huldretufsa Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Med stor respekt for dere som sliter, vil jeg likevel fortelle vår historie og gi noen av dere et lite håp at det ER mulig. Etter prøving i kun 10 måneder ville legen sende oss til videre undersøkelse. Jaha tenkte vi, ikke særlig stressa. Fertilitetsklinikken kunne etterhvert konstantere at sædprøvene var ustabile (en bra og en dårlig), Ikke hadde jeg eggløsning og uansett laga jeg ikke egg som utvikla seg. Spesialisten gav oss 5-10% sjanse på å bli gravide uten hjelp. Prøvde Pergotime noen runder og fikk eggløsning, men ingenting skjedde. Fikk etterhvert undersøkt egglederne (med sånn kontrastvæske i livmora/egglederne) og der viste det seg at den ene var defekt. Senere viste det seg at at de to eggløsningene jeg hadde hatt vha Pergotime hadde vært på den siden hvor egglederen var defekt.. Vi droppa Pergotime, avventet situasjonen og skulle påbegynne prøverør over sommeren (2006). Slik "kontrastvæske-behandling" kan gjøre at den egglederen som fungerer åpner seg, sa de på sykehuset. En måned etter denne undersøkelsen var jeg gravid..! Alt gikk greit og vi fikk en sønn i mars 2007. Legen på fertilitetsklinikken måtte innrømme at vi fikk det til uten deres hjelp (...), men sa vi ikke måtte tro vi vant i Lotto èn gang til om vi skulle ha flere barn. Da sønnen var 10 måneder var jeg gravid på nytt, helt av seg selv. Lillebror kom for 13 dager siden - DET GÅR AN! Ikke gi opp og prøv å slapp av under prosessene, det gjorde vi.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 denne må jo dyttes!! for en fantastisk solskinnhistorie!!! gratulerer huldretufsa!
Dodlimammatil2 Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 For en fin historie, som kan gi håp til mange! Jeg synes tendensene i Norge er at det kommer veldig an på hvem en snakker med. Noen leger er veldig negative, og så er andre positive. Jeg kjenner ei som fikk prøverør som ble beskylt for å være stygg fordi hun valgte å bli gravid av et sykehus, mens det andre sykehuset ikke kunne se noe problem med at hun ble gravid. (Hun har en kronisk sykdom). Nå er de forelde til to barn, selv om det ene sykehuset mente de ikke burde få barn. Takk for at du ville dele historien med oss :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå