Gå til innhold

Hvit dagmamma på Breidablikk/Byåsen ledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn og er samboer. Barna mine er 7 , 5 og 1 år. Jeg har 100% fri fra jobben frem til januar 2009, men ønsker å være hjemme lengere. Min jente på 1år er 100% hjemme og trenger lekekamerat:-) Min gutt på 5 er hjemme 2 dager i uken.

Vurderer å passe 1 eller maks 2 barn. Innholdet i hverdagen hjemme hos oss er leik ute/inne, forming, utflukter, åpne barnehager.

Vi bor i en enebolig i en blindvei(svært barnevennlig)

Jeg mye erfaring med barn.

Send personlig melding til meg om intr:-)

pris: 200kr pr dag, + kostpenger 200kr pr mnd (frokost, lunsj, ettermfrukt/snacks)

(Ps jeg kan starte når som helst, men seinest medio januar 2009)

mvh

Marit(37)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter..

PS: som bruker av hvit dagmamma får du beholde kontantstøtten, samt skrive av utgifter til barnepass på skatten (Fradraget er på opptil 25.000 kroner for det første barnet - og deretter 5.000 kroner for hvert ytterligere barn.)

Dvs om du bruker fulltidsplass hos hvit dagmamma koster det:

(ved 20 arbeidsdager i mnd) 20 dager x 200kr= 4000kr

Kontantstøtte pr mnd : kr 3 303

Avskrivning på skatt(1 barn)= 25 000kr = 2083 kr pr mnd i spart skatt

Totalt i GEVINST pr mnd : - 4000kr + 3303kr + 2083kr = 1386kr i PLUSS pr mnd!

Bruker du "svart"betaling til dagmamma- bruker du ulovelig tjenester, samt at du mister skattefradraget. Da kommer DU faktisk dårligere ut av det.....

(I tillegg til utgifter kommer evt kostpenger)

Skrevet

kooreksjon på regnestykket--- man får ikke 30000kr mindre i skatt, men 30 000kr til fratrekk på inntekten. dvs at man slipper skatt av 30 000kr (skattesats på 30% gir 9 000mindre i skatt, hvilket tilsvarer 750kr spart hver mnd)

Totalt i GEVINST pr mnd : - 4000kr + 3303kr + 750KR = 53kr i PLUSS pr mnd! DVS GRATIS BARNEPASS!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...