg hele 400 gr i uken. Jeg har hatt MASSE melk!

Men nå de siste dagene så føler jeg at jeg er i ferd med å miste den.

Lillegutt får i gang utdrivningen men så plutselig slutter han å suge og bare snur seg vekk. Han kan vel umulig gjøre seg ferdig på bare et par minutter uten "effektiv" suging?? Dersom jeg prøver å bytte side suger han 4-5 ganger før jeg hører at han svelger. Sånn har det vært de siste 2 døgnene, og ved hver amming. Jeg har ventet ca 3 timer mellom hver gang(noen ganger bare 2), og brystene kjennes bare slappe ut. Dersom han har øking ville det vel vært mindre enn 2t mellom hvert måltid? Og jeg burde vel ha begynt å merke etter 2 døgn at produksjonen tar seg opp?

Jeg kjenner at jeg blir stresset av dette, og det er sikkert heller ikke bra.

Forrige gang jeg ammet hadde jeg skikelig problemer og vi kom ikke ordentlig igang før etter ca 11 uker. Men selv da var jeg aldri i ferd med å miste melken.

Skjønner ikke hva som er i ferd med å gå galt denne gangen.

Det skal sies at gutten min ikke virker særlig "plaget" av situasjonen og han gråter ikke og er ikke vanskelig å få roet. Men han sover maks 2-3 timer i slengen(også om natten)

Det kan nevnes at han har ikke hatt avføring på 3 dager, men slik har det vært tidligere også - uten at det har gått ut over ammingen.

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke være at du har sterk utdrivning, og at han synest det er ekkelt når strålen står inn i munnen på han?

Jeg har sterk utdrivning, og noen ganger slepper snuppa puppen når den setter igang, men hun tar den igjen etter en liten stund når utdrivningen har lettet litt. Har du prøvd å legge han til igjen etter en liten stund? Jeg bruker bare å holde en finger på brystvorten til utdrivningen har gitt seg litt og så gir jeg den til ho igjen.

Og når det gjelder brystene, så har jeg mye melk, men de er stort sett slappe uansett. Trenger ikke å ha noe å si. Og det skal ikke ha noen å si at han går noen dager uten avføring så lenge du fullammer, har hørt om de som kan gå opp til to uker uten at det gjør noe. Bortsett fra at det blir full utblåsning når det først kommer, da... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...