Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og drøfter om vi skal ha en til ganske tett. Gutten vår er 10 mnd nå, og jeg vil ha en til med engang. Vil helst blitt gravid i går:) Samboern er litt mer på vent... Jeg vet at hvis vi ikke hiver oss til nå, så blir det ikke. Gidder ikke styre med småbarn senere. Vil bli ferdig med småbarnsperioden nå:) Hvordan har det gått med dere som har to tette? Har det gått utover forholdet deres? Mye slit? Praktisk organisering? Og hvordan har det vært økonomisk, for det er jo et av motargumentene hans. Det viktigste for meg, er at sønnen vår kan ha et søsken å støtte seg til. Vi har ei på 8 som er her annenhver helg og en dag i uka, å en på 16 som bor her fast. Men lillingen kommer jo ikke til å ha et slikt "søsken"forhold tl de på samme måte som til en som er nærmere i alder. De eldste flytter jo ut, og jeg vil ikke ha et borskjemt enebarn som blir igjen her alene uten noen å leke med... Dessuten er jeg gla i storfamilier, og syns barn er fantastiske skapninger:) I tillegg elsker jeg å være gravid!!! Så , hva tenker dere damer?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke det som klassifiseres som to tette, men er tette nok for meg...hehe. Det er 2 år og 3 mnd. mellom de, så sønnen min var halvannet år når jeg ble gravid igjen.

Tenkte akkurat det samme som deg, ville bli ferdig med småbarnstiden. Fristet ikke å begynne på nytt igjen etter lang tid liksom.

Økonomisk går det jo fint, rakk å jobbe nok til at jeg fikk krav på nye permisjonspenger.

Er jo veldig uvant, men føler at vi har kommet mer i en slags rutine nå. Jenta er 11 uker nå. Dessuten legges hun kl. 19, så jeg og sambo har litt tid til hverandre etter at barna er i seng.

Jeg er mye alene med de frem til de legger seg, og jeg henter og leverer eldste i bhg hver dag, så dagene er litt mer hektisk enn når jeg gikk hjemme med eldste. Da kunne vi kose oss hele dagen. Nå føler jeg at jeg akkurat har levert storebror i bhg, når det er på tide å hente han (han er der fra 09.30 til 15).

Men, allerede nå ser jeg at de har glede av hverandre. Han løper rett bort til henne for å kose når jeg henter han i bhg, Og hun lyser opp når han kommer bort for å prate, kose eller leke.

Go for it, sier jeg bare. Blir jo litt tettere hos dere hvis mannen din går med på to tette : )

Skrevet

Takk!!:) Ja, tenker slik jeg åsså, i forhold til at de skal nyte godt av hverandre! Noen flere med erfaringer? Spesielt i forhold til hvordan dette påvirker forholdet. Er nesten det jeg er mest bekymra for... Når man er sliten etter våkenetter, kolikkbarn og ingen tid alene....

Skrevet

Vi har en gutt og ei jente med 18 mnd mellomrom og det går veldig fint. Sistemann var ikke akkurat planlagt, men nå er det som om hun alltid har vært her. Klart det er slitsomt til tider, og vi har ikke så mye tid til å være kjærester lenger men alt går. Etter at ungene har lagt seg har man jo litt tid til hverandre. Har dere lyst på flere barn er det vel ikke noe å vente på ? Dessuten blir jo barna større, og overskuddet kommer tilbake.

Skrevet

Mine er det 14,5 mnd mellom og det har gått veldig bra. Man er jo innstilt på det begge foreldrene mtp slitet. Om det er så veldig mye dyrere å ha de tette tror jeg da ikke? Og om det er SÅ mye mer slitsomt vet jeg i grunnen heller ikke. Har ei venninne med 5 år mellom sine og de sliter med sitt de også... Er dere innstilt på det begge to er det bare å gå for det, men får du ikke med deg mannen helhjertet tror jeg dere vil slite.

Skrevet

Og bare for å si det blir permisjonslønnen den samme dersom du var i fast jobb før førstemann, selv om du ikke rekker å jobbe 6 av de siste 10 mnd! Ingen forskjell sånn sett her!

Skrevet

jeg har akkurat 2 år i mellom mine. går kjempe fint det...;) men må si det var et slit å gå gravid til tider.. jeg var ganske kvalm helt i starten og da var snuppa 15 mnd og veldig veldig mammadalt.hun kunne jo gå osv men hun kunne jo ikke gå over alt så ble jo til at jeg bærte henne litt osv... på slutten var det og ganske slitsomt. selv om jeg har hatt lette svangerskap så syns jeg alt ble lettere når lillebroren ble født.;)

Skrevet

Hei!

Jeg sier bare; kjør på hvis det er det dere vil. Vi har to tette, minstemann er 2 mnd og eldste er 1,5. 17 mnd imellom altså. Det var tungt å være gravid på slutten, tungt å ta seg av størstemann. Men det er jo bare en kort periode. Nå er det slitsomt, men mest av alt er det fint!!!!! Syns ikke økonomi er et argument for å la det være. Det koster jo å ha barn uansett og mye kan jo brukes om igjen. Har jo nesten ikke kjøpt noen nye dyre ting til minsten. Klær brukes om igjen, og vogn, bilsete og slikt har vi jo fra før.

Forholdet.. joda, vi kunne nok vært flinkere til å pleie hverandre. Men småbarnstida er nå engang sånn at barna kommer i første rekke. Men vi er bevisste på at romantikken ikke alltid er tilstedeværende, og at vi vil gjøre noe med det.Men forholdet er på ingen måte dårligere. Vi har jo nettopp fått et barn sammen. Det binder jo oss enda mere sammen.

Så for oss fungerer to tette veldig bra, det må det jo selvfølgelig når det ble sånn;)

Men det aller viktigste er vel at dere ønsker det begge to:)

Skrevet

Tusen takk for mange svar!! Helt enig i at man begge må ville det, ellers har jeg ikke sjangs til å klare:) Tror han har lyst, men han er redd for presset og styret med to små.... vi får se, nå har jeg jo dere i ryggen hehe;)

Skrevet

Vi har 3 tette, 3 barn paa 3 aar og 5 mnd :) Minste er naa 2 mnd og jeg maa si at jeg syns det er helt topp.

2 tette gikk kjempe greit og de to eldste er kjempe avhengige av hverandre naa og leker sammen, er bestevenner, troester hverandre og krangler :)

Skrevet

Hehe, ja det va jo veldig tett, men så koselig da! Eg e jo et familiemenneske, og ønske meg flere onga. E jo så kos... Hvis det blir som "vi" planlegg, så vil gutten våres være 1 år og 9 mnd når vi får en til. (Hvis det går som vi vil da...) Det eneste eg grue meg til, e jo at eg blir så kvalm under graviditeten, og får bekkenløsning. Men det må man no bare ta med på kjøpet!! Ikke lett å planlegge familie gitt:)

Skrevet

Vil bare si at dette med å få så tette barn ikke bare e barebare:P Har nettopp fått en liten gutt for 5 dager siden å har en gutt på 21 mnd..det som jeg har merket er det vannskeligeste med å ha de så tette er at under graviditeten var jeg så sliten å trett at jeg ikke hadde nok overskudd til gutten min..å nå når jeg har fått babyen så får jeg enda mindre tid me den første sønnen min å det gir mye rare følelser,syns mye synd på han å får mye dårlig samvittighet:( vet dette går over ettervert å er mye bedre bare nå etter 5 dager:P men det er en liten tanke synes jeg å tenke på før man får de for tett:)

Skrevet

VI har 12 mnd i mellom. nå er eldste 1,5 år og yngste 6 mnd.

det går supert! snart er vi jo ferdig med bleier for godt og de leker allerede m hverandre. om noen mnd tror jegg det bare blir bedre og bedre. men det skal sies at de første 4 mnd var tøffe., men jeg vil anbefale det. det viktigste er å ha struktur og orden og gode rutiner på mat,søvn osv. vi har også 2 hunder og 2 katter men null kaos likevel. det er jeg jo stolt av. kunne ikke tenke meg å starte på nytt m bleier om 4 år nei.

Skrevet

Jaa, vi har åsså to hunda, og to onga til på 16 og 8 år, men det e jo bare koselig. E veldig innstilt på at det vil bli tungt i starten, men eg vet at skal eg ha flere barn så må det skje no. Orke ikke vente. Blir det ikke no, så har eg fått mitt - og gjort mitt for å overbefolke verden:) Forresten godt å få både positive og litt negative erfaringe. Det sette ting litt i perspektiv.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...