Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 18 mnd og klarer seg rett og slett ikke uten melk om natten.

Måtte gå så langt som å bytte ut mme med kumelk for mme ble for næreingsrikt. så mektigt at han kastet opp om natten...

Han er ikke liten eller stor for alderen, helt perfekt.

to ganger om natten skal han ha melk, hva skal jeg gjøre???'Prøvde å la være i tre netter, å heller bare gi vann, resultatet ble at han skrek i 3 netter. nå får han kumelk blandet med litt melk og honning.

noen geniale ideer til en sliten mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bit tenna sammen og begynn med avvenning.. Får han i seg nok næringsrik mat på dagen så trenger han strengt tatt ikke mat på natten, jeg tror helt ærlig at det fordi han er vant til oppvartning.. Uten at jeg er noen fagperson :)

Jeg gir alltid en stor skål grøt til kvelds og fyller opp med melk etterpå. Om natten får hun KUN vann hvis hun skulle finne på å våkne.. Grining blir det nok, men det er jo fordi han ikke får viljen sin det..

Skrevet

KAN JEG SPØRRE HVORFOR DU GIR HONNING??? SPE PÅ MED MAT OM DAGEN DET ER SVÆRT VIKTIG FØR AVVENNING...

Skrevet

Honning er noe av det værste du kan gi mht hull i tennene! Legger seg som en hinne rundt tanna og tærer på emaljen! Slutt med det med en gang!! Har ellers ingen gode råd, siden min på 20 mnd fortsatt får nattpupp...

Skrevet

Tenker nok at det har blitt en vane for han, han trenger ikke melk på natta.

Tilby vann heller,og ikke gi opp etter bare 3 netter.

Sånt kan ta litt lengre tid.

Ikke gi deg;-)

Skrevet

Min fikk pupp om natta til han var nesten 2. Da hadde jeg prøvd nattavvenning MANGE ganger! Det tar mer enn 3 netter! Ikke gi opp! Bare prøv flere ganger, han har ikke behov for melk lenger nå! Du må tåle skriking. Jeg driver på med nattavvenning med andremann nå for 10 gang siden var 8 mnd og denne ganger tror jeg jeg klarer det. Det går kjempebra. Han er litt over 1 år.

Honning må du slutte med med en gang! Det er ikke bra for tenna!

Genial ide har jeg vel ikke, men min metode er å roe ned barnet med å bære og bysse og gi smokken. Skal jo ikke det heller egentlig, men er det eneste som funker for oss.

Lykke til og ikke gi opp!!!

Skrevet

Nattavvenning tar tid, så du må bare prøve enda flere netter etter hverandre. Og for all del slutte å gi honning i melken uansett. Melk fra pupp er mye mindre skadelig for tennene enn vanlig melk, både pga innhold, og fordi barnet suger den mer rett ned. Hvis du ikke klarer å kutte direkte: Begynn med å ta vekk honningen og spe ut melken med vann. Mer og mer vann, og mindre og mindre melk, tilslutt bare vann.

Skrevet

det var faktisk legen som foreslo honningen. han sa også at jeg ikke skulle la barne gråte, ville ikke barnet sove så skulle jeg ikke tvinge det. er min første så jeg tok legens ord for god fisk. Funket tydligvis ikke for oss. får vel heller prøve noen av de andre rådene. Takker.

Skrevet

Ja, honning må du slutte med, absolutt ikke bra for tennene. Det er heller ikke melk etter tannpuss..

Jeg nattavvente gutten min med mme når han var ca. 7 mnd. For da fikk han nok mat gjennom hele dagen. Grunnen til at dem gråter er jo ofte pga. at det er blitt en vane, det er kos..

Det tok meg en liten uke å avvenne han.. Han gråt og holdt det gående lenge de første nettene, men etter det så avtok gråtingen litt. Litt må dem kunne gråte. Du er jo der å trøster.

Men kutt ut servicen om natta.. Et barn på over 6 mnd. (som får nok mat om dagen vel og merke), trenger ikke mat om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...