Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Sikker dumt spørsmål,men men... Lurer bare på hvordan dere tilbreder velling? Å hvordan serverer dere det? Å i hvilke anledninger bruker dere det?
Gjest mphs Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Har kjøpt velling i sverige. Har kaldt vann i koppen, har i pulver rister, varmer i mikro, blander i litt malt og gir det kl.13.00. Hun drikker nå ca. 80 ml velling kl.13.00 og 1/2 posjon grøt kl.18.30. Ellers mm.
Nattinatta Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 jegh kommer sikkert med et ennå dumere spm... Men når begynner en med velling? Hva er velling? Og hva er årsaken til at en begynner med dette?
Gjest mphs Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Vi begynte med velling til første ungen da hun var ca. 5 mnd på grunn av dårlig vektoppgang og at jeg hadde for lite melk. Til andre unge begynte vi nå etter 2 mnd med tilvenning på grøt og vi er enda bare kommet opp i 1/2 porsjon grøt og jeg må amme henne veldig mye blant annet ca. 5 ganger på natten. Velling er som en tynn grøt man kan gi fra flaske eller tutekopp.
Nordhagenjentene :) Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg lager 80ml mme og har oppi en skje med grøtpulver, da blir den løs og fin. Gir dette med skje for at hun skal bli vant med skje, og når hun begynner å bli litt utålmodig (det kommer ikke alltid fort nok) heller jeg restene oppi 145ml mme - da blir den enda tynnere - og gir med flaske. Dette gjør vi på kvelden. På formiddagen gjør jeg bare det siste, har en skje med grøtpulver oppi flaska hennes. For at magen hennes skal bli vant til grøten og at munne hennes skal bli vant til smaken. I går ble det litt tykk grøt, og hun jobbet mye med bæsjen i dag... :S
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Må snart gi junior velling pga for masse mme i døgnet. Lurer på hvor masse velling han skal få? Tenkte å gi ham til enten det siste måltidet før natta, eller måltidet før der igjen. Hva er best? Og hvor masse skal han få? Han spiser 145ml i måltidet mellom 17-18, og mellom 150-180 i det siste måltidet før natta. Hvor mye velling i hvor mye mme, og skal han få kokt vann til, eller holder det med vellingen i mme? Sikkert litt rotete forklart, håper noen skjønner hva jeg vil frem til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå