Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #26 Skrevet 29. oktober 2008 En aldri så liten oppdatering fra de finske skoger; Donor fikk ut 9 egg i morges:) Vi er superhappy, og håper det er noen skikkelig superegg:) Nå er det bare og vente på den første av flere nervepirrende tlf fremover. I morgen får vi den første om hvor mange av eggene som er befruktet.....*bite negler av spenning* Gratulerer med vel overstått uttak for flere av dere:) Spennende dager fremover!! God tur, Gitte, og lykke til!!
minniemor Skrevet 29. oktober 2008 #27 Skrevet 29. oktober 2008 Hei, jeg har vært på Aleris i dag og tatt ut 5 egg. De fant ikke venstre eggstokk, så dette er kun fra høyre eggstokk. Men vi får håpe det holder. Er veldig spent på om det blir befrukta noen egg i morgen, for jeg er klar til innsetting av egg på fredag. Gjorde ikke vondt i det hele tatt å ta ut egg, ikke har jeg hatt noe bivirkninger i det hele tatt med sprayer og sprøyter osv. Ganske glad for det:) Dette er 1. forsøk ivf hos Aleris, har endometriose i livmora og i buken, skal fjerne livmor når forsøkene er brukt opp.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 29. oktober 2008 #28 Skrevet 29. oktober 2008 Min tur å oppdatere.. Ikke helt bra UL på mandag, fortsatte på samme dose puregon for å modne folliklene mer.. På UL i dag igjen og noen er bra modne, men jeg begynner å vise tegn til overstimulering så må slutte på puregon med en gang og ta el-sprøyte i kvel. Pesa i morgen og jeg uttak fredag. De ville helst hatt meg litt lenger på hormoner og modnet mer,men slik jeg har det nå og med verdiene mine etter blodprøve i dag må jeg slutte med en gang. Hun sa at jeg har ca 4+++ modne follikler og en drøss med mindre follikler.. Så da er det spennende om mannen min kan få ut noen levedyktige i morgen og enda mer spennende for meg på fredag.. puh.. Gleder meg til etter (forhåpentligvis) innsetting på søndag jeg..
b77h Skrevet 29. oktober 2008 #29 Skrevet 29. oktober 2008 Hei igjen Kjekt å høre om dere andre som har fått ut fine egg. En litt merkelig verden dette her - egg-snakk og i det hele tatt. Føler meg som i en liten boble, 3. natten vår på hotell her nå, så man blir litt i sin egen verden... Jeg fikk heldigvis positivt svar i dag; 2 av 3 egg har delt seg, og spesielt det ene så bra ut - det fjerde kunne visst ikke brukes. Så jeg satser fortsatt på kvalitet fremfor kvantitet, ja, og håper alt går bra med innsett torsdag morgen. Og at spiren koser seg i varmeskapet oppi gata her i natt også, hehe... Lykke til til dere andre - og håper du også får kost deg litt i københavn, Gitte - det er en finfin by :-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 29. oktober 2008 #30 Skrevet 29. oktober 2008 Ja dette er nesten mer spenning enn vi har godt av jenter !!! Måtte vi alle få satt inn noen fine egg når uka er over :-)
b77h Skrevet 30. oktober 2008 #31 Skrevet 30. oktober 2008 Hei Håper det går bra og etter planen med dere andre i uke 44 :-) Jeg har fått satt inn to egg i dag - litt sprøtt å tenke på at de ligger inne i magen min nå... De satte inn begge eggene fordi de kun hadde delt seg i 2 og 3, og som jeg forstår det er det litt mindre sjanse for at de utvikler seg riktig videre (siden de ikke har delt seg i 4 på andre dagen). Men krysser fingrene for at iallefal et av de klarer seg! Nå skal jeg bare ta det med ro og spise sunt, sunt, sunt - og til akupunktur i morgen. Lykke til med eggene til dere andre som er i norge, finland og danmark :-)
Gemini72 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #32 Skrevet 30. oktober 2008 Gratulerer b77h, krysser alt som kan krysses for at ett eller begge eggene klorer seg fast. Jeg fikk satt inn ett flott egg idag, glemte å spør hvor mange ganger det hadde delt seg, men de sa det var ett flott egg. Fikk 5 på frys i 3 ampuller. Ventetiden frem til testdag blir lang. Skal teste 12.11. Lykke til alle sammen.
