Julimams Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Skal vi gi D-vit tillegg? Er det nok det som er tilsatt i pulveret? NAN er jo tilsatt både omega 3 og 6 og D-vit, men hva med HiPP? Som sagt er Helsesøstra helt AV! Hu hadde ikke hørt om HiPP en gang.. Hvor lenge har ikke det vært på markedet? I allefall i 5år. Og hvor mye vann bruker dere til 5 skjeer? Jeg bruker 165ml.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Min helsesøster har null greie på morsmelkerstatning hun også, de er mest drillet på amming. Les på pakningen om det finnes på Hipp, jeg tror det er i. Jeg gir HIPP, men gir i tillegg tran, da dette er veldig bra for utviklingen av hjernen til barna.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg bruker forresten 5 skjeer til 180 ml ferdig blandet HIPP melk...
Julimams Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Det er D-vit i, men er det nok, må man gi i tillegg?! Tran er uaktuellt før hun slutter å gulpe. Skjønner det med hjernen og alt det der... Prøvde en ukes tid, men det ødelagde masse klær.. Får vente littegrann. med 165 vann og 5 skjeer får jeg 180.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Slik som jeg har forstått det skal alle barn ha enten D-vitamin dråper eller tran, uansett om de får mm eller mme. Dette er spesielt viktig om vinteren da det er sola som er vår viktigste naturlige kilde til D-vitamin. Tror ikke HIPP har vært så lenge på markedet, søstera mi med en på 2 år hadde aldri hørt om det. Jeg regner en skje pr 30 ml vann, så er det jo bare å gange seg oppover.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Ja da blir det det samme da.. jeg blander nemlig sånn at jeg tar varmt og kaldt vann til ca 70 grader, har i pulver, rister, og fyller opp med kaldt vann til 180 ml. Så tenker ikke over hvor mye vann jeg faktisk bruker :-) Ja lukten på tran er grusom, jeg gir før leggetid, uten klær. Men skjønner gulpeproblemet, hender Lukas gulper det opp og da lukter jo hele ungen fisk.. ikke veldig deilig.
aragon Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Det er anbefalt å bruke tran el. D-vitamin dråper i tillegg til mm og mme. Bruker 165ml vann til 5 skjeer.
Labambie Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, det skal man ikke. Mme er tilsatt d-vitamin. Du kan gi tran i tillegg men ikke d-dråper. For mye d-vitamin er ikke bra for leveren. D- vitamin er fettløselig vitamin, dvs at "overskuddet" ikke skylles ut med lagres i kroppen. Hvilket i lengden ikke er bra for lever.
Julimams Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2008 Hehehe... Ja, det er akkurat det. Når pulveret er tilsatt D-vit, men åssen vet man om det er nok? Kanskje jeg skal gi 3 dråper og ikke 5, for sikkerhets skyld? Kanskje jeg skal sende mail å spørre?
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Stemmer det.. var vel derfor jeg kuttet D-dråpene og gikk over til tran ja..
Julimams Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2008 Sakset fra http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=33 "I Norge ble HiPP økologisk barnemat lasert 2001. I dag finnes det 44 produkter i det norske sortimentet. Fra 2004 har HiPP vært i salg i hele Norden. " Det var en stund det... DRITTHELSESØSTER!!=)
Julimams Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2008 Sakset fra http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=46#tran "Kan flaskebarn få d-vitamindråper dersom de ikke vil ha tran? Ja, de kan godt få vitamin D-dråper, men det er en fordel om de tar tran nettopp pga de lange umettede fettsyrene som finnes i tran og morsmelk. Det generelle rådet er at alle spedbarn bør få daglig tilskudd av vitamin D fra de er fire uker gamle. Rådet om bruk av tran eller vitamin D-dråper gjelder også for barn som får mme. I det individuelle møtet mellom foreldre og helsesøster kan det selvfølgelig gjøres en vurdering av behovet for vitamin D-dråper til barn som fullernæres på mme – dette gjelder dersom barnet ikke tar tran. DET ER IKKE FORBUNDET MED HELSEFARE AT BARN SOM FULLERNÆRES PÅ MME OGSÅ GIS VITAMIN D-DRÅPER ELLER TRAN." Hva skal vi tro da damer?
Labambie Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 Så rart! Jeg gikk kokkelinja både grunnkurs og vk1. De fettløselige vitaminene er a-d-e-k. Og disse skal man ikke ha for mye av, overskuddet blir lagret i kroppens fettceller og vil gå på nyrene. Men, det får jo være opp til hver enkelt.. :-)
2 hjertegull :) Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Bare vidreformidler et lite tips jeg fikk ang gulping og tran.. Gir du tranen før måltidet havner det nederst, og skulle babyen gulpe kommer ikke tranen opp igjen.. De trenger jo bare en gang om dagen, så hvorfor ikke ta det om morgenen? Eller evt kvelden da.. Det er jo ikeslik at de skal ha til hvert måltid liksom Det med at dere søler... Bruk medisinmål, sånn sprøyte.. Da søler dere ikke ingenting :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå