Gå til innhold

10 uker!!

Nøtt

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 10 uker, og det føles litt godt å være et tosifra antall på vei. Det er fantastisk å tenke på at alt nå er på plass i det lille fosteret, og nå skal det bare vokse og utvikle videre de organene det allerede har. :-)

I morra skal jeg på første svangeskapskontroll hos legen, og da har jeg blitt lovet UL. Utvendig denne gangen, men jeg håper vi får sett en del likevel.

Hvordan er formen til dere andre som er rundt 10 uker? Vi er jo noen stk her inne. :-) Formen min er knallfin. Kjenner nesten ikke at jeg er gravid (bortsett fra litt kvalme/uggenhet en sjelden gang innimellom), derfor skal det bli godt å forhåpentligvis få en bekreftelse i morgen at det fremdeles er liv. Alle vondtene jeg hadde i bekken/korsrygg er også forsvunnet enn så lenge. :-)

Fortsetter under...

Heisann :-)

Jeg er 10+5 i dag of formen er fin. Jeg er også litt småkvalm innimellom og er utrolig trett. Jeg trodde den "trette perioden" var over rundt uke 9 men nå er den tilbake med full kraft. Magen begynner å ta form men mest om kvelden. Tidligere på dagen må jeg nok innrømme at den er ganske dvask ;-)

Vi var på ul på mandag (innvendig) og det var veldig kjekt. Helt utrolig å se at det er en baby der inne!!! Vi kunne se både armer og bein og det er fantastisk med tanke på at forsteret (jippi!!! det er nå et foster :-)) er ca 4 cm. Legen sa alt så bra ut og nå skal vi ikke til ul før den ordinære ca i uke 19.

Vi har ikke vært til fastlegen enda og jeg er usikker på om vi skal det. Det er mulig vi holder oss til jordmor. Vi få se.

Vi har fortalt det til de nærmeste rundt oss selv om det føles helt uvirkelig enda..!!!!

Lykke til videre, Nøtt. Dette skal gå bra :-)

• 2 uker senere...

hei!

Jeg er 9+4 idag, og er litt småkvalm, litt opp og ned, noen dager kan jeg være i ganske fin form, for så å være i skikkelig dårlig neste dag. Er 100% sykmeldt. Har vært hos lege for å få sykmelding 2 ganger, første gangen kjente han litt på magen min....men han kunne ikke kjenne noe, (lurer på om han kjente etter livmora helt oppe på navlenivå da jeg bare var 7 uker på veg..hihi) og så lytta han på meg og målte blodtrykket, og jeg tok noen blodprøver. Alt var normalt. Noen dager etterpå fikk jeg brev fra legekontoret at jeg får time til GU i beg. av desember, da hos fastlegen min.

Ellers skal jeg ringe jordmor i morgen og høre om jeg får time snart.

Kunne veldig gjerne tenke meg en bekreftelse snart på at det er en inni der :)

Jeg også synest det er godt å snart være et tosifra antall på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...