b77h Skrevet 30. oktober 2008 #33 Skrevet 30. oktober 2008 Så flott - det høres jo virkelig bra ut med ett flott egg :-) gratulerer med det! Ja, vi får håpe de klorer seg fast. Ganske uvirkelig det hele... Og beynner å få litt hetta av at det ble satt inn 2 egg. Fikk ikke vite det av legen før jeg omtrent hadde lagt meg klar på benken... Så det var jo ikke noe jeg og mannen min fikk tid til å diskutere. Men samtidig så var det jo legens anbefaling utfra kvaliteten på eggene. Og selv om det er mitt første prøverørs forsøk, så er det jo snart 3 år siden vi så smått begynte å prøve... så blir det to så blir det to :-) de er velkommen, og så må man bare klare det. Jeg skal også teste 12 nov. ....blir spennende....
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 31. oktober 2008 #34 Skrevet 31. oktober 2008 Så artig å høre at dere får insetting jenter! Selv hadde vi tesa/pesa i går,ok resultat, og jeg hadde uttak i dag. 9 egg (hadde 22 sist, så litt uvant lite,men men..) Desverre fikk vi vite at jeg har endometriose.. noe som aldri har vært i våre tanker, men dette forklarer jo symptomer jeg har utenom forsøkene.. jeg må nå gå på antibiotika for infeksjonsfaren er stor, får jeg infeksjon vil ikke egg feste seg... Og kvaliteten på egg er nedsatt (de spiser opp seg selv sa de) Så dette ble derfor ENDA mer spennende.. argh.. ligger på sofaen og har litt smerter og lar alt synke inn.. har spydd og greier så måtte ordne meg ny pakke antibiotika,for tablettene kom jo opp igjen. Skal ringe inn kl ti i morra.. og er vi heldige blir det innsetting på søndag..
b77h Skrevet 31. oktober 2008 #35 Skrevet 31. oktober 2008 lei for å høre at de har oppdaget endometriose, og det som følger med det. Ikke kjekt :-( Håper antibiotikaen rydder opp og hjelper så dere kan få innsetting. Tips til deg: ta tarmflorabakterier samtidig med antinbiotika, da klarer magen og tarmsystemet/fordøyelsen seg bedre. Og det styrker kroppen og opptak av næringsstoffer - som du jo også trenger nå. Det kan kjøpes på helsekostbutikker, finnes forskjellige merker. Antibiotika er veldig tøft for magen, og dette hjelper så det naturlige bakteriefloraen ikke blir ødelagt. Lykke til :-)
eggbert Skrevet 31. oktober 2008 #36 Skrevet 31. oktober 2008 ....og da er jeg også ruger:) Bare et av mine 13 egg hadde overlevd, men til gjengjeld var visst dette et veldig fint egg. 4 delt og symetrisk. Er så utrolig glad! Alle de andre eggene var umodne, så jeg var så fryktelig redd for at det ikke skulle være noen igjen til innsett. Er litt overstimulert, så jeg skulle ta kontakt med sykehuset hvis det forverret seg i løpet av helgen. Er det noen som vet om overstimulering påvirker gullegget? Lykke til alle sammen:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 31. oktober 2008 #37 Skrevet 31. oktober 2008 Heisan !! Ja da er jeg vel hjemme etter tre fine, om enn litt nervøse dager i København. Fikk ut 5 egg, som jo ikke er all verden syntes jeg, men heldigvis så ble 4 befruktet og alle delte seg i 4 som de skulle. To var helt perfekt kvalitet, de to andre var det en liten fragmentering på og dermed ikke egnet for frysing. Fikk valget mellom å sette inn to eller tre, og valget falt på 3 (gulp..). Har ikke tro på at alle fester seg uansett, men ser på det som en økt sjanse for å få beholde ett :-) Så nå er jeg bare lykkelig og glad )
