☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Han får svisker både før og etter grøt måltid og aldri hvert sånn før nå. Det skal nevnes at jeg har gluten allergi og vi har akkurat begynt og introdusere havre og hvete... Stakkar er ikke rart han træla istad:( Noe annet jeg kan kjøpe som kan hjelpe?
Erisa* Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Sånn generelt så er det viktig å gi nok væske i alle fall. Gi litt vann når du gir grøt, og gjerne ellers også. Det bruker å hjelpe hos oss! Men hvis du har cøliaki, så anbefaler jeg å ta kontakt med helsestasjonen, så vil de gi deg litt ekstra oppfølging. Forstår at du er bekymret! Men litt hard mage er jo vanlig å få, da, Althea har hatt det i perioder, så har vi blitt flinkere å gi henne vann, og da har det bedret seg. Så hard mage betyr ikke nødvendigvis cøliaki! lykke til, håper det bedrer seg!
UpsyDaisy Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg blander 1 teskje malt i hvert grøtmåltid + alle flasker. Gir jeg bare en flaske med ferdignan blir han hard i magen med en gang, så her er vi avhengig;o) I tillegg gir jeg et halvt glass sviskemos hver dag...
Trulte76 Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 jeg også har alltid blandet malt i vannet jeg koker opp til grøt og evt mme. Det regulerer magen. Så prøv det du. Gi han også rikelig med drikke. Og sviske er bra så fortsett med det Men mener å ha lest man kan bruke levolac til små barn også. Det er det eldre får hver morgen og av og til kveld for å hindre hard avføring. Kan du ikke forhøre deg om det kan gis til babyer? Mener å ha lest det, men jeg er ikke helt sikker..
anne* Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 får han annen fast føde enn grøt? Vi har hatt stor suksess med olivenolje i potet/gulrotmosen. Malt hadde faktisk motsatt virkning på jenta vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå