Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Min datter fikk det når hungikk på babysvømming. Legen og hs sier de går vekk av seg selv og det kan ta opp til et år. Nå har hun hatt de i ca 7 mnd. Det ser veldig vondt ut, men hun viser ikke noe til at hun bryr seg om de. Så tydeligvis ikke noe ubehagelige.. Noen andre som har erfaringer med molusker.. Ps, de som ikke vet hva det er, så er det et virus som er veldig smittsom for barn. Nesten som vorter.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Eldstejenta mi på 7 år har molusker. Fikk det i fjor sommer og det er noe forbanna drit Fikk også beskjed om at det ville gå bort i løpet av et års tid, men i vårt tilfelle så stemte dessverre ikke det. Har vært hos lege for å fått fjernet de, men det ser ut som om de fortsatt sprer seg. Har begynt å smøre på en krem som heter Lasars pasta (tror jeg den heter) på de små som dukker opp nå. Dette er en krem som skal tørke de ut, er verdt et forsøk. Smører morgen og kveld. Kan trøste oss med at de sier at har man hatt det en gang så får man det ikke flere ganger (håper det stemmer da) Lykke til med frøkna di, håper hun ikke får flere God helg!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Sønnen min hadde også det for et par år siden. Mange nabounger som har hatt det også. Er veldig mange unger som får det i løpet av oppveksten, og det er ikke noe dramatisk - bare litt ekkelt... Hos sønnen min forsvant de av seg selv etter noen få måneder.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Min sønn hadde molusker. I hodebunnen og bak på ryggen. Jeg fikk tips om å "vri" av de som var modne(så ut som sprekkferdige kviser). Og passe på at den guffa inni ikke ble spredd. Det er dèt som er selve viruset. Og borte ble de!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Og med vri av mener jeg egentlig knipe av..
Lou71 Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Hei, Sønnen min var ca. 3 og halvt år gammel når han fikk de. Han hadde ca. 60 stykker over magen og ned beina. Var hos legen og fikk beskjed om at de blir borte av seg selv om ca. 1 år. Like etter kom jeg tilfeldigvis over Månedstips i Foreldre og barn bladet. Der sto det at du kan smøre de inn med Inotyol (kjøpes på apoteket). Jeg kjente til Inotyol fodi det brukes også på bleieutslett som er ille. Kjøpte med meg en tube og smørte på i ca. 1 uke og så begynte de å forsvinne. Tørket bort rett og slett. Alle 60 ble borte og vi har ikke vært plaget med de siden. Han er nå 4år. Håper dette hjelper! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå