Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har en gutt på 3 uker. Han har hele tiden villet suge lenge, gjerne en halv time på hvert bryst, slik at en ammeperiode tar nesten en time. Fra i går kveld har han plutselig begynt å bare amme i 10 minutt, så sovner han. Men etter fem minutt våkner han igjen, og vil da ha mer. Så jeg sitter å ammer omtrent konstant. Noen som har en formening om hva dette kommer av? Han har heller ikke bæsjet på flere dager. Kan det være at jeg har for lite melk? Andre ting?
brooklyn Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 God varm mammamelk er svært søvndyssende:) Kan bare viderformidle rådet jeg fikk fra ammepoliklinikk da jeg var der med eldstemann, prøve å holde han våken! Massere føttene, klype lett i øret eller i kinnet, ta han på hodet, slike ting som får han "ut " av søvnen og holder han våken. Gjør det med mini om natten fremdeles, ellers hadde han våknet i ett sett. Det med bæsjing er helt ok. Så lenge han bare får mm kan det gå opp til 14 dager uten bæsj, uten at det er noe problem. Helt vanlig. På samme måte som at mine bæsjer til HVER ENESTE amming også visstnok er helt vanlig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå