Gå til innhold

Nye barsel på St olav hospital(skuffet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte der sist uke og er litt skuffet.Fikk bra oppfølging under fødsel så den er jeg førnøyd med.Men ikke fornøyd med barsel avdelingen.Jeg lå der i 3 dager.Trodde at jeg skulle få hvilet meg til jeg skulle hjem til hus og barn men nei.Hadde en urolig unge så på de 3 dagene jeg lå der sov jeg tilsammens 6 timer.Trodde at det fungerte som den gamle føde avdeling det dem avlastet deg vist du trengte det.Og jeg savnet å ha folk rundt meg.Deilig men enerom men savnet litt å ha folk å prate med og dele erfaringer med.Ble litt ensomt.Er det noen flere med samme erfaring eller kansje noen som er fornøyde med det nye st olav?.Hvordan er det på pasient hotellet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte der 9. 10, og måtte ha babyen min på nyfødtintensiven da han har hjertefeil. Jeg var mye der nede for å kose, stelle og amme...men oppe på barsel for å spise, hvile, dusje og sove. Lå fra torsdag til mandag, og var ikke mange jordmødre som kom innom å hilste på meg. Bare på en sjelden vakt. Sånn sett er jeg ikke fornøyd, jeg mener de burde kommet innem å presentert seg en gang i løpet av hvert skift, selv om jeg ikke hadde noen baby på rommet. Er ganske tøft å bo borte fra babyen sin og!

Synes rommene var fine da, deilig med eget stort bad osv...men resten var så som så. Heldigvis godt fornøyd med de ansatte på nyfødt intensiv.

Skrevet

Jeg fødte også 9 oktober og lå der til søndag.Helt enig.Det var ikke mange gangene dem kom inn å hilste nei.Kansje dem tenkte at jeg var 2 gangsfødende så klarte jeg meg selv.Men det er 7 år siden sist jeg hadde en nyfødt så jeg følte meg litt rådvill når han gråt mye.

Skjønner godt at det tøft å være borte fra den nyfødte babyen sin.Håper alt står bra til nå da :-)

Skrevet

humm.. Synd dere har så dårlige erfaringer.. det har ikke jeg.. Jeg fødte 16 august..i værste kaoset med mange fødsler og dårlig romkapasitet.. alikevel følte jeg meg ivaretatt.. alle jordmødrene kom innom ved vaktskifte og hilset på og gratulerte! Ensom følte jeg meg ikke...men jeg hadde jo en del besøk..er jo hva en gjør d til selv?.. Jeg fikk og beskjed om at jeg kunne ringe på om jeg trengte at de tok snuppa mi litt.. det har alle jeg har snakket med fått beskjed om..så d syns jeg er rart dere ikke fikk? Spurte dere eller forventet dere at de skulle spørre da? Selv ønsket jeg ikke avlastning etter en litt turbulent start med mye tid uten snuppa mi..(mista mye blod og var medtatt)... Nå er jeg jo st olav ett såkalt "barn og mor vennlig sykehus"... d vil si at man skal ha barnet til seg på rommet mest mulig..og det er ikke lenger naturlig at mor skal ha avlastning som d var før ved den gamle barselsavdelingen...

Men synd at dere følte det slik.. jeg har ihvertfall en utelukkende god erfaring med barsel!

Skrevet

Jeg har også bare gode erfaringer med personalet og avd. De kom innom å hilste på ved hvert vaktskifte, de var veldig personlige og søte alle sammen. følte virkelig at de brydde seg (hadde litt komplikasjoner) i tillegg var jeg ikke redd for å ringe hvis jeg lurte på noe.fikk avlastning ei natt uten å spørre om det og det var veldig godt.men litt kjedelig var det, så ikke så mange andre og var mest på rommet. Skal sies at ejg fødte rett før de stengte ene avd..kanskje de hadde bedre tid og var flere på jobb da?

Skrevet

Det kan være at jeg ble skuffet for at jeg hadde tenkt at det skulle bli sånn som på den gamle fødeavdelingen.

Skrevet

Jeg hadde også Matilde på nyfødt intensiv, mens jeg selv lå på barsel. Dette var ikke på St Olavs, men jeg ville bare kommentere likevel. Jeg var på sykehuset i 10 netter, og minst fire ganger om dagen valsa det en (ny) jordmor inn på rommet mitt for å presentere seg. Jeg syntes dette var helt utrolig irriterende! Det eneste de sa var at jeg "bare måtte spørre hvis jeg lurte på noe", og ikke en eneste spurte mer inngående om hvordan jeg hadde det. De 10 dagene gikk med itl å håndhilse på nye folk som kun kom innom fordi det var jobben deres, for så å stikke så fort som mulig.

Nei jeg er ikke fornøyd med barselsoppholdet i det heletatt... :-(

Skrevet

Jeg var så fornøyd med barsel på St Olav at jeg kunne tenkt meg hybel der!! Fødte 30 august og var der i 4 dager. Jeg likte å få være i fred på rommet, samtidig som jeg visste de ville hjelpe til med råd og veiledning eller bare noen vennlige ord dersom jeg trengte det. Noen av dem kom innom og så til oss uten at vi spurte, men det var sånn akkurat passe med oppmerksomhet. Jeg synes alle som jobber der er helt fantastiske! Synd ikke alle har samme gode erfaring. Gleder meg til neste fødsel, selv om jeg da håper å få være på hotellet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...