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 2. november 2008 #38 Skrevet 2. november 2008 så gøy å lese om dere... Jeg ringte inn i går, alle 9 var modne, 7 har blitt befruktet. Vi skal inn til Riksen nå og kl 11 ligger jeg på bordet, håper jeg da inderlig.. håper jeg kan komme hjem om noen time og skrive til dere at jeg har fått satt inn et perfekt embryo... håper håper.. Fy så spennende... ;(
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 2. november 2008 #39 Skrevet 2. november 2008 Ja, dette er kjempespennende, men med 7 befrktede sa faar du nok inn et kjempefint embryo. Masse lykke til kl 11 Megawhat :-)
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 2. november 2008 #40 Skrevet 2. november 2008 Da er jeg så utrolig glad at jeg kan melde at jeg er ruger!!! Puuuuh... dette er farlig spennede.. Kom inn og fikk beskjeden at av 7 befruktede, lever alle enda, men kun 2 er firedelt og helt perfekte!!! Vi kunne velge å få satt inn et og fryse det andre, eller sette inn begge. Gjett om ikke jeg nå ruger på 2!!! De andre fem hadde et lite potensiale sa de, så de vil ha de over natten for å se om de kan dele seg i 4 slik at noen kan fryses, da får jeg i tilfellet tlf i morgen.. imponert over det og jeg.. Tenk at ord/setninger en får høre kan gi så utslag på humøret.. jeg kom inn og sa;"skal jeg bare sette meg i stolen, eller vil dere heller si noe??" De skjønte ikke at jeg fisket etter å få vite med en gang jeg kom inn døre om det ble innsetting i det hele tatt.. "sett deg opp i stolen du" var beskjeden.. og det er det deiligste jeg har hørt på 4 uker.. Da sprer jeg mer enn gjerne beina for en mann ja ) For et humør det på meg nå jenter!! Masse lykke til til dere alle!! Jeg tar blodprøve 14.11. Hvordan var det igjen, er det rugedag 1 i dag eller i morgen? Og så ler jeg litt av deg Gitte, som skal sitte der med trillinger.. hihi ;P
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 3. november 2008 #41 Skrevet 3. november 2008 Dette var jo et fantastisk resultat megawhat, kune jo ike blitt bedre :-) Gratulerer !! Kjenner meg veldig godt igjen i lettelsen din, deilig folelse at alt har gaat bra saa langt. Ja naa har vi ikke annet aa gjore enn a vente og ruge alt vi kan !! Og du trenger ikke le av meg, plutselig sitter du der med tvillinger selv hihi !!!!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 3. november 2008 #42 Skrevet 3. november 2008 Og jammen meg har vi ikke fått to på frys og, på et stråd, et perfekt og et nesten perfekt. Riksen ringte nå.. veldig godt å vite det og da! Jeg er så takknemlig og glad for at dette forsøket så langt har gått over all forventning i forhold til forrige gang.. Ønsker dere alle lykke til! Nå er det "bare" den spennende rugeperioden igjen da..
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 6. november 2008 #43 Skrevet 6. november 2008 Hei jenter Stille på denne tråden synes jeg. Hvordan går det med dere alle? Jeg er vel igrunnen like klok, reagerer en del på progestanen, ømme bryst og mensmurringer. Ellers ingenting. Får bare smøre meg med tålmod...skal jobbe hele helga så da går nå dagene. Håper for oss alle :-)
Gemini72 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #44 Skrevet 6. november 2008 Hei Her går det bra, har de samme symptomene som deg. Veldig ømme bryster og mensmurringer. Nå er det bare en uke til testdag, men vet ikke om jeg klarer å holde meg så lenge. Har kjøpt 5 billigtester som ligger på vent. Krysser fingrene for at det blir mange positive tester i neste uke.
eggbert Skrevet 7. november 2008 #45 Skrevet 7. november 2008 Her går det også bra. Hadde helt ekstremt vondt på venstre side for noen dager siden, det har heldigvis gått over.. Ellers har jeg de samme symptomene som dere. Ømme bryster og mensmurring. I tillegg er jeg til tider veldig kvalm og trøtt, også har jeg fått et herlig kviseutbudd i ansiktet:(. Noen dager tenker jeg at dette er symptomer på graviditet, andre dager tenker jeg at det bare er bivirkninger fra crinone. Veldig ambivalent, med andre ord.. Så flinke dere er som venter til testdag. Jeg vurderer å teste allerede i morgen.. jaja vet det er altfor tidlig, men jeg klarer ikke å styre meg.. Uff, får seg om jeg har noe viljestyrke da, hadde jo egentlig tenkt å vente til onsdag.. Masse lykke til videre og god helg:-)
b77h Skrevet 9. november 2008 #46 Skrevet 9. november 2008 Hei Kjekt å høre om hvordan det går med dere andre i rugetiden. Jeg har vært bortreist en uke, uten e-mail. Jeg fikk ømme og store pupper på dag 5, men det er vel bare stikkpillene sin skyld ja, uhuuu... og syns det har begynt å gi seg litt nå. Ble nesten litt bekymret også, fordi i vår hadde jeg en periode hvor jeg fikk sinnsykt ømme og store pupper flere dager før mensen. Trodde jo hver gang da at det var godt tegn, men ikke så sikker på det lenger... Skifter også veldig mellom å føle meg sikker på at det gror noe inni magen - til stor usikkerhet. Skal teste på onsdag, og SKAL holde meg fra å gjøre det før. Har heldigvis fri fra jobb den dagen, det er jo fint enten det blir positivt eller negativt svar. Har levd supersunt hele uken, ingen kaffe, brus, snop eller ting med mye sukker - masse salat, frukt og grønnsaker. Men i dag sprakk jeg og spiste mange Toffifee, som jeg var så dum å kjøpe på flyplassen i går.... dårleg samvete her, ja... men det blir skjerpings resten av dagen :-) håper alt er vel med dere andre :-)
heidim79 Skrevet 9. november 2008 #47 Skrevet 9. november 2008 Hei Har ikke skrevet noe her før, men jeg hadde uttakk den 29/10 og fikk 8 egg på frys. Har vært i fin form hele tiden, litt ømme bryster og en del mensmurringer nesten 1 uke nå. Er på dag 11 og har fått litt blødning i dag:( men satte crinone likevel. 1 forsøk fikk jeg det på dag 9 og da komm det "fossendes" Så er litt skepsis at det ikke går denne gangen også!
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 9. november 2008 #48 Skrevet 9. november 2008 hei hadde uttak 27.10 og fikk satt inn et egg 29.10 fikk 14 helt perfekte egg på frys sa di. Det er jeg veldig fornøyd med:) Alt er som vanlig i rugetia her. Tenker ikke på at det kan være noe der engang. Lever som vanlig å da går tia veldig fort frem til test dag 12.10 Håper det går bra med dere alle sammen. Det her er min 4 innsetting. Får bare ta det som det kommer, har blitt veldig avslappet til alt. Babyen kommer en gang får vi håpe:) Lykke til
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 9. november 2008 #49 Skrevet 9. november 2008 Oppdatering fra meg og, på rugedag 8... Forrige forsøk har jeg skrevet at jeg hadde murringer og ømme bryster hele veien. Og det gikk jo ikke bra. Derfor er jeg ikke bekymret over at jeg ikke kjenner mye denne gangen.. Prøver å ikke tolke noe som helst egentlig, samme hvordan tegn vi har,aner vi egentlig ikke. Men hadde vondt i eggstokkene (værre enn murringer) fra rd 3-5. Så ingenting mer. Først i dag er jeg ordentlig øm i brystene (og de har vokst litt,til min store glede) og har hatt litt stikking i magen.. Tror jeg tar hjemmetester hver dag fra i morgen av (rd9) siden jeg ser noen her har fått pos svar fra da av. Jeg er ikke så sterk at jeg klarer å vente Sist fikk jeg blødning på rd 11, så om vi klarer oss over to dager til er jeg fornøyd,en liten milepæl. Bp rugedag 14 - fredag... Så sånn er ståa, har slappet av,men jobbet en del. Ikke tenkt altfor mye,men kjenner at spenningen begynner nå. Jo og jeg har forresten fra innsetting til rugedag 5-6 følt meg veldig anspent i magen. Akkurat som om jeg har tatt 150 situps liksom. Men jeg gikk jo på antibiotika tom. rd 5,så regner kanskje med det var det.. Glad det slapp taket iallefall.. Og jeg er infeksjonsfri,noe som er veldig viktig! Da kommer det noen spennende oppdateringer fra dere de nærmeste dagene regner jeg med, krysser fingrene som aldri før!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 9. november 2008 #50 Skrevet 9. november 2008 Du skriver at du satte crinonen likevel, så jeg vil bare poengtere at selvom forsøket er negativt og blødning kommer,så skal vi bruke opp alle crinonene. Veldig viktig for at kroppen vår skal gjenvinne hormonbalansen har jeg hørt. Så om du begynner å blø mer,så ta den allikevel,, Men håper jo helst du stopper å blø ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå