Magiska Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Det ser ut som flere og flere navn som er vanlig på dyr gis til barn nå. Jeg har absolutt ikke noe imot det. Jeg liker disse "dyrenavna" jeg!!! Gi eksempel davel! Her er noen: Sofus Felix Kira Stella Luna (har selv ei datter som heter det) Athene Det er vel lenge til vi ser Dagros forhåpentligvis. Hehe
prysseluskan Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Disse navnene var vel gjerne menneskenavn først, så ble de etterhvert lite brukt og sære nok til at man begynte å bruke de på dyra sine. I dag kjenner jeg feks til hundene Dagfinn, Kurt og Bjarne. Dagros har vel alltid vært et dyrenavn.
Vannmann35 Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Vel, venninnen min og hennes familie har hatt dyr som har hett Lydia, Amalie og Selma - dette er navn de ga fordi de oppfattet det som navn så gammeldagse at ingen ville bruke de på barn... De ville ikke risikere at de møtte på folk/barn med disse navnene når de var på tur - kunne jo vær litt pinlig... Men i dag heter plutselig alle barn dette... Så skal de navngi en ny hund i dag så må de nok velge Kari, Per eller Kjell ;-)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Så du skjønner ikke at dette er navn som tidligere har vært menneskenavn og deretter folk begynte å bruke på dyrene sine? :-p For øvrig kommer det helt an på hvem i forhold til hva folk mener er dyrenavn eller ikke. Men, ble ikke kjempehappy da naboen navnga katten sin etter datteren vår, nei!
Magiska Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2008 Hohoho;) Nå må dere ikke overvurdere dere selv. Helt klart er nok de aller fleste av disse navnene jeg ramset opp opprinnelig menneskenavn eller kanskje alle, det er jo derfor jeg skriver "dyrenavn" i anførselstegn i overskriften. Men greit nok, jeg kunne kanskje ha ordlagt meg anderledes. Hvor mange av dere har hørt Felix, Stella, Athene på MENNESKER de siste 50 årene? Mens hvor mange hester heter ikke Stella,og hunder Felix og Athene. Altså fram til NÅ. Nå får jo flere og flere barn disse navnene og jeg liker de. Har noen eksempler på navn som har blitt brukt mest på dyr de siste årene og som nå er mer og mer vanlig å gi til barn? Jeg leste innlegget ditt Mamma til Ava+ROSA mage.Det naboene dine gjør er jo motsatt av det jeg mener. Gir menneskenavn til dyr. Kanskje de desperat ønsker seg en jente, ikke vet jeg. Det hele er jo rimelig merkelig;)
AS3* Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Morsom tråd! Jeg kaller alle mine dyr menneskenavn, det syns jeg er morsomt og kult, ikke merkelig. :-) Jeg har flere eksempler på det du spør om; Tanja Ronja Bianca Kara Bess Noen som har artige forslag som kan funke? Sita? Fido? Trixi? Bamse? Blesen? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå