Gemini72 Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hei Starter en tråd for oss som skal ha uttak og innsetting i uke 44. Sleng dere på. Spennende å følge med de som skal inn i samme uke. Jeg er på 4. sprøytedag. Skal på UL fredag 24.10. Uttak blir i Haugesund i uke 44 Skal ha 2. ICSI søskenforsøk.
snuqx Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er også på 4. sprøytedag. Skal på ultralyd på torsdag, og da regner jeg med at uttaktet er i 44. Første ICSI forsøk. Har ikke hatt noen forsøk tidligere. Jeg er også i Haugesund. På sykehuset.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg skal på ultralyd onsdag. Vi er hos Hausken ) Regner med at jeg blir å tippe over i uke 44...
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Hei Jeg skal ha mitt 1. forsøk, og aner egentlig ikke når det blir uttak/innsett, men regner med kanskje uke 44..? Er på 3. sprøytedag idag. Vet ikke hvordan kroppen reagerer på disse hormonene, men skal på en UL-sjekk på torsdag 23.10, så blir vel litt klokere da :-) Jeg hører til på Nordica. Lykke til - til oss alle sammen !!
b77h Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg skal på første forsøk på Hausken i uke 44... blir spennende. Skal til ultralyd fredag 24 og håper alt går etter planen.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Ja dette blir spennende b77h!! Hva er grunnen til at du går privat, ventetiden? Jeg er singel og har ikke noe valg, må helt til køben, men er glad det finnes et tilbud til oss også:-) men jeg tar jo alle UL-sjekkene her hjemme så slipper unna med en tur ned ved innsett. Hvor lenge har dere gått på sprøyter før UL-sjekk? Jeg har kort regime, sjekk på sprøytedag 6 (blir egentlig 7.) Synes det er litt tidlig, så jeg må sikkert tilbake. mMn greit med en litt tidlig sjekk siden det er første gang. Nå nærmer det seg UL-sjekk for oss alle, vi må holde hverandre oppdatert !!
b77h Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hei Jeg startet på sprøytene onsdag 15 okt, og planen er å ta UL 24 okt. Vi valgte Hausken pga at vi har prøvd i flere år selv, og nå var veldig klare for å komme i gang. Fikk vite at det var nesten 3mnd ventetid på sykehuset. Samtidig skal de visst ha bedre resultater, og jeg hadde behov for å komme et sted hvor man får tid og ro rundt seg. At man ikke bare er et nummer i rekken på sykehuset. Det er jo absolutt ikke sikkert det er sånn på sykehuset, eller bedre på Hausken, men nå valgte vi det sånn. Og så langt er jeg veldig glad for det. Har hatt et tøft år hvor jeg mistet det kjæreste i livet mitt (utenom mannen min); mamma. Vi kunne sånn sett startet med prøverør for et år siden, men har bare ikke vært klar for det psykisk. En periode forsvant også lysten på barn helt - men nå er den heldigvis tilbake ;-) Så spennende at du skal prøve som single. All lykke til til deg. Jeg har faktisk en venninne som tenker på det samme.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Så trist med moren din, det må være helt grusomt. Godt du har kommet deg litt ovenpå igjen og er klar for barneprøving. Skjønner godt at dere går privat, er jo en stor påkjenning med all denne ventingen. Ja hos meg har ikke drømmemannen dukket opp enda, årene går, så da fant jeg ut at barn får komme først, så kan heller mannen komme etterpå!! Jeg blir jo ikke for gammel til å skaffe meg mann, men jeg blir for gammel til å få barn, det blir i hvert fall vanskeligere med årene ! Familien min er bare positiv, heldigvis. I morgen skal jeg på første UL-sjekk, blir interessant om det har skjedd noe... Hvordan har det gått med deg vilsågjerne???
Ma73 Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Hei. Melder meg på uke 44-gjengen. Skal sette inn de to eggene jeg har igjen på fys neste uke. Har hatt to ICSI-forsøk + tre fys, men ingen festet seg. Alt ser bra ut hele tiden, og ingen kan forklare hvorfor eggene ikke vil feste seg. Lykke til, alle sammen!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Melder meg inn her.. 2. TESA/ICSI forsøk.. sprøytestart 16.10, UL i morgen, 23.10 Riksen, og uttak/innsetting/tesa uke 44.. Ikke fullt så spennende som sist, forholder meg vel litt kaldere denne gangen,redd for å bli skuffet igjen.. men neste uke er nok nervene i høyspenn allikevel tenker jeg! Lykke til alle sammen! Blir hyggelig å følge hverandre!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Hei alle sammen, kjekt at flere kommer til så vi blir en liten gjeng i lykkeuke 44:-) Jeg har vært på UL idag og alt går etter planen, skal tilbake for ny kontroll mandag, sannsynlig uttak på onsdag. Skal sette puregonsprøyte nr 7 ikveld, og samtidig starte med antagonist. Nå nærmer det seg helg :-)
b77h Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 så kjekt å høre at det ser lovende ut :-) lykke til videre!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Var også på UL i går.. noen greie follikler,men også altfor mange små som mest sannsynlig ikke blir noe av. Skal på ny UL på mandag. Mest sannsynlig blir uttak onsdag her og.. TESA på tirsdag.. Jeg fortsetter på samme dose Puregon,øker ikke.. Hvor hører du til da Gitte?
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 Hei Selv om jeg bor rett ved en privat IVF-klinikk må jeg helt til Danmark..sukk, er singel ser du. Venter fremdeles på mannen i mitt liv. Men er glad jeg kan få hjelp i det hele tatt da !!! Så jeg bruker Nordica i København. Har bestilt flybilletter og hotel nå , så håper det blir uttakk på onsdag nå :-) Har du langt eller kort regime megawhat? Jeg skulle også fortsette på samme dose puregon (150 IE) samtidig som jeg startet opp med orgalutran (har kort regime). Blir spennende for oss da, håper alt ser bra ut på mandag, med mange fine egg - de små kan jo skyte fart de også :-)
Gemini72 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2008 Hei jenter. Da nærmer det seg uttaksdato. Var på UL fredag 24, og det såg nokså OK ut. Hadde 11 folliker mellom 11,5 og 17. Skal sette eggløsningsprøyten i kveld kl 21:30 og uttaket blir på Haugesund sykehus tirsdag 28.10 Krysser fingrene for at dette blir en skikkelig babyboom uke.
b77h Skrevet 26. oktober 2008 #16 Skrevet 26. oktober 2008 hei :-) Jeg skal også ta sprøyte i kveld - kl 21. Og uttak på Hausken tirsdag. Phu! det blir spennende....gleder meg og har en god magefølelse :-) Krysser også fingre for oss alle som skal i ilden i uken som kommer.
b77h Skrevet 26. oktober 2008 #17 Skrevet 26. oktober 2008 ps; jeg har visst bare 5 egg som kan brukes, men håper det er nok... noen med erfaring på det området?
Gemini72 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 26. oktober 2008 Hei På mitt første forsøk fikk jeg bare ut 6 egg, ett av disse var gullegget og førte til en liten gutt. Han er nå 2,5 år. Så det er ikke antallet som teller. Lykke til på tirsdag.
b77h Skrevet 26. oktober 2008 #19 Skrevet 26. oktober 2008 Takk - så utrolig kjekt å høre :-) det skal jeg huske på.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #20 Skrevet 26. oktober 2008 Hei jenter:) Jeg "melder meg" hos dere:) Holder på med eggdonasjon i Finland pga tidlig overgangsalder. Vi er i gang med forsøk fem, og donor skal ha uttak på onsdag. Dette vil bli sjette innsetting da vi har hatt ett frys tidl. også. Om alt går etter planen med donoren vår og befruktningen osv vil det bli innsetting på fredag eller neste mandag:) Dette er vårt siste forsøk før adopsjonsprosessen starter, så håper så inderlig at vi lykkes. Lykke til, jenter:) Håper uke 44 vil bli en lykkeuke med positive tester i fleng:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 27. oktober 2008 #21 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Frøya, kjekt at du melder deg inn :-) Kjempespennende, håper virkelig det lykkes for dere denne gangen, og for alle her inne !!!! Jeg har fått klarsignal om å sette EL-sprøyte ikveld, uttak på onsdag. Så da klaffet det supert med flybillettene og hotellet jeg allerede har bestilt ) Gleder meg masse!!! Hadde vel håpet at det kanskje var litt flere follikler, har kort regime, men satser på kvalitetsegg og at jeg får innsett på fredagen !!!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 28. oktober 2008 #22 Skrevet 28. oktober 2008 Håper det har gått fint med uttak idag b77h og gemini72 , tvi tvi. Jeg er nå straks reiseklar, tar fly nå i ettermiddag. Frøya, håper turen deres går fint, og alt går ette planen !!
Gemini72 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #23 Skrevet 28. oktober 2008 Takk Gitte. Gikk veldig fint for meg. Fikk ut 10 egg, så nå er det bare å krysse fingrene for at de har delt seg fint til i morgen. Dersom alt er OK, blir det innsetting på torsdag. Lykke til du også
b77h Skrevet 28. oktober 2008 #24 Skrevet 28. oktober 2008 Hei :-) og god tur til deg! håper det blir vellykket dk-tur. Jeg fikk hentet ut egg i dag, men det ble kun fire stk. Krysser fingre for at det er noen av de som deler seg til i morgen. Selve inngrepet syns jeg gikk bedre enn jeg hadde fryktet. Ubehagelig, men ikke veldig vondt. Har ligget i sengen og sovet nesten hele dagen etterpå, så spørs om det blir mye søvn på meg i natt... Noe vondt i magen, men syns det gir seg. Uff, det er så spennende å vente på svar... Lykke til til dere andre :-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 29. oktober 2008 #25 Skrevet 29. oktober 2008 Liten oppdatering fra Køben. Er nå vel tilbake på hotellet etter uttak. Det gikk kjempefint, kunne jo tenkt meg litt flere egg, men visste jo på forhånd at det bare var 4-5 follikler som var store nok. Fikk ut 5 egg som var veldig fine sa Lindenberg. Og uttaket var over på 2 min og aldeles smertefritt :-) har litt dumpe smerter nå etterpå, men ikke noe å klage på. Så nå er det 2 nervepirrende dager før jeg får vite hvordan dette ender... b77h: Vi satser på kvalitet fremfor kvantitet !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå