Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål...men jeg vil ikke ødelegge sjansene mine..

Jeg var til inseminasjon for litt over en uke siden...med donor....

kan jeg ha sex (med en mann) nå da?

Må han i tilfelle bruke kondom eller har ikke det noe å si?

"flau" hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader ikke i forhold til graviditetssjanser, men du kan jo risikere å ikke vite hvem som er far til et eventuelt barn. Altså om det er donoren eller denne mannen du har sex med.

Skrevet

For å si det sånn at hvis du har ubeskyttet sex med en mann og evt IKKE blir gravid med donoren må du ta alle tester hos legen på nytt før neste forsøk.. Hvis du blir smittet med clamydia og har en insem med det kan du virkelig få betennelse i livmor. Dette ville vært dumt! For all del bruk kondom, det hadde jeg gjort!:)

Skrevet

Jeg kjenner denne mannen og vet at han ikke er smittet av noe:)

og det kan heller ikke bli han som er faren for hvis jeg får positiv test nå om noen dager så er det donoren med tanke på eggløsningstidspunkt:)

Det jeg spurte om egentlig var om det er fare for at et evt egg kan få problemer med å feste seg eller evt spontanabort...rett og slett om det er farlig for et evt svangerskap og ha sex??:)

Skrevet

Det er ikke fare for at egget får problemer med å feste seg eller spontanabort ved å ha sex.

Jeg skjønner imidlertid ikke hvordan du kan vite at denne mannen ikke er smittet av noe selv om du kjenner han. Han trenger jo ikke en gang å vite det selv.

En annen ting er at det faktisk er mulig (om enn sjelden) å ha mer enn en eggløsning i løpet av en syklus. Du kan altså bli gravid med denne mannen om du ikke allerede er gravid. Derfor kan du ikke vite med 100% sikkerhet hvem som er faren dersom du blir gravid selv om det med stor sannsynlighet vil være donoren.

Jeg ville derfor brukt kondom for å fjerne alle usikkerheter:-)

Skrevet

Anonyms bidrag over meg er heeelt riktig.

Bruk kondom, da er det sikrest.

Du vet ikke hvor han kan ha vært og med hvem han kan ha hatt sex, du har vel neppe helt aktuelle prøvesvar hvor det står svart på hvitt, han er frisk.

Og man kan ha flere El i en syklus...

Skrevet

Hei.

Det er ikke farlig å ha sex i svangerskapet.

Noen kvinner får mer lyst og for sterkere orgasmer i svangerskapet pga at de er oppsvulmet, andre igjen klarer ikke tanken på det.

Så har du lyst har du lov ;-)

Uansett bruk kondom, you never know - og som Kath sier, har du sex uten beskyttelse så må du ta alle testene på nytt, uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...