Gå til innhold

når begynte deres baby med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 14 dager gammel og ammer med god teknikk nå. (Bortsett fra liggende stilling på natta...Ikke alltid det funker så jeg må opp noen netter..) Er det tidlig å begynne med smokk? Er livredd for at hun skal bli sugeforvirra og ikke ta puppen etterpå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med smokk da lillemann var to dager jeg;) De spurte tilogmed på sykehuset om det var greit for meg at de gav han det under legeundersøkelsen. Så lenge snuppa di tar puppen godt er det bare å gi smokk;)

Skrevet

Jeg har det motsatt.Ammer bedre liggende enn sittende.Gutten min er 1 uke og får smokk.Det går greit det synes jeg

Skrevet

da prøver vi med smokken imorgen :) Hun har et stort sugebehov på kveldene og jeg tror ikke hun er sulten da hun mest bare ligger og ser rundt seg med store øyne mens hun en sjelden gang tar en slurk...

Merkelig nok ammet jeg også best liggende i begynnelsen, men når hun fikk skikkelig tak synes jeg det går bedre å sitte. Tror hun sliter med å få puste skikkelig med nesen når jeg ligger da puppen er i veien! Pleier å bruke fingeren til å lage pusterom, men blir så søvnig når jeg ligger at jeg glemmer å holde den der etterhvert og da slipper hun taket og blir irritert..

Skrevet

heldige dere er..min gutt er 8 uker og vil ikke ta smukk :S han skulle så gjerne gjort det..spesielt på kveldene når han er trøtt og vil ikke sove..

Skrevet

Vi begynnte med smokk da poden var ca. en uke gammel, men så hadde vi null problem med amminga. Han hadde også et stort sugebehov, og det var deilig avlastning for puppen:)

Jeg dreiv også og holdt fingeren på puppen for at han skulle få puste, men da sa de til meg på sykehuset av teknikken min var feil. Prøv å legge hodet hans litt mer bakover og trykk magen hans mot din mage. Eventuellt kan du prøve å ligge litt lenger oppe fra ham i sengen, da må han tippe hodet bakover.

Skrevet

jenta mi tar ikke smokk enda, hun er 12 uker. Har prøvd siden hun var 1 uke gammel. Har god ammeteknikk, og tar både bryst og flaske. Men hun skjønner ikke helt det der med smokken, ser ut som hun tygger på den, istede for å sutte.. og hun har et ekstremt suttebehov for tiden, som resulterer i at hendene går i munnen hele tiden, og hun blir blaut nedover hele ermet, jaja ;)

Skrevet

jenta mi er 1 mnd nå men smokken er enda ikke så interesant, men sugebehovet er ekstremt. Så lillefingeren min er god å ha til tider. Men håper virkelig hun tar smokken snart, kanskje hun blir litt roligere da:) Noen gode råd for hva jeg kan gjøre så hun tar smokken ?

Skrevet

Gutten min ville ikke ha smokk i det hele tatt første tida, så jeg sluttet å prøve da han var ca 4 uker.

Nå er han snart 11 uker og har brukt smokk daglig i 8 dager, altså var han ca 9 1/2 uke gammel. Vi skulle bare prøve en kveld han var sutrete, og der satt den!! : )

Hadde skikkelig melkespreng noen dager da, siden han åpenbart hadde brukt meg som smokk en stund, men det gikk seg til, og nå koser han seg veldig mens mammaen slipper og amme like ofte. Ikke at det gjør noe å amme, er jo bare kos, men følte at han bare lå og sutta for å sutte, i tillegg sutta han masse på hånda si. Jeg tror han virkelig trengte å tilfredsstille sugebehovet sitt på en annen måte enn puppen. Han la på seg 4 kg fra fødselen til han var 9 uker, så kanskje vektøkningen roer seg litt nå, hehe... Lille smørbukken min : ) Han er deilig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...