Gå til innhold

Har så pinlig stor mage.....

Pysekatten med 2 i magen:)

Anbefalte innlegg

Er 9+2 i dag, og på dagen og kvelden har jeg skikkelig stor mage. Ser skikkelig gravid ut for det er sånn gravid form på den. Holder meg bare hjemme og på dagen går jeg med stort tøy som skjuler magen litt.

Denne gangen gikk jeg opp litt over 2 kg på sprøytene og de har jeg ikke gått ned igjen. I tillegg har jeg gått opp 2 1/2 kg etter det. Så nå er det 4 1/2 til sammen.

Vet at eggstokkene mine er stor enda, men er dette normalt?????

Noen flere enn meg????????

Fortsetter under...

Heisann og god morgen Pysekatten :))))

Dette med stor mage har jeg også. Tror rett og slett det er mye luft. Har jo nett lest at i uke 9 går maten senere igjennom systemet vårt for at den lille skal ta til seg næring, derfor har jeg både luft i magen og hard mage. Sliter veldig med å gå på do :(

Nå har jeg ENDELIG sluppet magen "fri" ;)))) I flere uker har jeg gått med litt store t-skjorter o.l. for å kjule den. men nå har jeg sagt det til mange både på jobben og ellers, og nå er det så koselig å finne plagg som nesten fremhever magen, hehe.

Jeg har gått opp ca 1 kg siden jeg ble gravid, men husker ikke om jeg gikk opp noe da jeg gikk på puregon.... Vet dessverre ikke dette om eggstokkene, så håper noen andre her inne vet.

Ja, tenk at nå nærmer vi oss uke 10 :)))))))) Håper det ellers går bra med Pysekatten min ;))))) Jeg er ikke blitt kvalm enda, hehe. Tror ikke det kommer jeg, men det er jo like greitt ;)))

Ønsker deg en flott helg Pysekatten og stor klem til deg :))))))))))))

Hei Pysekatten!

Jeg har samme problemer som deg med mage som buler ut. Egentlig buler min ut ovenfor beltestedet, minst om morgenen og mest om ettermiddag/kvelden.

Jeg har veldig store eggstokker etter 16 egg på uttak, og overstimulering (er snart uke 8). Gynekologen jeg var hos på torsdag sa at eggstokkene skjøv livmoren min og de indre organene oppover. Så det er ikke så god plass til magesekken som det pleier å være, og den buler veldig utover etterhvert som den fylles med mat og drikke, sammen med alt det andre inne i buken som dytter magen utover. Så går også fordøyelsen senere enn vanlig.

Jeg har ikke væske i buken som forrige overstimulering, men ser likevel ut til å være 5 mndr gravid. Skikkelig vanskelig å skjule for omgivelsene, og ubehag med de vanlige klærne. Har gått opp 1 kg, men hadde 4-5 kg for mye å drasse på fra før av, så magen er dissete ja!

Jeg håper eggstokkene snart minker til normalt nivå, jeg har vært øm i dem lenge nå og kan kjenne dem som en hard ball under huden.

Men det viktigste er at våre små spirer har det godt, selv om det er godt at mammaen ikke er i dårlig form og stressa under gravidideten heller. Håper du får hvilt og tatt godt vare på deg selv;o)

mvh

Er 9+2 i dag jeg også og kjenner meg veldig godt igjen. Er kjempe oppblåst. Har gått opp 3 kilo fra jeg begynte på dette forsøket og til nå.

Har ikke en eneste bukse som jeg orker å ha på meg om dagen. De få som faktisk passer syntes jeg bare strammer og er ubehagelige etterhvert som dagen går. Er veldig glad for tights og kjole/tunika moten. Da har jeg hvertfall noe annet enn joggebukse å ha på meg...

Gleder meg til jeg er litt lenger på vei og det faktisk er en grunn til stor mage.... Føler meg for øyeblikket bare oppblåst og stor....

Hei Askepott vennen min:-)))))))

Veldig koselig å høre fra deg. Jeg vet det er mye luft i magen, men jeg er ikke hard i magen. Drikker biola med linfrø hver morgen og det hjelper godt. Er veldig vondt med sånn hard mage.

Jeg gleder meg jo til magen begynner å vokse ordentlig, men synes det er tidlig at den er så synlig nå. Klarer ikke å holde den inne eller noe heller. He he.

Ja tenk at vi snart er 10 uker. Synes egentlig det går litt fort nå. Og det er veldig gøy for jeg gleder meg sånn til å kjenne babyen min sparke der nede. Formen er egentlig ganske grei, men er fremdeles en del kvalm på dagen og kvelden og ganske så trøtt. Men jeg tar livet veldig med ro og hviler meg mye når det trengs. Tror jeg blir litt trøtt av å være kvalm også. Du slipper nok helt unna alt dette du din heldiggris, men det fortjener du.

Jeg tror den lille inni meg har det bare bra. Kjenner livmora vokser og strekker seg så det er godt tegn. UL neste mandag og gleder meg veldig til å se babyen min.

Gleder meg til å få litt mer overskudd igjen;-))))))

Du må også ha en vidunderlig helg og kjempegod klem fra meg:-))))))))

Hei Lissi:-)))))

Dette høres akkurat ut som meg. Hadde også noen kg ekstra fra før og nå føler jeg meg litt dissete som du sier. Skal på UL neste mandag så er jo spent på hvordan eggstokkene er da.

Men jeg tror babyen koser seg der nede og har det bra. Kjenner det vokser og strekker der nede. Hviler meg godt og har det bare bra ellers, synes bare det er litt flaut med mage så tidlig.

Så på ass.befr. at du hadde vært på UL. Er det ikke gøy. Håper den neste testen din viser at alt er som det skal.

Masse lykke til videre:-)))))))

Annonse

Det er veldig godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn. Tights og tunika er jo helt perfekt mote for tida. He he. Men gleder meg også til å få ordentlig babymage.

Litt flaut med stor mage så tidlig. Men er jo mye som krever sin plass der nede nå. Vet jo det. Men føler meg som deg, bare stor og oppblåst.

Lykke til videre. Så gøy vi er nesten likt:-))))))))

Akkurat de siste dagene merker jeg stor forskjell på magen. Jeg må kneppe opp de øverste knappene i dongeribuksene, ellers gjør det skikkelig vondt å ha dem på. :-/ Jeg har ikke gått noe særlig opp i vekt, kanskje en halv kilo, men magen min har vokst masse, også på sidene. Jeg har en del sideflesk i utgangspunktet, så det er ikke akkurat der jeg vil legge på meg... Merker også at jeg er hardere i magen for tida. Det er vanskeligere å komme seg på do, og dette er vel også mye av grunnen til at jeg er så oppblåst. Jeg må snart investere i nye klær. Tights/tunika er ikke noe jeg klarer å bruke nå, det er jo altfor kaldt!!! Må kjøpe tights i ull da, tenker jeg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...