sjokoBolla Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 veslemor er 2 år og 4 mnd, og jeg syns det begynner å bli veldig trangt for føttene hennes. Men vil jo helst vente lengst mulig med å snu det "rette" veien siden det er tryggest med bak-frem. Når snudde dere, eller har planer om å snu?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Da han var litt over 3,5 år. Gikk fint å sitte med føttene bøyd. Han var vel bortimot en meter når vi snudde setet. (Akta graco cosmic). Er anbefalt 4 år bakovervendt, så hvis benplassen er den eneste grunnen til at du vurderer å snu det, så ville jeg utsatt det en stund.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jenta vår blir 3 i desember og vi har absolutt ikke planer om å snu henne ennå. Tvert om skal vi kjøpe et nytt bakovervendt setet til henne som går til 25kg (det vi har nå går kun til 18kg så da får lillebror arve det). Det er anbefalt å sitte bakovervendt til barnet er minst 4 år, så her skal det ikke snues før tidligst 4 år.
mai mammaen til to Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 hun er nå 2 år og 5 mnd. sitter fremdeles bakover vendt og tenker at det skal hun i minst et år til.. hun må ikke bøye beina enda da og sitter veldig fint. hun er ikke så veldig lang enda.. 89 cm.... vi har satt sete så langt bak som det går sånn at det er litt trangt i forsete... men det går greit..
pandabjørn Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Sander var vel rundt 2år når vi snudde sete! nå har lillesøster overtatt setet acta graco cosmic og sander har fått et nytt sete som vi bruke bilbelte å feste han i ganske kjekt å ta med fra bil til bil
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Kjekt å krasje sikkert også med sånt sete... Her har vi prioritert sikkerhet framfor hvor kjekt det er å flytte på setet...
Gjest bissen Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Hvorfor ikke formulere deg høfligere og bruke nicket ditt anonym? Uansett hva teamet gjelder..syns det er så synd med frekke svar som det her.
pandabjørn Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 herregud for et faen teit svar å skrive forbanna anonym grrrr du er faen så feig at du ikke tørr å stå ved nicket ditt! du slenger dritt det kan du gjøre bak anonym ja! så guttens sete er ikke trygt det da er det det du sier pga det kan flyttes lett?? hvor mange er det ikke som har et slikt sete til barna sine mon tro........sikkert mange 1000 skal jeg si deg, og jeg tror ikke det er noe fare for at gutten skal bli skade seg mere om vi kræsjer enn om vi hadde hatt et annet sete.....trodde alle setene var godkjente jeg ?? men tar kanskje feil?? hvorfor selger BarnasHus slike seter da? neste gang kan du la være å svare hvis du ikke tørr å si hva du mener ved å bruke nicket ditt !!!!!!
pandabjørn Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 bissen det er jo alltid anonym'er som kommer med slike kommentarer de er så barnslige og lite voksne skulle minst tro hun var 18 år hehe når de ikke tørr å skrive nicket sitt !!
* Zoë * Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Eldstemann satt bakovervendt til han 3,5 år. Da fikk han ofte vondt på turer som var lengre enn 45 min. Han er gjennomsnitlig lang. Lillefrøkna er 2 år og 2 mnd og hun kan sitte bakovervendt ennå en god stund uten problemer.
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Jenten min blir 3 i desember, og er 95 cm høy. Hun sitter bakovervent, begynner å bli trangt, men det plager nok meg mer enn henne. Kommer nok til å ha henne slik så lenge det går. Hun sitter i mitten bak, og han være ett sant MARERITT å få festet, og det er tungt i ett bakovervent sete, når hun setter beina i seteryggen og neketer å sitte slik at jeg får på selene............... Da blir det en del styr. Det hadde nok blitt lettere om hun satt forovervent, tror jeg. Men foreløbig sitter hun slik, forde det er ansett som sikrest. Bakovervendt, i mitten bak!!!!!!!!!!
desemberjenta06+spire Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Jenta vår blir 2 år i desember... Jeg har snudd setet i min bil, det begynte å bli veldig trangt... Jeg bruker kun min bil til å hente henne i barnehagen og da har vi 500 meter hjem... I den andre bilen har hun bedre plass til bena og vi har tenkt til å ha setet bakovervendt et års tid til. Siden det er sikrest og vi bruker denne bilen når vi kjøre lengre bilturer ...
OsloMor Skrevet 18. oktober 2008 #15 Skrevet 18. oktober 2008 Lillemor på 2 år sitter bakovervendt enda, og det er meg som sitter trangt med bena;)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 Vår gutt på 2 år sitter forovervendt, og det har han gjort siden vi fikk han (er adoptert) Da var han 1 1/2 år, og VELDIG bilsyk. Må ta postafen for en bitteliten tur. Men vi kjøpte Maxi Cosi Isofix (sånn som er festet direkte i bilen, altså uten seler) og det vant best i test i TV 2 hjelper deg det året. Så vi tenkte faktisk sikkerhet, og gjorde det beste ut av det.
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. oktober 2008 #18 Skrevet 20. oktober 2008 Han er 2 år og 3 mnd og vi har inge planer om å snu setet ennå.
T+H+T Skrevet 20. oktober 2008 #19 Skrevet 20. oktober 2008 Har en som sitter bakover enda.Han er 2 år og 2 mnd og er 96 cm lang.Har ingen planer om å snu han enda.Broren var 3,5 år når han fikk et annert sete som da er fremover.Som du bruker bilbelte til å feste han med.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #20 Skrevet 21. oktober 2008 Det er faktisk tryggere med et sete hvor man bruker bilens egne belte når barnet likevel sitter fremover, du ekle anonym. Sjekk fakta før du øser ut av deg.
Luca Skrevet 29. oktober 2008 #22 Skrevet 29. oktober 2008 Jentene mine er snart 3 år og 4 år, og begge sitter bakovervendt. De sitter i BeSafe Izi-seter, og de sitter godt. Har aldri hørt en klage på at det er trangt, og på 4 tenker ikke engang på at mange andre sitter andre veien. Så slik sitter hun(og søsteren seff) en god stund til, selene passer og setet er stort nok. Hun sitter faktiak bare med litt bøyde ben, så det ser ikke ubehagelig ut engang. Så oppfordrer alle til å la barna sitte bakovervent så lenge som mulig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå